نحوه روغن کاری کولر آبی مرحله به مرحله در کمتر از ۵ دقیقه

نحوه-روغن-کاری-کولر-آبی

با شروع فصل گرما راه اندازی کولر بسیار اهمیت پیدا می کند. یکی از نکات مهمی که هنگام نصب و راه اندازی کولر در نظر داشت، روغن کاری کولر آبی می باشد. روغن کاری موتور کولر آبی باعث می شود تا عمر موتور کولر و در نتیجه بازدهی آن افزایش یابد. همچنین با انجام این کار کیفیت و سلامت کولر آبی خود را حین استفاده تضمین می کنید.

بسیار مهم می باشد تا با روغن مخصوص کولر آبی این امر انجام شود و از استفاده هرنوع روغن خودداری کنید. برای اینکه بتوانید به تنهایی روغن کاری کولر را انجام دهید در ادامه با فنی کارا همراه باشید تا نحوه رغن کاری کولر آبی را آموزش ببینید و بدون نیاز به سرویس کار کولر آبی، آن را راه اندازی کنید.

خلاصه ای از آنچه که در خصوص روغن کاری کولر آبی خواهید خواند:

  • نحوه روغن کاری کولر آبی
    • روغن کاری یاتاقان کولر آبی
    • روغن کاری موتور کولر آبی
  • مناسب ترین زمان استفاده از روغن کولر آبی
  • مهم ترین مزیت روغن کاری کولر آبی
  • جمع بندی

نحوه روغن کاری کولر آبی

بیشترین زمان استفاده از کولر آبی در فصل گرما می باشد و بعد از آن کولر تا مدت های زیادی بلا استفاده می شود. از آنجایی که کولر آبی در فضای بیرون و گرد و غبارها قرار دارد بسیار طبیعی می باشد که موتور آن گرد و خاک زیادی بگیرد و دچار خشکی شود.

گرد و خاک موجود در موتور کولر باعث ایجاد اصطکاک می شود و با روشن کردن کولر موتور می سوزد. بنابراین همواره قبل از راه اندازی، سرویس و روغن کاری کولر آبی فراموش نشود. چنانچه با انجام این کار کولر شما روشن نشد می توانید با تماس به تعمیرکار کولر آبی در کرج این مشکل را به راحتی رفع کنید. چنانچه در کرج ساکن هستید در fanikara.com می توانید جهت دریافت خدمات تعمیر کولر آبی کرج با متخصصین فنی کارا در تماس باشید و در خواست خود را برای حل فوری این مشکل ثبت کنید. تعمیرات کولر آبی کرج با بالاترین کیفیت و در محل انجام می شود، فقط کافیست در صورت وجود مشکل با متخصصین تماس بگیرید.

روغن کاری یاتاقان کولر آبی

نحوه-روغن-کاری-کولر-آبی-مرحله-به-مرحله-در-کمتر-از-۵-دقیقه

از آنجایی که یاتاقان کولر از اصلی ترین اجزای آن نمی باشد اما در روغن کاری کولر آبی بسیار مهم می باشد؛ زیرا بر عملکرد موتور کولر تاثیر میذارد. وجود ذرات گرد و غبار در فضای بین یاتاقان ها باعث کاهش عملکرد موتور کولر می شود، بنابراین قبل از روغن کاری آن را تمیز و خشک نمایید. برای روغن کاری یاتاقان کولر از روغن مخصوص کولر آبی استفاده نمایید. عملیات روغن کاری یاتاقان کولر آبی را چندین بار تکرار کنید و با هر بار تکرار فن و یا پروانه کولر را با دست بچرخانید تا روغن به همه جای آن برسد.

پس از اتمام کار درپوش یاتاقان را محکم ببندید و این امر را برای یاتاقان بعدی نیز تکرار کنید. توجه داشته باشید آب ریزهایی که در کنار یاتاقان ها قرار دارند طوری جایگذاری شوند که آب روی یاتاقان ها نریزد؛ زیرا این امر بر روی سلامت و کارکرد یاتاقان های تاثیر بسیاری می گذارد.

روغن کاری موتور کولر آبی

روغن-کاری-موتور-کولر-آبی

روغن کاری موتور کولر آبی بعد از یاتاقان ها صورت می گیرد. برای روغن کاری موتور کولر آبی نیاز نیست موتور را باز و جدا کنید و در پشت پولی یا محور اصلی موتور را می توانید روغن کاری کنید. البته اگر می توانید موتور کولر را باز کنید و با نحوه کارکرد آن آشنایی دارید، آن را باز و جدا کنید. ابتدا موتور کولر را تمیز و بعد روغن کاری را انجام دهید.

سرویسکاران ماهر کولر آبی در کرج بدنه موتور را باز می کنند و از درون محور آن را روغن کاری می کنند. انجام این کار مهارت و تجربه بالایی را می طلبد که در فنی کارا افراد سرویس کار کولر آبی از این مهارت و تجربه برخوردار هستند. بنابراین اگر نیاز به روغن کاری کولر آبی و سرویس کولر آبی در کرج داشتید کافیست روی لینک مربوطه کلیک کنید و نزدیک ترین سرویس کار کولر آبی کرج به خود را مشاهده کنید.

مناسب ترین زمان استفاده از روغن کولر آبی

یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد برای روغن کاری کولر آبی می پرسند زمان انجام این امر می باشد. خیلی از افراد بر این باورند که یکبار برای همیشه و قبل از راه اندازی کولر روغن کاری شود کافیست. اما روغن کاری کولر آبی بدون تسمه، با تسمه و… با توجه به موارد زیر می تواند زمان های متفاوتی داشته باشد:

  • موقعیت جغرافیایی
  • محل سکونت
  • میزان استفاده از کولر آبی

به طور کلی استفاده از روغن کولر آبی قبل از نصب و راه اندازی کولر با شروع فصل گرما و بعد از جمع کردن کولر با شروع فصل پاییز می باشد. البته توصیه می شود مناطقی که در آن گرد و غبار زیاد است بهتر است هر ماه یکبار عملیات جرم زدایی و روغن کاری کولر آبی انجام شود تا بازدهی آن در طول استفاده حفظ شود.

توجه: هنگام خرید و نصب کولر آبی در تهران، روغن کاری کولر نو نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین اگر قصد نصب کولر آبی را دارید این امر را توسط یک متخصص انجام دهید. برای اطلاع از قیمت نصب کولر آبی پیشنهاد می شود در fanikara با متخصصین این امر در تماس باشید و از قیمت دقیق آن اطلاع یابید. در فنی کارا می توانید با دریافت فاکتور قیمت نصب کولر آبی و سایر خدمات ارائه شده را مشاهده نمایید.

مهم ترین مزیت روغن کاری کولر آبی

مهم-ترین-مزیت-روغن-کاری-کولر-آبی

روغن کاری کولر آبی یکی از اصلی ترین کارها هنگام سرویس کولر می باشد. نحوه روغن کاری کولر آبی نه تنها در کیفیت، عمر و بازدهی کولر اثر می گذارد بلکه از اصلی ترین مزیت انجام این امر صرفه جویی در در مصرف آب و برق می باشد. بنابراین با اینکه روغن کاری کاری آسان است اما در نقش مهمی در کارکرد کولر و اجزای آن دارد.

جمع بندی

تا اینجا متوجه شدیم که روغن کاری کولر آبی یکی از اصلی ترین وظایف یک سرویس کار می باشد که با کمی آموزش و یادگیری می توان این امر را در منزل به راحتی انجام داد. اما در صورتی که قبل از راه اندازی کولر با یک سری مشکلات و خرابی هایی روبه رو شدید خوب است رفع آن ها را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. سایت فنی کارا (https://fanikara.com/) از جمله سایت های خدماتی می باشد که خدمات تعمیر کولر آبی را در کرج، تهران، مشهد و سراسر ایران ارائه می دهد و شما را با بهترین و نزدیکترین تعمیرکار کولر آبی کرج، تهران و… آشنا می سازد.

شما کاربران گرامی می توانید در صورت نارضایتی از خدمات تعمیر کولر آبی در کرج با همراه داشتن فاکتور ارائه شده از اتحادیه و یا پشتیبان سایت فنی کارا مشکل خود را پیگیری کنید و نگران حل آن نباشید.

5 نظرات

  1. این سایت برای گرفتن خدمات فنی خیلی مطمئنه. علاوه بر این که فنی کارهاشون به موقع میان، خیلی هم منصف و تمیز کار میکنن.

  2. با سلام
    برای روغن کاری کولر آبی حتما باید با نصاب کولر آبی تماس بگیریم که بیان و انجام بدن یا خودمون میتونیم انجام بدیم؟ از چه روغن مخصوصی باید استفاده کرد؟

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید