استخر شیشه ای رویایی در ویلا کردان مجری استودیو ساختمانی ممارت

استخر-شیشه-ای-رویایی-در-ویلا-کردان-مجری-استودیو-ساختمانی-ممارت

استخر، استخر شیشه ای : شاید اولین چیزی که با دیدن آب و یا شنیدن صدای آن به ذهن هر بیننده‌ای القا می‌گردد، شفافیت و زلالی آب است. معمولا طراوت آب، شفافیت و نمای زلال آن چشم هر بیننده‌‌ای را مجذوب خود می کند. حال تصور کنید اگر بتوان حس رویایی قرار گرفتن در آب را با جلوه بصری شفافیت و زلال  بودن آن تلفیق کرد و یک استخر با یک وجه یا وجوهی شفاف ساخت که حجم آب و افرادی که در حال شنا هستند در آن مشخص باشند، قطعا نمای معماری این استخر یک نقطه عطف بوجود خواهد آورد و یک مزیت رقابتی هوشمندانه در طراحی ایجاد خواهد نمود.

 

شرکت ممارت با سالها تجربه و صدها اجرا موفق ، بهترین راه حل ها را برای هر نوع شرایطی پیدا می کند.

یکی از مهمترین نکات نصب دیوارهای شیشه ای ممارت ، قاب های فولادی ضد زنگ است. بدون وجود این قاب ها نصب یک دیوار شیشه ای برای یک سازنده استخر غیرممکن است. و از طرفی با وجود آن زمان نصب را کوتاهتر میکند.

امروزه در طراحی‌های جدید حضور آب و شیشه به عنوان دو المان تاثیرگذار، پر رنگ شده است.

اجرای استخر شیشه ای جلوه‌ای خاص و زیبا به ساختمان‌ها می‌بخشد.

جهت نصب و اجرای استخر شیشه ای از شیشه‌های نشکن لمینت یا شیشه سکوریت با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود که توان و تحمل بالایی در برابر ضربه و فشار زیاد را دارد بنابراین به راحتی می‌توان با نصب در دیواره‌ها و یا کف فشار وارده را تحمل کرد.

طراحی استخر شیشه ای به قدری اهمیت دارد که ممکن است زیبایی خانه شما را در انتخاب طرح استخر شیشه ای شما سنجیده شود.

در دهه‌های گذشته اکثر استخرها فقط به شکل‌های ساده و معمولی هندسی بودند و دیواره آن از سنگ و سیمان ساخته شده بود.

اغلب آنها به شکل‌های مستطیل، مربع و دایره شکل بودند. به دلیل کمبود تجهیزات در گذشته سبک طراحی استخرهای خانگی با یکدیگر شباهت زیادی داشتند.

با گذر زمان، طراحی مدرن جایگزین طراحی کلاسیک شد و فضای درونی و بیرونی ساختمان اهمیت بیشتری پیدا نمود و استخرهای قدیمی تبدیل به استخرهای مدرن امروزی شدند.

انواع استخر شیشه ای

بر اساس اینکه شیشه به چه مقدار و در کدام قسمت ساخت استخر استفاده می‌شود می‌توان استخرهای شیشه ای را در چند دسته زیر قرار داد.

استخرهای تمام شیشه ای

چهار ضلع و حتی کف این نوع از استخر‌ها از شیشه ساخته می‌شود. چگونگی ساخت این نوع از استخرهای شیشه ای باعث شده است که از نظر زیباشناختی یک سر و گردن از سایر استخرهای غیر شیشه ای بالاتر باشند. با توجه به کاملاً شیشه ای بودن، فرد به داخل استخر کاملاً دید دارد. این نوع از استخرها را در هر اندازه و شکلی می‌توان پیاده کرد.

استخر شیشه ای پنجره‌ای

گاهی به منظور نورپردازی بهتر داخل استخر و همچنین ارتقای سطح زیبایی آن، چند کادر شیشه ای و به اصطلاح پنجره‌ای را در ضلع‌های استخر اجرا کرد. تعبیه کردن این پنجره‌های شیشه ای در بدنه استخر علاوه بر زیباتر کردن آن موجب کاهش قابل توجه در هزینه‌های ساخت استخر می‌شود. معمولاً برای پنجره‌های شفاف به طول کمتر از ۳ متر با ارتفاع آب کمتر از ۱ متر از شیشه و برای ابعاد بزرگ‌تر از آکریلیک استفاده می‌شود.

استخر شیشه ای دیواری

بر اساس طراحی استخر گاهی لازم خواهد شد که یکی از دیواره‌های استخر را به طور کامل به صورت شیشه ای اجرا کرد. این دیواره شیشه ای در لبه بالایی فاقد قاب است. اجرای دیوار شیشه ای باعث نورپردازی بهتر داخل استخر، بهبود زیبایی آن و همچنین کاهش قابل هزینه‌ها ساخت می‌شود.

استخر‌های کف شیشه ای

استخرها امروزه طراحی‌های پیچیده‌تری به خود می‌گیرند. چگونگی ساخت استخرهای شیشه ای در طبقات بالا و یا استخرهایی که از سازه اصلی بیرون زده‌اند نیز می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از طراحان برای خاص‌تر نشان دادن نسبت به ساخت کف استخر از شیشه اقدام می‌کنند. ساخت این استخرهای شیشه ای که در ارتفاعی بالاتر از زمین قرار گرفته‌اند هم باعث صرفه جویی در مصرف فضا می‌شوند و هم یک فضا با نورپردازی خاص را در استخر ایجاد می‌کنند.

 

ساخت-استخر-بی-نهایت

 

ساخت استخر بی نهایت؛ به گونه ای انجام می شود که گویی استخر هیچ انتهایی ندارد و پایان استخر به افق می رسد. استخر اینفینیتی، چشم انداز بسیار زیبایی برای کاربران ایجاد می کند و باعث به وجود آمدن یک فضای لاکچری در محیط زندگی می شود و لذت شنا کردن را چندین برابر می کند. گروه مهندسین ممارت، پروژه های متعددی را در این زمینه به پایان رسانده. برای اطلاع از قیمت، مشاوره و سفارش ساخت اکنون با کارشناسان ممارت، تماس بگیرید.

(09363283001 مهندس محمدی)

 استخر شیشه ای چیست ؟

گروه مهندسین ممارت، قدمتی بالغ بر 15سال تجربه، هنر و تخصص را در دل خود جای داده است . اکنون با تکیه بر تجارب گذشته و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در جهت رضایتمندی هر چه بیشتر کارفرمایان، اقدام به ارائه و اجرای طرح های مدرن و منحصر به فرد در خصوص ساخت استخر، ساخت سونا و جکوزی، ساخت باغ و ویلا، پروژه های عمرانی، ، مطابق سلیقه ی شما عزیزان نموده است .

ما در بخش استخر در زمینه ساخت استخر تفریحی در مشهد، ساخت استخر عمومی در مشهد، ساخت استخر باغ در مشهد، ساخت استخر آب درمانی در مشهد، ساخت استخر روی پشت بام، ساخت استخر بی پایان، ساخت استخر بی نهایت، ساخت استخر شیشه ای در مشهد، فعال هستیم.

یکی از مدرن ترین تکنولوژی‌های طراحی و ساخت استخر که برای اولین بار در کشور توسط گروه ممارت ارائه شده است، طراحی و ساخت استخر پیش ساخته فایبرگلاس، است که بصورتی مدرن و لوکس طراحی شده .

این نوع از استخرها علاوه بر قابلیت نصب بسیار سریع و امکان سفارشی سازی طراحی، عمر عملکردی بسیار بالایی را نیز دارا می‌باشند.

جهت مشاهده سایر مقالات میتوانید به بخش وبلاگ ممارت مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید