نکات مهم در ایمن سازی درب ورودی پارکینگ و مغازه

نکات-مهم-در-ایمن-سازی-درب-ورودی-پارکینگ-و-مغازه

امروزه از تجهیزات فوق پیشرفته‌ای جهت حفظ ایمنی و حفاظت از ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود که نصب و استفاده از جک پارکینگی و کرکره برقی از متدوال‌ترین سیستم‌های هوشمند در این زمینه به شمار می‌آید. این تجهیزات دارای انواع و کاربردهای متعددی هستند که در این مقاله به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت و جوانب گوناگون کارایی جک پارکینگی و کرکره برقی را بیان خواهیم کرد.

 

جک پارکینگی و کرکره برقی چیست؟

جک درب پارکینگ

این نوع تجهیزات یک نوع ابزار برای ایجاد راحتی افراد و ایمن سازی است تا به وسیله آن بتوان درب پارکینگ یا درب منزل را به آسانی باز نمود. این جک سبب می‌شود تا افراد بتوانند از طریق ریموت کنترل، درها را به راحتی باز یا بسته کنند که این امر رفاه و آسایش بیشتر را برای افراد فراهم می‌آورد.

در حال حاضر اغلب درهای پارکینگ برای مکان‌های مختلف همچون منازل یا شرکت‌ها، ادارات و غیره دارای تجهیزات اتوماتیک هستند که یکی از گونه‌های متنوع درهای اتوماتیک، جک پارکینگی است. جک پارکینگی برقی اغلب برای در‌های تک لنگه و دو لنگه که دارای ابعاد، وزن و ترددهای متعدد هستند کاربرد دارند و به دو نوع الکترومکانیکی و هیدرولیکی تقسیم می‌شوند. جک‌های الکترومکانیکی برای مکان‌های کم تردد همچون منازل و جک‌های هیدرولیکی در مکان‌های پرتردد مانند ادارات و شرکت‌ها و غیره استفاده می‌شود. همچنین جک‌های درب پارکینگ انواع دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کرکره برقی

کرکره‌های برقی نیز به صورت نوارهای عایقی هستند که به یکدیگر پیوسته‌اند و جنس ‌آن‌ها اغلب از نوع آلومینیوم بوده و در قسمت درها یا پنجره منازل نصب می‌شوند. کرکره‌ برقی ایمن سازی نه تنها سبب ایمن‌سازی و حفاظت از ساختمان می‌شود، بلکه موجب راحتی و سهولت ساکنان نیز خواهد بود؛ زیرا این نوع کرکره‌های برقی تنها به وسیله یک ریموت یا حتی گوشی موبایل قابلیت باز یا بسته شدن دارند و تردد را برای افراد راحت‌تر می‌کنند.

شیوه عملکرد این کرکره‌ها به گونه‌ای است که با سر خوردن به سمت بالا یا به سمت پایین، باز و بسته شده و کار می‌کنند. زمانی که کرکره‌‎ها به سمت بالا غلت می‌خورند، تیغه آن‌ها در یک جعبه کوچک در قسمت بالای درب قرار می‌گیرد و زمانی که کرکره‌ها به سمت پایین سر می‌خورند، تا قسمت کف پارکینگ آمده، محکم در این قسمت جای گرفته و سبب تامین امنیت ساختمان می‌شود.

انواع جک پارکینگی و کرکره برقی

این تجهیزات دارای انواع متعددی است که هر یک دارای کاربرد‌های گوناگون و متعددی هستند. در ادامه قصد داریم به کاربردهای مختلف آن پرداخته و از این طریق ابعاد گسترده کارایی جک پارکینگی و کرکره برقی را بیان کنیم.

انواع-جک-پارکینگی-و-کرکره-برقی

  • جک‌های پارکینگی

جک‌های پارکینگی دارای انواع مختلفی همچون جک پارکینگی زنجیری، جک پارکینگی تسمه‌ای، جک پارکینگی پیچی و جک پارکینگی اتوماتیک هستند.

  • جک‌های زنجیری

این نوع جک‌های مخصوص درب پارکینگ با استفاده از زنجیر کار می‌کنند؛ به این صورت که با نوعی زنجیر به درب‌ها متصل شده و سبب حرکت و بالا و پایین رفتن درب می‌شوند. این مدل جک‌های پارکینگی از ارزان‌ترین نوع جک‌ها به شمار آمده و به همین دلیل در بین مشتریان محبوبیت دارند؛ اما جک‌های زنجیری بسیار پر سروصدا بوده و یکی از دلایل ارزان بودن آن‌ها همین است.

  • جک‌های تسمه‌ای

همان‌طور که از نام این جک‌های پارکینگی پیداست، عملکرد آن‌ها بر اساس تسمه صورت می‌گیرد و تسمه پلاستیکی نقش کلیدی را در این نوع جک‌ها ایفا می‌کنند که سبب حرکت و بالا و پایین رفتن درب پارکینگ می‌شود. این جک‌ها برخلاف جک‌های زنجیری سر و صدای بسیار کمی دارند و لرزش کمتری در حین کار ایجاد می‌کنند.

  • جک‌های پیچی

این جک‌ها به وسیله یک میله آهنی عمل می‌کنند که در واقع این میله به صورت آهسته سبب باز و بسته شدن درب‌های پارکینگ خواهند شد. جک پیچی نیز صدای کمی داشته و از قیمت مقرون به صرفه‌ای هم برخوردار است.

  • جک‌های پارکینگی اتوماتیک یا مستقیم

این مدل جک‌ها که از معروف‌ترین گونه‌های جک به صورت کنترل از راه دور محسوب می‌شوند، به جک‌های مستقیم یا اتوماتیک مشهورند. نحوه عملکرد این نوع جک‌ها نسبت به سایر جک‌های پارکینگی متفاوت بوده و به دلیل داشتن موتور مخصوص، بدون نیاز به ابزار کمکی و به شیوه مستقیم، درهای پارکینگ را باز و بسته می‌کنند و به همین دلیل مجهز به سیستم هوشمند کنترل از راه دور هستند.

کرکره‌های برقی

کرکره‌ برقی نیز بر اساس کاربرد خود دارای انواع متعددی مانند کرکره برقی برای درب پارکینگ، پنجره و درب مغازه هستند.

  • کرکره‌های برقی پارکینگ

کرکره‌هایی که به صورت اتوماتیک درب‌های پارکینگ ساختمان را باز و بسته می‌‎کنند، بسیار کارآمد و بهینه هستند؛ زیرا دارای هزینه بسیار کمتری نسبت به جک‌ مخصوص پارکینگ بوده و به علاوه فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند. بنابراین استفاده از آن‌ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

  • کرکره‌های برقی مخصوص پنجره

از این نوع کرکره‌های برقی اتوماتیک برای انواع پنجره‌ها نیز استفاده می‌شود؛ مانند پنجره تراس که می‌توان با این نوع کرکره‌ها میزان نور خورشید را در این بخش از ساختمان کنترل کرد و همچنین در فصول سرد سال دمای خانه‌ها را با بستن کرکره‌ها، در حالت مطلوب تنظیم نمود.

  • کرکره‌های برقی برای مغازه‌ها

کرکره‌ها در ابتدای تولید، مخصوص درب مغازه بودند که البته در آن زمان دارای سر و صدای بسیار بوده و باز و بسته کردن آن‌ها هم نیاز به نیروی انسانی داشت که همین امر کار با این نوع تجهیزات را سخت می‌کرد؛ اما در حال حاضر با وجود این نوع کرکره‌های برقی به راحتی می‌توان با یک ریموت، درب مغازه را با صدای بسیار کم باز و بسته کرد.

مزایای جک پارکینگی و کرکره برقی

جک پارکینگی و کرکره‌های برقی با توجه به گونه‌های مختلف و کاربردهایی که بیان شد دارای مزیت‌های بی‌شماری هستند که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • تامین امنیت ساختمان‌ها
  • آسایش و سهولت بیشتر برای باز و بسته نمودن درب‌ها
  • عدم مزاحمت درب‌ها در هنگام باز و بسته شدن
  • قیمت مقرون به صرفه جک پارکینگی و کرکره برقی
  • قابلیت باز و بسته شدن درب در مواقع نبود برق به دلیل مجهز بودن به ups در کرکره‌های برقی
  • طراحی و تناسب رنگ جک پارکینگ و کرکره برقی با نمای ساختمان مورد نظر

مزایای-جک-پارکینگی-و-کرکره-برقی

گروه صنعتی ایمن سازی

همان‌طور که می‌دانید برای خرید و تهیه جک پارکینگی و کرکره برقی مرغوب باید به مراکز فروش معتبر در این زمینه مراجعه کرد. گروه صنعتی ایمن سازی یکی از بزرگ‌ترین مراکز تخصصی فروش، نصب و ارائه خدمات در خصوص انواع سیستم‌های امنیتی، تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و اتوماسیون‌های گوناگون همچون جک درب اتوماتیک، کرکره‌های برقی، دوربین مداربسته و بسیاری از لوازم دیگر است که با همراهی کارشناسانی مجرب در این راستا فعالیت دارد. به همین منظور برای آگاهی بیشتر از خدمات گروه صنعتی ایمن سازی و یا خرید و نصب انواع جک پارکینگی و کرکره برقی در محل مورد نظر خود، می‌توانید با مشاوران این مجموعه از طریق سایت www.imansazi.com ارتباط برقرار نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

1 نظر

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید