راز موفقیت مشاورین املاک که از آن‌ها بی‌خبرید!

راز موفقیت مشاورین املاک

راز موفقیت مشاورین املاک حرفه‌ای را می‎دانید؟ رفتار حرفه‎ای یک مشاور املاک چگونه است؟ از آنجا که شغل مشاور املاک، زیرمجموعه‎ای از مشاغل «خدماتی» است، پس با خدماتی که به مردم می‎دهند و با داشتن رفتار حرفه‌ای در مقابل مشتریان، موفق خواهند بود. با هم در این مطلب اختصاصی این رازهای مهم را بررسی می‎کنیم.

1-برنامه تجاری دارند

موفقیت به چیزهای زیادی بستگی دارد، اما داشتن یک برنامه شروع خوبی است. مشاورین املاک موفق به طور تصادفی به اهداف خود نمی‌رسند. موفقیت آن‌ها به احتمال زیاد نتیجه آزمون و خطا و سخت کوشی است. بدون داشتن برنامه، مشخص نیست به کجا خواهید رسید. حتی اگر دقیقا مطمئن نیستید می‌خواهید کجا باشید، یک برنامه انعطاف‌پذیر بهتر از نداشتن برنامه است.

موفقیت در مشاور املاک

2-اهداف تنظیم شده دارند

اندازه گیری موفقیت مستلزم تعیین اهداف، تلاش در جهت رسیدن به آن‌ها و پیگیری پیشرفت‌ها است. یک ویژگی مشترک بین آژانس‌های املاک موفق این است که آن‌ها همیشه اهداف تنظیم شده روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه دارند. تنظیم یک سری اهداف کوتاه مدت قابل دستیابی به شما کمک می‌کند تا به آرامی اما به طور مداوم تجارت خود را رشد دهید و با گذشت زمان به اهداف بلند مدت خود برسید.

3-انتظارات واقع بینانه دارند

برخلاف دیگر شغل‌ها که در آن هفته‌ها دستمزد و حقوق یکسانی می‌گیرید، در ابتدای این شغل به تلاش و صرف زمان زیاد نیاز دارید. انتظار نداشته باشید که در همان هفته اول به سود برسید. منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، عامل بزرگی در موفقیت شما محسوب می‌شود. به عنوان مثال، تهران بیش از هر شهر دیگری آژانس املاک دارد.

تکنیک های مشاور املاک

4-مشتری را اولویت قرار می‌دهند

یک جنبه مهم در تعیین توانایی شما در جذب مشتری جدید این است که چقدر خوب با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید و آن‌ها را مجذوب خود می‌سازید. صاحب‌خانه شدن یک تغییر مهم در زندگی است که می‌تواند با اضطراب بسیاری همراه باشد، بنابراین بسیار مهم است که با مشتریان خود همدلی کنید. این امر باعث ایجاد احترام و اعتماد به رابطه می‌شود و در آینده ارجاع مشتری را به همراه دارد.

5-با دیگران خوب کار می‌کنند

با همکاران خود مانند رقبا رفتار نکنید. مشاور املاکی باشید که دیگران منتظر کار کردن با او هستند. اگر در کار خود حرفه‌ای و منصف باشید، همیشه افرادی هستند که مشتاق کار با شما خواهند بود. ارتباطات و حرفه‌ای بودن ضروری است.

این مطلب را از دست ندهید: وظایف مشاورین املاک درانجام معاملات

6-ذهن مثبت دارند

اولین قدم برای رسیدن به موفقیت این است که باور کنید می‌توانید به آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید. راز موفقیت مشاورین املاک این است که وقت خود را با نگرانی در مورد شکست تلف نمی‌کنند. همه افراد روزهای بدی دارند اما به جای اینکه به آن‌ها اجازه دهید شما را پایین بکشند، از اشتباهات خود بیاموزید و دفعه بعد متفاوت انجام دهید.

7-باانگیزه هستند

برای موفقیت در شغل مشاور املاک باید به آن متعهد شوید. تخمین زده شده است که 87% مشاورین املاک جدید در 5 سال اول شکست می‌خورند. دلیل این شکست معمولا عدم درک درست از موارد مربوطه و میزان فداکاری مورد نیاز است. هر فرد برای شغل خاصی ساخته شده است. شما به عنوان یک مشاور املاک باید آماده مقابله با بازارهای متغیر و مشتریان سخت باشید.

در حالی که برخی از افراد به طور طبیعی به سمت اهداف خود سوق داده می‌شوند، برخی دیگر برای تمرکز و داشتن انگیزه به کمک نیاز دارند. یک ذهنیت مثبت به شما کمک می‌کند روی اهدافتان متمرکز شوید و به آن‌ها برسید.

ویژگی های یک مشاور املاک موفق

8-برای خودشان نیز وقت می‌گذارند

راز موفقیت مشاورین املاک این است که می‌دانند برای ادامه کار باید انرژی خود را حفظ کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند زمان‌های غیر کاری را برای خود برنامه ریزی کنند. همواره به یاد داشته باشید که تعادل کلید موفقیت است.

این مطلب را از دست ندهید: مراحل اخذ پروانه کسب مشاوران املاک

9-مربی دارند

شروع کار در زمینه املاک و مستغلات می‌تواند طاقت فرسا و چالش برانگیز باشد. از یک مربی مشاور املاک بخواهید در پرورش مهارت‌ها به شما کمک کند. همه با تصمیمات دشواری روبرو هستند و داشتن مشاورانی که بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید تا همیشه بهترین مشاوره‌ها را به شما بدهند، به سود شما خواهد بود. داشتن یک مربی به شما کمک می‌کند کار را یاد بگیرید و مهارت‌هایی را پرورش دهید که شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهند.

سخن پایانی

راز موفقیت مشاورین املاک پایداری، یادگیری از دیگران و توانایی اجرا است. شروع کار برای افراد تازه کار به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد، می‌توانید به موقعیت خود برای پیروزی در یک محیط نامطمئن کمک کنید. به نظر شما چه عوامل دیگری باعث موفقیت در حرفه مشاور املاک می‌شوند؟ برای ما بنویسید.

برگرفته از: spectora

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید