مزایای یونولیت در ساختمان سازی

مزایای-یونولیت-در-ساختمان-سازی

بازار ساختمان سازی در ایران پر شده است از ساختمان هایی که هیچ استانداردی را در هنگام ساخت رعایت نمیکنند. نتیجه اش میشود کلی اتفاق ناگوار که روزانه اخبارش را در جاهای مختلف میشنویم. در بهترین حالت اگر منجر به اتفاقی ناگوار نشود، میتواند کلی هزینه در هنگام ساخت روی دست صاحب بنا بگذارد. وزن بالایی داشته باشد و همچنین استانداردهای لازم را نداشته باشد. در چنین شرایطی توصیه میشود از مصالحی در ساختمان ها استفاده شود که این اتفاقات را به حداقل برساند. یکی از این مصالح پرکاربرد و جدید که این سالها در ساختمان سازی به کار میرود، یونولیت است..  به گزارش زومیلا استفاده از یونولیت سقفی در ساختمان ها باعث شده تا هم وزن ساختمان پایین بیاید و هم کلی هزینه را از دست کسی که مشغول ساخت ساختمان است، بردارد. شما چقدر این مصالح را میشناسید و با آن آشنایی دارید؟

چقدر یونولیت را میشناسید ؟

وقتی از یونولیت حرف میزنیم یعنی با یک ماده پلیمری سبک روبرو هستید که اسم های مختلفی مثل فیبر سفید یا پلاتسوفوم را هم دارد. این پلیمر عایق گرما و صداست. در صنایع ساختمانی نیز به منظور عایق کاری به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر گرما و صدا، عایق رطوبت نیز میباشد. در انواع مختلفی و برای هدف های متفاوت برش زده و ساخته میشود. یعنی تنوع ابعادی آن بسیار گسترده است و بسته به صنعتی که قرار است در آن مورد استفاده قرار بگیرد، تولید میشود.

استفاده از یونولیت در ساختمان سازی چه مزیتی دارد ؟

اول همین را بگوییم که تمامش مزیت است، ظاهرا! از سبکی وزن نهایی ساختمان گرفته به دلیل سبک بودن خود یونولیت تا کاهش سایز ستون ها و درنتیجه کاهش  استفاده از فولاد و آهن. کاهش 30 درصدی حجم بتنی که لازم است در ساختمان سازی استفاده شود. افزایش مقاومت در برابر زلزله.

عایق حرارتی، برودتی و صوتی بودن که خب نکته بسیار مهمی است. این روزها بیشتر ساختمان های استاندارد به خوبی عایق صدا هستند و دیگر نگران خیلی از مسائلی که قبلا ممکن بود اتفاق بیفتد، نخواهید بود. حمل و نقل یونولیت سقفی به دلیل سبک بودنشان بسیار آسان است. در عین حال در وقت شما حسابی صرفه جویی میشود و دستمزد آدمها برای اجرای آن نیز پایینتر است. یعنی قرار نیست حسابی دست داخل جیبتان بکنید تا بتوانید ساختمان خودتان را تکمیل کنید. بس است یا باز هم بگوییم؟

کاربرد-یونولیت-و-شگفتی-هایی-درباره-آن

کاربرد یونولیت و شگفتی هایی درباره آن !

احتمالا خودتان حدسش را میزنید که از یونولیت استفاده های بسیار زیادی میشود و کلی کاربرد مختلف دارد. در ادامه تنها بخشی از آن را خواهیم گفت که به نظرمان رسید:

  • ساخت سازه های سبک
  • ساخت کاردستی و ماکت و همچنین تابلو اعلانات
  • دکوراسیون و فضاهای موقتی
  • ساخت سردخانه
  • ساخت حجم و مدل های بزرگ
  • عایق کردن صوتی و حرارتی دیوارها
  • ساخت استودیو صدابرداری
  • استفاده از آن به جای تیرچه بلوک

چه نکاتی درباره یونولیت باید در ابعادش مورد نظر باشد ؟

اول از همه رعایت کردن پخی در دو لبه بالایی آن به ارتفاع 4 و قاعده 5 سانتی متر باید حتما در نظر گرفته شود تا بتون به راتی بتواند از داخل تیرچه عبور کند. طول یونولیت سقفی باید در هر نقطه حداکثر چیزی حدود 5 میلی متر برای هر متر طول اسمی یونولیت و عرض یونولیت باید حدود حداکثر 3 میلی متر با عرض اسمی یونولیت باشد. ضخامت هیچکدام از نقاط اندازه گیری یونولیت نباید بیش از 5 میلی متر باشد. اینها الزامات ابعادی مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اما همه اینها را گفتیم و یک سوال اصلی باقی ماند.

یونولیت سقفی مناسب برای ساحتمان سازی را از کجا بخریم ؟

خب، رسیدیم به سوالی مهم. جستجوهای بسیاری کردیم بتوانیم جایی را پیدا کنیم، یونولیت سقفی با کیفیتی فوق العاده تولید کنند. از میان تمام مراکز موجود رسیدیم به شرکتی که به طور تخصصی کارش، تولید یونولیت سقفی در ابعاد و شکل مختلف است. این شرکت با تکیه بر تخصص نیروهای خود و همچنین تجهیزات مدرنی که دارد میتواند تمام سفارشات مربوط  به ساخت و تولید یونولیت سقفی لازم برای ساختمان سازی را بر عهده بگیرد و محصول را با کیفیتی خیره کننده در اختیار شما قرار دهد. برای اعتماد کردن به ما، کافی است سری به وبسایت ما بزنید یا برای مشاوره تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید