پارکینگ مزاحم چیست و چه قوانینی در ارتباط با آن وجود دارد؟

در شهرهای شلوغ و پر جمعیتی مثل تهران که جای پارک به سختی پیدا می­شود داشتن پارکینگ شخصی یک امتیاز به حساب می آید. اهمیت این موضوع باعث شده در سندی که شهرداری برای هر ساختمان و خانه ارائه می­دهد ابعاد و محل دقیق پارکینگ هر واحد ذکر شود. در بعضی از خانه­ها سعی شده است که همه واحدها بتوانند از پارکینگ بهره­مند باشند اما فضا به قدری نبوده است که معمار بتواند یک فضای بدون کمبود برای پارک شدن ماشین­ها ایجاد کند در این شرایط یک یا چند اتوموبیل از اعضای ساختمان در پارکینگ مزاحم قرار می­گیرند. اگر این سوال برایتان ایجاد شده است که پارکینگ مزاحم چیست این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

پارکینگ مزاحم چیست

ساختمان­هایی که در شهرهایی مثل تهران ساخته می­شوند عموما به شکل مجتمع­های مسکونی هستند. از آنجایی که فضایی که می توان برای ساخت این نوع خانه ها اختصاص داد محدود است گاهی پیش می آید که معمار پارکینگ را طوری طراحی کند که یک یا چند ماشین در پارکینگ مزاحم قرار بگیرند.

پارکینگ مزاحم به پارکینگی می­گویند که در پشت یا جلوی پارکینگ دیگری قرار دارد و پارک بودن خودرو در آن برای خروج خودروی دیگر مزاحمت ایجاد می­کند. وجود این نوع پارکینگ معمولا در ساختمان­ها برای سکنه مشکل ساز است و از مسائلی است که سبب اختلاف میان ساکنین ساختمان می­شود. اگر قصد اجاره یا خرید خانه دارید بهتر است حتما درباره این مسئله از مالک سوال کنید تا بعدا با مشکل روبه رو نشوید….

 

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید