آموزش نصب دوربین مداربسته به صورت مرحله به مرحله

آموزش-نصب-دوربین-مداربسته

نصب دوربین مداربسته به حفظ امنیت ساختمان و آسایش خاطر ساکنین ساختمان مسکونی کمک خواهد کرد. از طرفی با نصب دوربین مدار بسته در سازه‌های تجاری، اداری و صنعتی نیز شاهد افزایش امنیت محصولات انبار، ویترین و اسناد مهم خواهید بود. شغل نصب دوربین مداربسته نیازمند آشنایی با تجهیزات اصلی، لوازم نصب و تجربه کاری است. بسیاری از مراکز در سطح کشور به دنبال آموزش این حرفه به کارآموزان هستند و با حضور در چند جلسه امکان نصب دوربین مداربسته را خواهید داشت.

دوربین مداربسته در کنار دزدگیر اماکن موجب حفظ بیش از پیش اموال موجود در ساختمان شده و حتی در مراکز امنیتی جهت کنترل ورود و خروج اشخاص نیز مورد مصرف قرار خواهد گرفت. نسل جدید دوربین‌های مداربسته هایک ویژن که توسط نمایندگی هایک تجارت وارد کشور شده توانایی ارتباط و کنترل وضعیت موجود از طریق اینترنت را برای صاحبین املاک مهیا کرده است. طی این مقاله در خصوص مزایا و نحوه نصب دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری نکات مهم نصب دوربین مداربسته تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلیل استفاده از دوربین مداربسته

دوربین‌ مدار بسته نقش کلیدی در کنترل داخلی و خارجی محیط مسکونی، تجاری و شرکت‌ها ایفا کرده است. همچنین بخش مدیریت با به‌کارگیری از خصوصیات مختلف آن به بررسی وضعیت پرسنل خود پرداخته است. با گسترش منازل هوشمند شاهد استفاده از انواع سیستم دیجیتال جهت افزایش رفاه و آسایش ساکنین هستید. صاحبین خانه در زمان مسافرت یا در ساعات کاری با استفاده از تصاویر ارسالی دوربین مداربسته امکان مشاهده وضعیت کودکان و افراد مسن حاضر در خانه را خواهند داشت. از دیگر مزایا استفاده از دوربین مداربسته می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حفظ و افزایش امنیت
  • ثبت تصاویر افراد
  • استفاده در زمان ادعای قانونی در مراجع قضایی
  • جلوگیری از بروز جرم و جنایت با ایجاد حس ترس
  • کاهش هزینه‌های تغذیه، حقوق و بیمه افراد نگهبان
  • هوشمند سازی منازل
  • بررسی وضعیت فعالیت پرسنل

مراحل نصب دوربین مداربسته

“خودم میتونم دوربین مداربسته رو نصب کنم؟” سوال مطرح شده توسط بسیاری از اشخاص در سراسر ایران مطرح شده است. بسیاری از افراد با دارا بودن تجهیزات لازم و آشنایی ضمنی با لوازم مربوطه قادر به نصب دوربین مداربسته خواهند بود. تنها در صورت آشنایی با اصول نصب، کابل‌کشی و عدم‌آسیب فیزیکی به تجهیزات اقدام به اجرای این عملیات نمایید. هرگونه خرابی در بدنه اصلی و خرابی در اثر اتصالات نادرست برق موجب ابطال گارانتی و هزینه‌های مربوط به خرید مجدد تجهیزات خواهد شد. در ادامه مراحل نصب دوربین مداربسته به‌همراه توضیحات لازم برای شما عزیزان تهیه شده است.

تهیه نقشه اولیه

تعیین جزئیات لازم بر اساس مسیر عبور کابل‌ها، تعداد و محل نصب دوربین مداربسته امری مهم است. در صورت تعدد دوربین مداربسته در محیط داخلی و خارجی با بهره‌گیری از نقشه تهیه شده می‌توان عملیات نصب را در چند گروه و به موازات یکدیگر انجام داد. همچنین با تعیین متراژ امکان خرید دقیق کابل برق، دیتا، تعداد دوربین و نوع آن نیز مشخص خواهد شد. تعیین هدف از نصب دوربین برای پوشش تصاویر کدام بخش از محیط داخلی و خارجی نوع دوربین مداربسته را مشخص خواهد نمود.

تهیه دوربین مداربسته و انواع کابل

با مراجعه به محلی معتبر از لحاظ اعتبار، سابقه فروش و ضمانت کیفیت محصولات الکترونیکی امری مهم خواهد بود. در این بین شرکت هایک تجارت به‌عنوان نمایندگی رسمی و بین‌المللی هایک ویژن در ایران گزینه مناسبی برای خرید دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی آن است. به‌طور معمول پیش‌بینی حداقل یک دوربین با امکان چرخش از راه دور برای هر مجموعه ساختمانی مورد نیاز خواهد بود. بر اساس محل نصب از پیش تعیین شده با مشاورین بررسی‌های لازم را انجام داده و سپس اقدام به تهیه انواع دوربین دید در شب، گردان و با کیفیت متنوع نمایید.

نصب دوربین مداربسته

با به‌کارگیری ابزار فنی مناسب اقدام به نصب دوربین مداربسته و تجهیزات خریداری شده در محل دقیق و مناسب نمایید. هر کدام از دوربین‌های مداربسته باید در ارتفاع مناسب و غیرقابل دسترسی افراد عادی نصب شوند. همچنین جهت عادی‌سازی فضا امکان نصب آن در محلی غیر قابل دید به شما پیشنهاد خواهد شد. پس از اتمام فرآیند نصب، باید تصاویر تمامی دوربین‌های مداربسته را مورد بازبینی قرار داده و جهت و زاویه تصاویر ذخیره شده را به شکل دلخواه تنظیم نمایید.

دوربین مداربسته بی سیم

در صورت استفاده از دوربین مداربسته بی‌سیم هزینه و زحمت نصب تجهیزاتی مثل کابل برق و دیتا برای آن کاسته خواهد شد. با استفاده از شبکه بی‌سیم ارتباط میان دوربین مداربسته و مرکز ذخیره‌سازی اطلاعات را برقرار کرده و سرعت اجرای عملیات را افزایش دهید.

دوربین-مداربسته-بی-سیم

اهمیت بررسی دوره ای لوازم دوربین مداربسته

سیستم فعالیت دوربین مداربسته از چندین بخش تشکیل شده و در صورت کارکرد صحیح تمامی قسمت‌ها شاهد ضبط تصاویر ممکن خواهد بود. بررسی وضعیت هر کدام از موارد ذکر شده در لیست زیر مهم بوده و باید در بازه زمانی مشخص مورد توجه قرار گیرد:

  • تمیزی لنز دوربین مداربسته: پاک کردن لنز دوربین و رفع آلودگی ناشی از هرگونه لکه و گرد و غبار موجب افزایش کیفیت تصاویر خواهد شد. جهت تمیزی لنز از پارچه مخصوص لنز استفاده کرده تا هر ایجاد خش بر روی لنز حساس دوربین جلوگیری شود.
  • فضای دوربین مداربسته: با حرص به موقع هرگونه درخت و علف موجود در مسیر نقاط کور را از بین ببرید.
  • بررسی محل نصب: به صورت دوره‌ای خطر اتصال کابل برق در اثر تخریب جایگاه نصب به علت ورود آب انواع بارش مورد بررسی قرار گیرد.
  • سلامت دستگاه ذخیره‌ساز و منبع تغذیه آن: تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته توسط دستگاه ذخیره‌سازی ضبط خواهد شد. حال اگر دستگاه ثبت اطلاعات به دلیل عدم‌کارکرد صحیح منبع تغذیه برق به‌درستی کار نکند، در زمان نیاز به تصاویر با مشکل روبرو خواهید شد. همچنین تست سلامت دیگر قطعات دستگاه ذخیره‌ساز نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  • روشنایی محیط: وجود نور کافی در تصویربرداری امری مهم بوده و در صورت نبود روشنایی مناسب، تصاویر ذخیره شده کیفیت لازم را نخواهند داشت.

خرید تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین مداربسته

خرید تجهیزات دوربین مداربسته نیز به‌مانند سایر محصولات الکترونیکی نیازمند ضمانت کارکرد و گارانتی پس از فروش توسط نمایندگی خواهد بود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم نصب دوربین مدار بسته را به شرکت نصب دوربین مدار بسته واگذار کنید تا از خدمات نصب دوربین مدار بسته به صورت حرفه ای بهره مند شوید.  استفاده از مشاوره پیش از خرید، تهیه دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی به قیمت مناسب در کنار پشتیبانی فنی در زمان مورد نیاز از جمله خدمات هایک تجارت است. توجه به برند خریداری شده دوربین مداربسته موجب آسودگی‌خاطر صاحبین املاک جهت صرف هزینه درست و مناسب نموده و لوازم تولیدی شرکت هایک ویژن از چنین خصوصیت مهمی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید