صفر تا صد طراحی نقشه آپارتمان در آرین پاراکس

صفر-تا-صد-طراحی-نقشه-آپارتمان-در-آرین-پاراکس

نقشه آپارتمان دو خوابه و سه خوابه با توجه به متراژ مختلف آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. در همین راستا زندگی در هر کدام از این ساختمان ها دارای مزیت ها و معایبی می باشد. در این مقاله قصد داریم تا بررسی نماییم که نقشه ساختمان ها با تعداد خواب های مختلف چه تفاوتی با یکدیگر دارند و نقاط مثبت و منفی هر کدام از آنها چیست. اطلاعات درج شده در این مقاله بر اساس اطلاعات مهندسین شرکت آرین پاراکس تدوین شده است.

بررسی طراحی نقشه ساختمان

امروزه اغلب افراد در زمان طراحی سازه به متراژ زمین و تعداد خواب های ساختمان خود بسیار توجه می نمایند. بسیاری از اشخاص بیان می دارند که هر اندازه خانه بزرگتر باشد، زندگی در آن نیز راحت تر است. از همین رو به جای نقشه آپارتمان دو خوابه ، به سراغ آپارتمان های سه خوابه می روند. اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید باز هم برای خرید یا طراحی ساختمان ها باید موارد متفاوتی را در نظر بگیرید. و دقت کافی را در انتخاب خود داشته باشید زیرا فقط سه خوابه بودن یک آپارتمان مزیت نمی باشد در زمان طراحی نقشه ساختمان لازم است تا حتما سوالات زیر را از خود پرسیده و به آنها جواب منطقی بدهید:

نقشه آپارتمان دو خوابه یا سه خوابه؟

اگر بتوانید به این سوال یک پاسخ منطقی ارائه دهید، قطعا متوجه خواهید شد که الزاما یک خانه سه خوابه بهتر از یک خانه دو خوابه نمی باشد. در زمان خرید یا ساخت خانه حتما لازم است تا به نیاز خود توجه نمایید. خانه های سه خوابه به مراتب دارای متراژ بیشتری می باشند. اغلب خانه های دو خوابه کمتر از 100 متر می باشند. در صورتیکه خانه های سه خوابه خوب و کاربردی، دارای متراژ 120 متر مربع هستند. و باید نقشه اصولی و کارآمد داشته باشند اما در نظر داشته باشید که خانه های بزرگ تر به همان اندازه نیاز به وسایل بیشتر، هزینه ساخت و دکور زیادتری دارند.
در طراحی نقشه آپارتمان دو خوابه باید حتما این موضوع را نیز در نظر بگیرید جانمایی فضاها درست باشند و همه فضاها از جمله اتاق خواب و پذیرایی نورگیری خوبی داشته باشند در نتیجه شما با یک طراحی نقشه ساختمان خوب می توانید خانه کوچک خود را بزرگ تر جلوه دهید. توجه نمایید که یک خانه دو خوابه با اندازه کوچکتر اما دارای موقعیت مکانی بهتر، بسیار مناسب تر از خانه بزرگتر در موقعیت مکانی دورتر می باشد.

هزینه های زندگی در خانه های دو خوابه و سه خوابه

زندگی در خانه های سه خوابه و حتی طراحی سازه یک خانه ساختمان با مساحت بیشتر به مراتب پر هزینه تر و بیشتر از خانه های دو خوابه 100 متری یا کوچکتر می باشد. داشتن اتاق های متعدد، سرویس های بهداشتی بیشتر و .. هزینه برق، آب و مواردی از این قبیل را به صورت محسوسی افزایش می دهد. هر اندازه خانه بزرگتر باشد هزینه های جانبی آن نیز بیشتر خواهد بود.
چرا عموما طراحی سازه سه خوابه به نقشه آپارتمان دو خوابه ترجیح داده می شود؟
امروزه اغلب افرادی که اقدام به ساخت خانه می نمایند یا آنهایی که خریدار می باشند ، طراحی سازه سه خوابه را به نقشه آپارتمان دو خوابه ترجیح می دهند. در واقع نمی توان منکر این موضوع شد که داشتن خانه بزرگ و سه خوابه یک سرمایه گذاری عالی محسوب می شود. شرایط فروش خانه های بزرگ تر اغلب بهتر است و زندگی در آنها نیز آسان تر می باشد.
برای خانه های سه خوابه که اغلب حدود 120 متر مربع یا بیشتر می باشند، فروش خانه ها آسان تر است. و خانواده های پر جمعیت تر تمایل زیادی به داشتن این خانه ها دارند در طراحی نقشه ساختمان سه خوابه نیز دست مهندس نقشه کش در تفکیک فضاها باز است به شرط آنکه در تامین نورگیر مشکلی نداشته باشد در واقع طراحان آزادی عمل بیشتری دارند تا نظریه های خود را عملی کنند. در واقع می توان بیان نمود که تاثیرات بلندمدت خانه های بزرگ تر بسیار بیشتر از خانه های کوچکتر می باشد. از همین رو اغلب افراد آینده نگر به سراغ تهیه خانه های بزرگ می روند.

طراحی-سازه

ویژگی های نقشه آپارتمان دو خوابه

از دید شرکت طراحی نقشه آرین پاراکس نقشه آپارتمان دو خوابه دارای ویژگی ها و المان های خاصی می باشد که توجه به آنها می تواند تاثیر مثبتی در طراحی سازه داشته باشد. برخی از موارد کاربردی که بهتر است برای طراحی در نظر گرفته شوند را در ادامه می توانید مطالعه نمایید:
– برای طراحی نقشه آپارتمان دو خوابه بهتر است تا اتاق خواب ها را در کنار یکدیگر قرار داده و از فضای نشمین فاصله دهید. در این صورت برای استراحت محیط آرام تری خواهید داشت.
– معمولا در طراحی سازه ساختمان دو خوابه ، حمام را در کنار اتاق خواب ها قرار می دهند. در این صورت فضای خانه مرتب تر به نظر رسیده و می توان بر جو حاکم مسلط شد.
– در خانه هایی که دارای دو اتاق خواب می باشند. اغلب یک اتاق خواب از اتاق دیگر کمی بزرگتر می باشد. این اتاق را می توان به عنوان اتاق مستر در نظر گرفت یا برای آن یک تراس طراحی نمود. این تراس می تواند محل خوبی برای استراحت باشد. توجه داشته باشید که دسترسی به اتاق خواب ها باید آسان باشد. از همین رو توجه به متراژ و نقشه ریزی دارای اهمیت بالایی خواهد بود.
– در برخی موارد که مهندسین نقشه کش اقدام به طراحی سازه ساختمان می کنند، ترجیح می دهند تا اتاق خواب ها را کمی بزرگ تر و فضای نشیمن را کوچکتر در نظر بگیرند. در این صورت می توان برای هر اتاق خواب یک سرویس بهداشتی مستقل طراحی نمود. این نوع نقشه اغلب برای خانواده هایی کاربرد دارد که دارای نوجوان یا جوان هستند که به مستقل بودن فضای اتاق خواب خود اهمیت می دهند.

ویژگی های نقشه آپارتمان سه خوابه

 متخصصین شرکت مهندسی آرین پاراکس معتقدند: از آنجا که متراژ ساختمان های سه خوابه بیشتر است لذا می توان نقشه ها و طرح های بیشتری را پیاده سازی کرد اما به صورت کلی توصیه می شود تا حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:
– مورد اولی که برای طراحی این ساختمان ها باید در نظر بگیرید، کاربردی بودن طرح است. طراحی نقشه آپارتمان سه خوابه باید متناسب با نیاز افراد باشد. برای خانواده های کم جمعیت می توان اتاقی را به عنوان محل کار در نظر گرفت. یا به طور مثال اگر کودکی در منزل دارید، می توانید برای او اتاق بازی ترتیب دهید. عموما زمین هایی که دارای 120 مترمربع می باشند، عرصه خوبی را برای طراحی ساختمان های سه خوابه فراهم می آورند.
– در طراحی سازه های سه خوابه بسیار مهم می باشد که به اندازه هر بخش از ساختمان دقت نمایید. در این ساختمان ها اغلب، بدون در نظر گرفتن کمد ها و … باید حدود 12 متر مربع فضای خوب و کاربردی در اختیار داشته باشید. معمولا برای طراحی اتاق خواب ها، یک اتاق خواب به عنوان اتاق والدین در نظر گرفته می شود که می تواند بزرگتر باشد. عموما این اتاق خواب را حدود 15 مترمربع در نظر می گیرند تا بتوان در آن از المان های مختلف بهره برد.
– در ساختمان های سه خوابه از آنجا که زمینی بیشتری در اختیار می باشد لذا افراد می توانند فضای بیشتری را نیز به اتاق نشیمن خود اختصاص دهند. اما باید دقت داشته باشید که توجه به چیدمان دکوراسیون، نورگیری و تهویه خوب، بسیار مهم است. در واقع می توان یک فضای ارتباطی خوبی را در این متراژ ها فراهم آورد. برخی از مالکان ترجیح می دهند که منزل آنها دارای یک اتاق نشیمن خصوصی نیز باشد. این مورد در ساختمان های سه خوابه به راحتی قابل پیاده سازی می باشد.

نقشه-آپارتمان-سه-خوابه

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان نتیجه گرفت که طراحی نقشه آپارتمان‌های دو خوابه و سه خوابه با یکدیگر بسیار متفاوت می باشند. از سوی دیگر نقشه ساختمان باید به قدری خوب باشند تا نیاز مالکان و خریداران را به راحتی پاسخ دهند. در این مقاله تلاش گردید تا برخی از مزیت ها و معایب این نوع طراحی ها بیان شود تا شما راحت تر بتوانید تصمیم گیری نمایید.

اما به صورت کلی با صحبتی که با دفتر مهندسی آرین پاراکس – arianparax داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اگر فضای کافی در اختیار دارید و زمین در مکان خوبی واقع شده است به شرط آنکه عرض ساختمان از 8 متر کمتر نباشد می توانید طراحی سازه خود را به صورت سه خوابه انجام دهید تا از مزیت سه خوابه بودن آن در زمان فروش و بهره برداری استفاده کنید در این صورت سود حاصل شده چند برابر خواهد بود.

1 نظر

  1. این مقاله صفر تا صد توضیحاتی برای طراحی نقشه آپارتمان در آرین پاراکس ارائه می‌دهد که بسیار کارآمد است. این شرکت با تیمی از متخصصین طراحی و مهندسی، مشتریان خود را در هر مرحله از طراحی، نقشه کشی و ساخت آپارتمان همراهی می‌کند. با توجه به استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های نوین در طراحی و ساخت، آرین پاراکس بهترین راه حل برای ساخت آپارتمان‌های با کیفیت و زیباست. من به شدت آرین پاراکس را برای هر کسی که به دنبال طراحی و ساخت آپارتمان است، توصیه می‌کنم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید