ساخت خانه و ویلای پیش ساخته به سبک و طرح سوئیسی

خانه پیش ساخته سوئیسی:

یکی از طرح های زیبا و جذاب خانه های پیش ساخته در این روز ها، خانه هایی به سبک سوئیسی یا A fream هستند که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته اند. این سبک که به وفور به چشم می خورد، به دلیل زیبایی در نما، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است که البته ناگفته نماند که این نوع سبک خانه برای زندگی مداوم اصلا پیشنهاد نمی شوند.

 

مشخصه ها و ویژگی های ویلای سبک سوئیسی:

ویلاهای سوئیسی، ساختمان هایی بلند قامت هستند که از نما به شکل حرف انگلیسی A هستند. این سازه معمولا یا در دو یا 3 طبقه ساخته می شوند. عموما یک پذیرایی بزرگ و آشپزخانه و سرویس بهداشتی در طبقه همکف و یک یا چند خواب در طبقه دوم دارند. در بعضی طراحی ها، سقف پذیرایی را نمیسازند تا فضایی با سقف بلند داشته باشند. عموما نورگیری این سازه های زیبا از شمال و جنوب تامین می شود و در شرق و غرب سازه، سقف تا زمین ادامه دارد و نورگیری خاصی در آن قسمت ها تعبیه نمی شود. بیشتر در مناطق شمالی و بارانی از این سازه ها استفاده میکنند.

مزایای ویلا پیش ساخته سوئیسی:

  • زیبایی منحصر بفرد سازه ها
  • قابلیت جابجایی و دمونتاژ
  • ضد زلزله و بسیار مقاوم
  • دارای عایق بندی مناسب
  • سرعت ساخت و نصب و اجرای بالا
  • مقاومت بالا در برابر بارش باران و برف به دلیل شکل سازه ای
  • طراحی مدرن و ساده
  • منطبق با محیط های جنگلی

تفاوت و مزیت ویلاهای سوئیسی با دیگر ویلاهای داخل شهر:

  • این سازه ها بسیار ساده و زیبا هستند و به راحتی قابل ساخت هستند. بدلیل فرم سقف آنها، نگهداری آنها پس از ساخت، دشوار نمی باشد.
  • چون عموما در دو طرف سازه از کف تا سقف، شیشه تعبیه می شود، برای نورگیری و تهویه هوا هم بهترین هستند.
  • فرم سقف این نوع سازه و شیب تند آنها سبب می شود که برف و باران روی سقف انباشته نشده و نگرانی بابت وزن سقف نداشته باشیم.
  • عموما سازه های سوئیسی در مناطق کوهستانی ساخته می شوند، چون به راحتی خود را با محیط اطراف منطبق کرده و زیبایی سازه و محیط اطرافش را چندین برابر رویایی می کند.
  • این سازه ها عموما از چوب ساخته می شوند که خود این موضوع مسبب منطبق شدن بیشتر محیط با سازه خواهد شد.

 

معایب سازه های پیش ساخته سوییسی:

  • این سازه ها انعطاف پذیر نیستند و نمیتوان پلان های متفاوتی برایشان در نظر گرفت و دست طراح را در طراحی بسته اند. در واقع پلان داخلی همه ی سازه های سوئیسی به یک شکل است.
  • سقف این سازه ها بلند است و این موضوع موجب می شود که گرم و سرد کردن این سازه ها کمی دشوار شود. همچنین طبقه بالایی سازه، گرم تر از قسمت پایینی خواهد بود.
  • بزرگترین عیب این سازه ها، پرتی فضاها در پلان داخلی می باشد. این سازه ها فضاهای سرگیری زیادی دارند.که از آنها نمی توان استفاده ای کرد.و همه این ها بدلیل نبودن دیواره های صاف در سازه ها هستند. به همین دلیل است که گروه صنعتی زیبا سازان کردان، این نوع از سازه ها را برای سکونت دائم پیشنهاد نمی کند.

ساخت کلبه سوییسی با اسکلت فلزی:

برای مقاوم بودن انواع سازه های پیش ساخته و نداشتن دردسر موریانه و تعمیرات مدام، گروه صنتعی زیباسازان، سازه های پیش ساخته و این فرم از ویلاها را با اسکلت فلزی سنگین می سازد. پیشنهاد ما به شما هم استفاده از اسکلت فلزی برای ساخت این سازه می باشد.

مراحل ساخت کلبه سوئیسی فلزی:

در ابتدا سازه با ابعاد مشخص زمین و با شیب مورد نظر طراحی می شود. سپس طرح به سلیقه کارفرما و راهنمایی مهندس معمار به مرحله تایید می رسد. در ادامه زیر سازی ها انجام می شود. سپس اسکلت سازه ساخته شده و سقف و دیواره ها و فریم پنجره ها روی سازه سوار می شوند. در انتها، سازه برای حمل به محل پروژه آماده شده و با جرثقیل و تریلی ها، به محل پروژه منتقل و در آنجا سرهم بندی می شوند.

تجهیزات و امکانات داخلی کلبه سوئیسی پیش ساخته:

این سازه ها دارای یک سالن پذیرایی، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی در طبقه همکف و یک الی دو خواب در طبقه دوم می باشند که این دو به کمک یک راه پله به همدیگر متصل می شوند. در برخی موارد در طبقه همکف نیز یک اتاق خواب برای سالمندان یا اتاق مهمان تعبیه می شود.

متراژ مناسب کلبه پیش ساخته سوئیسی:

کلبه های سوئیسی در هر ابعادی قابل ساخت هستند. اما هر چه متراژ بیشتر شود، میزان شیب سازه کمتر و میزان پرتی فضا و سرگیری ، بیشتر می شود. معمولا متراژ مناسب این سازه ها بین 30 الی 100 متر می باشد. البته اگر بخواهید می توانید با سازه ها ی دیگر ادغام کنید و در متراژ های بیشتر بسازید.

خانه و ویلای پیش ساخته سوئیسی

هزینه و قیمت ساخت ویلا سوئیسی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ی ساخت این ویلاها به ابعاد فضای داخل پلان، ارتفاع سقف، نوع مصالح کاربردی، میزان در و پنجره ها و عوامل اینچنینی بستگی دارد.

مناطق مناسب برای ساخت ویلاهای پیش ساخته سبک سوئیسی:

سازه های سوئیسی بیشتر در مناطق حاصل خیز و بارانی و برفی استفاده می شوند؛ چون شیب تند این سقف ها مناسب این مناطق است. این سازه ها در گذشته با چوب ساخته می شدند. به همین دلیل است که این فرم سازه در مناطقی که چوب بیشتری دارند، بیشتر استفاده می شوند.

انواع خانه و ویلای پیش ساخته سوییسی از جهت حمل و نقل:

خانه های پیش ساخته از جهت حمل و نقل به دو نوع تقسیم می شود. خانه پیش ساخته سیار و خانه پیش ساخته ثابت.. در خانه و ویلاهای سیار، قطعات در کارخانه تولید می شود و پس از مونتاژ در کارخانه، جهت نصب به محل پروژه انتقال داده می شود. در خانه و ویلاهای ثابت، قطعات در محل پروژه مونتاژ می شود و نیازی به جابه جایی ندارند و فقط در یک مکان شخص بنا می شوند.

نکات بسیار مهم قبل از خرید یا سفارش ساخت ویلای پیش ساخته چوبی:

هنگام سفارش خانه پیش ساخته چوبی که می تواند به طرح سوئیسی هم باشد باید به این نکته توجه کرد که از چوب مرغوب در ساخت سازه استفاده شده باشد. چوب های مصرفی به خوبی خشک شده باشند و از مواد مناسب برای ضد آفت شدن آن ها استفاده شده باشد. همچنین به دلیل حساس بودن چوب و احتمال زدن موریانه و کپک، شما بایستی به خوبی از چوب نگهداری کنید و در صورت نیاز آن را ترمیم کنید.

رویای داشتن ویلا به سبک اروپایی با مجموعه زیباسازان کردان:

گروه صنعتی زیباسازان کردان با متدهای جدید و روز دنیا، با سازه های فولادی سنگین و متریال های عایق و ضد رطوبت با بالاترین مقاومت، این سازه ی رویایی و جذاب را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما می سازد. مهم نیست در چه منطقه و چه جایی باشید،. مشاوران و متخصصان گروه صنعتی زیباسازان با راهنمایی ها و مشاوره های ارزنده، شما را برای رسیدن به خانه رویاهایتان کمک می کنند و شما را به خانه ایده آلتان می رساند.

منبع: https://zibasazan-kordan.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید