محمودآباد شمال کجاست

شهر محمودآباد

محمودآباد شمال یکی از شهرستان‌های استان مازندران است. مرکز این شهرستان شهر محمودآباد است. شهرستان محمودآباد خود دو شهر به نام محمودآباد و سرخ‌رود دارد و شهر محمودآباد در نزدیکی دریای خزر است. محمودآباد مازندران نزدیک‌ترین شهرستان ساحلی به تهران است. محمودآباد یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ویلا در شمال است.

زندگی در محمودآباد مازندران

محمودآباد شمال بخشی از تمدن اهلم و آمل بشمار می‌رفته که پس از زمان رضاشاه به صورت منطقه‌ای مستقل از آمل درآمده است.

منطقه زیبای محمودآباد در گذشته به عنوان یکی از بندرهای مهم کشور شناخته میشد و با گذشت زمان و رونق گرفتن بنادر انزلی و نوشهر، اکثر کالاهای صادراتی و وارداتی به این بندرها منتقل شد.

محصولات تولیدی در این شهر برنج و ماهی و پرتقال است و شغل اکثر مردمان منطقه محمودآباد مازندران کشاورزی و ماهیگیری و شالیکاری است. اگر بخواهید شهرهای نزدیک و اطراف محمودآباد را بشناسید، باید به شهر آمل در جنوب و شهر نور مازندران در غرب و شهر فریدون‌کنار و بابلسر در شرق محمودآباد اشاره کنیم.

محمودآباد شمال به یکی از بزرگترین مراکز تولید برنج در کشور معروف است و برنج هایی مانند: دم سیاه و طارم در این شهر کشت می شود. جالب است بدانید شهر محمودآباد نزدیک ترین ساحلی به تهران است.

آب و هوای محمودآباد شمال

بیشترین دمای آب و هوای محمودآباد به ۳۶ درجه و کمترین درجه آب و هوای آن به ۱- درجه می‌رسد که آن را به گزینه‌ای مطلوب برای سکونت تبدیل می‎کند.

فاصله محمودآباد تا تهران 

فاصله محمودآباد تا تهران 200 کیلومتر و تا شهر آمل 20 کیلومتر است.

جمعیت محمودآباد مازندران

این شهر علی رغم کوچک بودنش نزدیک به 90 روستا و 40 بخش دارد و دانشگاه های متعددی از دانشگاه آزاد گرفته  تا دانشگاه دولتی در این شهر وجود دارد و همچنین جمعیت این شهر به 100/000 نفر می رسد.

در این رابطه بخوانید : معرفی ۵ جاذبه حیرت انگیز محمودآباد

شهر محمودآباد

 

جاذبه های گردشگری محمودآباد شمال

ساحل دریای سرخ‌رود

ساحل دیدنی دریای سرخ‌رود یکی از مناطق بی نظیر محمود آباد برای گردشگری و تفریح است.

پلاژ خط آهی

دنج ترین قسمت ساحل محمود آباد به پلاژ آهی معروف است که در واقع یک پارکی ساحلی است و امکانات جذابی مانند قهوه خانه ها و رستوران های ساحلی و قایق سواری و شهربازی دارد.

امامزاده قاسم و امامزاده هفت تن

امامزاده قاسم که در ابتدای روستای خشت سر در مجاورت جاده اصلی محمودآباد شمال است و همینطور امامزاده هفت تن که در روستای شومیا واقع در جاده آمل است، از دو امامزاده معروف این شهر هستند که علاوه بر جاذبه زیارتی، منظره ای بکر و آرام بخش دارند که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

خرید ویلا در محمودآباد مازندران

اکنون که با شهرستان محمودآباد شمال آشنا شدید، ممکن است تصمیم برای سفر به این شهرستان، بگیرید. به نظرتان  می توان از فرصت خرید ویلا در بهشت شمال ایران، چشم پوشی کرد؟! آب‌وهوای مطلوب، جاهای دیدنی و گردشگری، سرسبزی و نزدیکی محمودآباد به تهران، جذابیت خرید ویلا در این منطقه را چندین برابر می‌کند و به همین دلیل  بسیاری از افراد، خرید ویلا در محمود آباد را گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری و اقامت در شمال بدانند. اگر شما هم قصد خرید ویلا در شمال را دارید و در انتخاب مکانِ آن مردد هستید، ما محمود آباد را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم. به اطلاعات بیشتری در این باره احتیاج دارید؟ همین حالا با کارشناسان زومیلا تماس بگیرید تا بهترین مسیرها را برای این منظور، نشانتان دهند.

جهت مشاهده قیمت و مشاور و خرید ویلا در محمودآباد روی این لینک کلیک کنید.

 

 

2 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید