۱۱ راهکار جدید برای براق کردن و تمیز کردن سینک ظرفشویی

تمیز کردن سینک ظرفشویی در سه سوت

تمیز کردن سینک ظرفشویی با راهکارهای خانگی و راحت در این مقاله در دسترس شما است. سینک ظرفشویی یکی از اجزای پر کاربرد در خانه است. بد نیست بدانید که می تواند کثیف ترین نیز باشد. اگر مدت زیادی سینک  آشپزخانه را تمیز نکنید، باکتری هایی که در مخزن رشد کرده، ممکن است به بیماری های تهدید کننده  منجر شوند. با این حال، با استفاده از مواد پاک کننده غیر مضر مثل جوش شیرین، آب لیمو، سرکه، روغن و گریس، و وسایل موجود در خانه مثل مسواک و اسفنج، به طور موثر سینک استیل یا چینی یا سرامیکی آشپزخانه تان را تمیز و ضدعفونی کنید. با این استفاده از این راهکارها سینک تازه و تمیز در راه است.

سینک ظرفشویی

تمیز کردن سینک ظرف شویی استیل

  • برای تمیز کردن سینک ظرفشویی ابتدا ظروف کثیف و مواد غذایی را از سینک حذف کرده و تمیز کنید.
  • تمام سطح سینک را بشویید. صابون ملایم، پارچه نرم و آب گرم برای تمیز کردن شیر آب، سوپاپ، لوله تخلیه و لبه بیرونی استفاده کنید.
  • آب داغ را به داخل چاه سینک بریزید، این کمک خواهد کرد که بوی بد را از بین ببرد. اطمینان حاصل کنید که کل اطراف و لبه ها از طریق این فرآیند خیس شود. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.
  • یک مخلوط قوی از جوش شیرین و آب لیمو برای تخلیه آب ایجاد کنید. ترکیب ۱/۲ فنجان جوش شیرین با ۱/۴ فنجان آب لیمو را به طور مستقیم در استیل خالی کنید، و به دنبال آن ۱/۲ فنجان سرکه سفید بریزید. درپوش  را پوشانده و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  • در ادامه، آب گرم جوشیده شده را چاه بریزید. واكنش محصولات تميز كننده باعث مي شود كه فاضلاب را به طور کامل دفع كنيد و به آسانی سینک استیلتان را تمیز کنید.

تمیز کردن سینک استیل

براق کردن سینک ظرفشویی استیل

برای براق کردن سینک استیل از آرد استفاده کنید، ۱/۴ فنجان بزرگ آرد کافی است سپس آن را با یک حوله کاملا خشک کنید. با استفاده از یک حوله جدید، به آرامی با حرکات دایره ای آرد موجود روی استیل را تمیز کنید، همین کار باعث جلا بخشیدن به سینک استیل می شود.

براق کردن سینک ظرفشویی استیل

توی تمیز کردن کابینت ام دی اف آشپزخانه خود مشکل داری؟ این مقاله رو از دست نده : نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف

تمیز کردن سینک چینی با سرکه

  • سطح سینک را با یک صابون ملایم و آب گرم بشویید. این مرحله آماده سازی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی شما است.
  • سرکه به عنوان ماده ضدعفونی کننده و سفید کننده قوی جایگزین مناسبی برای شوینده های مضر کار می کند، گرچه باکتری های کمتری را نسبت به شوینده ها از سطح جدا می کند.
  • پراکسید هیدروژن را روی سینک چینی اسپری کنید. کاملا سطح را پوشش دهید و از ۱۵ دقیقه تا چند ساعت صبر کنید. پراکسید هیدروژن دارای خواص سفید کننده بدون بو و سوزش چشم است.
  • سپس با استفاده از آب گرم بشویید. با این کار برخی از لکه ها از روی سطح چینی لایه برداری می شوند.
  • جوش شیرین را به صورت خالص روی سطح سینک بپاشید. با کمک یک اسفنج مرطوب و کمی روغن گریس سطح را بمالید. پودر جوش شیرین باید کمی کف کند، و اسفنج را روی لکه و تمامس سطوح بسابید. اکنون کل ظرفشویی را می توانید بشویید.
  • مجددا از مسواک استفاده کنید تا به وسیله آن ترک های کوچک و لکه های عمیق را از بین ببرید.
  • برای از بین بردن از لکه های باقی مانده از آب لیمو و نمک استفاده کنید. توده های نمک خالص را بر روی هر لکه باقی مانده بمالید. هر توده نمکی را با آب نیمی از لیمو (آبلیمو تازه) بپوشانید. اجازه دهید این مخلوط برای حدود ۵ دقیقه بماند، و سپس با یک قطعه تمیز از پارچه یا اسفنجی آن را بردارید.

تمیز کردن سینک چینی با جوش شیرین لکه بری سینک چینی

براق کردن سینک ظرفشویی چینی

پس از تمیز کردن سینک ظرفشویی چینی با استفاده از روغن لیمو سطح سفید چینی را براق کنید. ۳ تا ۴ قطره روغن لیمو را بر روی یک پارچه خشک بریزید و آن را در اطراف سینک ظرفشویی بمالید. در صورت لزوم، از تعداد قطره های زوج در یک زمان استفاده کنید. روغن علاوه بر بوی تازه، کمک می کند تا دفع آب از سطح چینی به راحتی انجام شود، و تمیز کردن آن در آینده بسیار آسان تر است.

براق کردن سینک چینی

راهکار تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی

  • از یک پد خالص مناسب برای تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیت استفاده کنید.
  • مخلوطی از آب گرم با ۲-۳ قطره مایع ظرفشویی یا مخلوطی از آب گرم با چند قطره سرکه درست کنید. پد یا اسفنج مخصوص را در مخلوط خیس کنید.
  • با استفاده از اسفنج مخلوط را روی سنگ گرانیت اعمال کنید و لکه ها را با دقت تمیز کنید.
  • سینک را با آب بشویید و با یک حوله نرم و میکرو فایبر خشک کنید.

تمیز کردن ظرفشویی گرانیتی

براق کردن سینک ظرفشویی گرانیتی

با استفاده از روغن زیتون خالص سینک گرانیتی را جلا دهید. یک پارچه تمیز و خشک را پیدا کنید و چند قاشق چای خوری روغن زیتون خالص یا روغن معدنی را روی آن بمالید. روغن زیتون باید در یک نقطه نسبتا متمرکز بنشیند تا بتواند به گرانیت منتقل شود و سطح را براق کند. پارچه را به طور کامل بر روی سینک بکشید تا لایه ای نازک از روغن را بر روی گرانیت توزیع کنید. اجازه دهید آن برای حدود یک دقیقه بماند سپس پاک کنید.

براق کردن سینک گرانیتی با روغن زیتون

معجزه جوش شیرین در تمیز کردن سینک سرامیکی

برای تمیز کردن سینک ظرفشویی سرامیکی با استفاده از جوش شیرین دو راه دارید:

  • ابتدا سطح سرامیکی را مرطوب کنید و پودر جوش شیرین خالص را روی سطح سینک بپاشید. سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب و جوش شیرین شروع به تمیز کردن کنید.
  • می توانید سینک سرامیکی را پر از آب کرده و ۱/۲ فنجان جوش شیرین را درون آن بریزید. اطمینان حاصل کنید که همه جا را جوش شیرین پوشانده باشد. سپس با استفاده از اسفنج کل سطح سینک را تمیز کنید.

تمیز کردن سینک با جوش شیرین معجزه جوش شیرین برای تمیز کردن سینک

سفید کردن سینک ظرفشویی سرامیکی با لیمو

سینک سرامیکی را با برش های لیمو تازه، سفید کنید. یک لیمو را حلقه حلقه کنید و برش لیمو را روی سرامیک فشار دهید تا آب لیمو آن را تمیز کند. شما می توانید از پوست سخت لیمو در لکه های تیره استفاده کنید. شما باید حداقل چهار یا پنج تکه لیمو را برای پوشاندن سرامیک ظرفشویی استفاده کنید. بگذارید آب لیمو ۳۰ دقیقه روی سطح سینک بماند. این کار به اسیدسیته طبیعی آب لیمو زمان می دهد تا لکه ها را از بین ببرد. پس از گذشت نیم ساعت آبلیمو را بشویید.

سفید کردن سینک ظرفشویی با لیمو

ترفند تمیز کردن سینک سیاه رنگ با سرکه

  • از محلول سرکه برای تمیز کردن سینک های سیاه رنگ استفاده کنید. مقدار یکسان آب و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی ذرات مواد غذایی اسپری کنید.
  • برای پاک کردن لکه ها از یک پارچه نرم استفاده کنید.
  • سینک را با آب ولرم یا خنک بشویید و سپس با حوله تمیز خشک کنید.

راهکار تمیز کردن سینک سفید رنگ در خانه

  • برای تمیز کردن سینک های سفید از سرکه سفید استفاده کنید. یک بطری اسپری خالی را با سرکه خالص سفید پر کنید و آن را روی سطح سفید اسپری کنید.
  • بلافاصله سرکه را با یک برس یا اسفنج نرم بمالید تا زمانی که لکه ها از بین برود.
  • تمام سرکه را با آب بشویید سپس با حوله تمیز سینک را خشک کنید.
  • سینک سفید رنگ را می توانید با جوش شیرین و آمونیاک خالص لایه برداری کنید. برای تمیز کردن ماهانه این سینک ها، یک گالن آب گرم، ۱/۴ یک فنجان جوش شیرین و ۱/۴ یک فنجان آمونیاک را مخلوط کنید. اسفنجی نرم را در مخلوط خیس کنید و سطح ظرفشویی را به طور کامل تمیز کنید.

روش سفید کردن و تمیز کردن سینک ظرفشویی در منزل

  • سینک سفید خود را با شیشه پاکن تمیز کنید. پاک کننده شیشه حاوی آمونیاک است که غبار را از بین می برد و یک سطح درخشان به وجود می آورد. بر روی سطح سینک خود شیشه پاک کن اسپری کنید، بگذارید برای ۳۰ ثانیه بماند و با یک حوله کاغذی خشک کنید.
  • سفید کننده کلر را بر روی ظرفشویی های سفید اسپری کنید. البته بر روی قسمت های فلزی اجتناب کنید. با افزودن ۱ قاشق چایخوری در یک بطری آب غلظت کلر سفید را از بین ببرید. اجازه دهید مخلوط برای چند دقیقه بر روی سطح سینک بنشیند و با اسفنج نرم تمیز کنید سپس با آب خوب شستشو دهید و خشک کنید.

سفید کردن سینک ظرفشویی

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : wikihow.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید