هر آنچه باید درباره محله شهر زیبا تهران بدانید

محله شهر زیبا تهران

شهر زیبا، نام محله‌ای در منطقه 5 تهران است که به دلیل آب‌وهوای بسیار خوبش مشهور است. محله شهر زیبا تهران، بافت‌های قدیمی و نوساز را در خود جای داده است. سطح قیمت خرید خانه در این محله متوسط رو به بالا می‌باشد. با شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.

پیشینه

در گذشته، شهر زیبا به دلیل داشتن زمین‌های سنگلاخی و غیرقابل کشت، چاله سنگی نام داشته است. رفته‌رفته، با ساخته‌شدن خانه‌های آجری قرمزرنگ یا همان آپارتمان‌های آجری صد دستگاه، این محله سریعا  در معرض ساخت‌وساز قرار گرفت و به محله‌ی پرجمعیتی تبدیل شد.

به دلیل قرارگیری شهر زیبا در مسیر استادیوم آزادی تهران، بسیاری از فوتبالیست‌های معروف در این محله ساکن شده‌اند.

بافت محله شهر زیبا چگونه است؟

در این محله بافت‌های مسکونی متنوعی دیده می‌شود که شامل خانه‌ها و شهرک‌های قدیمی و آپارتمان‌ها و برج‌های نوساز است.

اکثر ساکنان این محله را فرهنگیان، ورزشکاران و کارمندان تشکیل می‌دهند که در شهرک‌های خاصی همچون سازمان آب، پلیس غذایی و غیره زندگی می‌کنند.

مهم‌ترین خیابان‌های شهر زیبا

مهم‌ترین خیابان‌های شهر زیبا عبارت‌اند از:

  • بلوار جوانمردان
  • خیابان سرو
  • خیابان آیت‌الله کاشانی
  • بلوار آلاله
  • خیابان عدالت
  • خیابان شربیانی

قیمت آپارتمان در شهر زیبا تهران

قیمت آپارتمان در محله شهر زیبا تهران با توجه به عوامل مختلف از جمله متراژ، اداری یا تجاری بودن ساختمان، سن بنا، شمالی یا جنوبی بودن، امکانات ساختمان و مصالح بکار رفته شده در ساخت متفاوت است. 

به طور کلی چنین می‌توان گفت که میانگین قیمت خرید آپارتمان درشهرزیبا از متری 10 میلیون تومان شروع شده و تا متری 17 میلیون تومان ادامه دارد. در مورد آپارتمان‌ها و خانه‌های قدیمی‌تر، قیمت‌ها پایین‌تر هستند.

مسیرهای دسترسی به محله شهر زیبا

شهر زیبا هیچ محدودیت ترافیکی ندارد و دارای طرح زوج و فرد نیست.

از طریق پایانه صادقیه یا آزادی می‌توانید سوار اتوبوس شوید و به ایستگاه شهر زیبا برسید. شهر زیبا در میدان اصلی پایانه تاکسیرانی دارد که ساکنین را به نقاط مهم شهر منتقل می‌کنند.

شهر زیبا ایستگاه مترو ندارد.

امکانات

مکان‌های فرهنگی

از مکان‌های فرهنگی شهر زیبا می‌توان به فرهنگسرای معرفت واقع در بلوار شهران، دانشگاه علمی کاربردی واقع در خیابان نیلوفر، شهر کتاب واقع در میدان علامه جعفری و سرای محله‌ی شهر زیبا واقع در خیابان شربیانی اشاره کرد.

مکان‌های مذهبی

مهم‌ترین مکان‌های مذهبی محله شهر زیبا عبارت‌اند از مسجد حجت ابن الحسن (ع)، مسجد‌الرضا (ع)، مسجد الرسول (ص)، مسجد نظام مافی و مسجد صاحب‌الزمان (عج).

مراکز خرید

مهم‌ترین مراکز خرید شهر زیبا عبارت‌اند از بازارچه قدیمی شهر زیبا، بازار میوه و تره‌بار شربیانی و مرکز خرید اترک.

بوستان‌ها

از مهم‌ترین بوستان‌های شهر زیبا می‌توان به بوستان جوانمردان و پارک ته سرو و ته نیلوفر اشاره کرد.

مراکز بهداشتی درمانی

از بهترین مراکز درمانی شهر زیبا می‌توان به درمانگاه شبانه‌روزی حیات واقع در بلوار آلاله، بیمارستان پیامبران واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی و بیمارستان ابن‌سینا واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

خرید خانه در محله شهر زیبا، ایده آل ترین حالت ممکن برای افرادی است که خواهان زندگی در محله‌ای خوش آب و هوا هستند. برای آشنایی با یکی دیگر از محله‌های خوش آب‌وهوای پایتخت مقاله محله یوسف‌آباد تهران، از قدیمی‌ترین محله‌های منطقه ۶! را از دست ندهید.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید