بهترین محله‌های متل قو کدامند؟

محله‌های متل قو

امکان ندارد که حرف از مسافرت به قسمت شمالی کشور نشود و ناخودآگاه اسم متل قو (سلمانشهر) در ذهن همه ما نیاید. متل قو یکی از پرطرفدارترین شهرهای مازندران محسوب می‌شود که از جذابیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و حتی نحوه شکل گیری آن نیز داستان‌ زیبا و پرپیچ و خم خودش را داراست. این شهرجذاب و توریستی در اصل سلمانشهر نام دارد که به سبب ساخته شدن متلی به نام قو، به متل قو در میان مردم شهرت یافته و لازم به ذکر است که متل قو در 194 کیلومتری شهر ساری و در قسمت غرب مازندران قرار دارد که در این مقاله زومیلا به بررسی بهترین محله‌های متل قو می‌پردازد.

 

متل قو، نگین مازندران

متل قو، نگین مازندران

سلمان شهر یا همان متل قو در شهر عباس آباد استان مازندران با مساحتی 750 هکتاری و جمعیتی بالغ بر 9656 نفر قرار دارد. این شهر هم از نواحی ساحلی و دریا و هم از نواحی ییلاقی و پوشش جنگلی برخوردار است که زیبایی این شهر را دو چندان می‌نماید. همچنین از ویژگی‌ها و جذابیت‌های طبیعی این شهر علاوه بر جنگل و ساحل دریا می‌توان به غار دانیال، مراکز خرید، الماس قوی خاورمیانه و رستوران‌های آن اشاره کرد که مختصری به معرفی برخی از این مناطق دیدنی می‌پردازیم.

اولین و پررنگ‌ترین جذابیت متل قو، ساحل ماسه‌ای آن است که بیشترین امکانات تفریحی همچون والیبال و فوتبال ساحلی، جت اسکی، پاراسل، شنا و … دارد. دومین مکان جذاب پوشش جنگلی ساکت و بکر تیلا کنار، ییلاق‌ها و روستاهایی همچون اشکور، امام زاده قاسم، دره‌های دو هزار، سه هزار و … است.

 

غار دانیال

 

اکنون نوبت به سومین جاذبه این شهر و درعین حال کم‌تر شناخته شده این شهر غار دانیال می‌رسد. غار دانیال دومین غار بزرگ ایران و از نوع آبی و رودخانه‌ای است که در آن حوضچه‌ای یک متری قرار دارد که آب داخل آن آشامیدنی است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی متل قو می‌توان به پاساژهای مدرن با حضور برندهای معتبر داخلی و خارجی، رستوران‎ها و … نیز اشاره کرد. همچنین این شهر علاوه بر مناطق توریستی، مناطق مسکونی و بومی نیز دارد که این مناطق بومی شامل دریاگوشه، دهکده شیرین، شهرک لاکوده، دانیال، تازه آباد، سی سرا، تیلاکنار، اسبچین، تیلورسر و… می‌شوند که در ادامه به بررسی بهترین محله‌های متل قو می‌پردازیم.

 

دریاگوشه، نقطه ثقل متل قو

یکی از کلیدی‌ترین، اصلی‌ترین و نقطه مرکزی شهر سلمان شهر (متل قو)، دریاگوشه است که از میدان سیمرغ (میدان اصلی شهر) شروع شده و به کوه و غار دانیال ختم می‌شود. این خیابان، قدیمی‌ترین خیابان شهر سلمان شهر و دارای 67 خیابان فرعی است که به یکدیگر ارتباط دارند. از دیگر ویژگی‌های این منطقه تمرکز بیشتر ویلاهای متل قو در این منطقه، ویلاهای فلت قدیمی با معماری‌های خاص، حضور برج‌های معروف الماس قو عظیم زاده، وجود رستوران‌ها، مراکز تجاری، حضور برندهای معروف و معتبر داخلی و خارجی است که آن را به منطقه‌ای درخور توجه و لوکس تبدیل می‌نماید. بنابراین اگر شما به دنبال منطقه‌ای لوکس با امکانات کامل و با قابلیت دسترسی به مناطق مرکزی شهر، دریا و جنگل برای زندگی هستید، دریاگوشه یکی از بهترین محله‌های متل قو برای شما محسوب می‌شود.

 

این مطلب را از دست ندهید: میانگین قیمت رهن آپارتمان در متل قو

 

شهرک لاکوده و دهکده شیرین

شهرک لاکوده و دهکده شیرین، به دور از جنجال شهری

اگر به دنبال سکونت در منطقه‌ای ساکت و آرام هستید و از شلوغی و جنجال‌های شهری بیزار هستید، انتخاب شهرک‌ها می‌تواند گزینه عاقلانه‌ای باشد، همچنین از بین شهرک‌های موجود در سلمان شهر (متل قو)، شهرک لاکوده و دهکده شیرین از بهترین محله‌های متل قو به شمار می‌روند. این شهرک‌ها از قدیمی‌ترین شهرک‌های این شهر هستند که قدمت ساختمان‌های آن به بیش از 40 سال می‌رسند. از دیگر ویژگی‌های این شهرک‌ها معماری مناسب ویلاها، هیئت مدیره نظام‌مند، امنیت، تاسیسات مناسب، دسترسی به فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، دریا و جنگل است که وضعیت مطلوبی را برایشان به ارمغان می‌آورند. لازم به ذکر است که اکثر جمعیت این شهرک‌ها را افراد غیر بومی تشکیل می‌دهند که در تعطیلات و برای گذراندن اوقات فراغت به این شهرک‌ها می‌آیند.

سایر محله‌های متل قو

دیگر مناطق و محله‌های متل قو محله‌های دانیال، تیلورسر، تیلاکنار، تازه آباد، سی سرا، اسبچین و… هستند که در مناطقی دورتر نسبت به مرکز شهر قرار گرفته‌اند. این مناطق، از محله‌های پرجمعیت این شهر محسوب می‌شوند که ساکنین آن را بیشتر افراد محلی تشکیل داده و شغل اصلی آن‌ها دامپروری و کشاورزی است. از این رو، اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌مند به زندگی در بافت سنتی و محلی شمال هستید و از همسایگی و تعامل با بومی‌ها و فرهنگ غنی و آداب و رسوم‌های خاص آن مناطق لذت می‌برید، این مناطق می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشند که به نسبت سایر مناطق، با بودجه‌های پایین‌تر قابل دسترس‌تر هستند.

 

بهترین محله‌های متل قو

حرف آخر

حتی اگر یکبار به شهرهای شمالی کشور سفر کرده باشید، امکان ندارد که فکر زندگی کردن در این مناطق به ذهن شما خطور نکرده باشد، البته ناگفته نماند که دلایل زیادی نظیر دریا، پوشش جنگلی، فرهنگ و آداب رسوم زیبا، آرامش، مناظر فوق العاده و… سبب افزایش جذابیت این مناطق شده است که یکی از این شهرهای جذاب و معروف سلمان شهر (متل قو) هست که از نظر توریستی، مسافت، قابلیت سرمایه‌گذاری و زندگی گزینه بسیاری از افراد بشمار می‌رود که در این مقاله سعی کردیم با ارائه دید کلی در مورد شهر، ویژگی‌های آن و معرفی بهترین محله‌های متل قو شما را در انتخاب محلی مناسب با سلیقه شما یاری رسانیم.

اگر قصد خرید یا رهن و اجاره ملک در متل قو را دارید روی این لینک کلیک نمایید.

2 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید