آسانسور با موتور گیربکس بخریم یا موتور گیرلس ؟ 

آسانسور-با-موتور-گیربکس-بخریم-یا-موتور-گیرلس 

موتور آسانسور کششی گیربکسی در مقابل موتور آسانسور بدون دنده. کدام نوع موتور بهتر است؟ سوال رایجی است که سازندگان در تمام پروژه ها با آن مواجه هستند. پاسخ نامشخص است. در حالی که یکی از آنها مزایای مشخصی نسبت به دیگری دارد، گزینه بهتر  بر اساس خواسته ها، مهارت ها، مناسب بودن، مقرون به صرفه بودن و بسیاری از تغییرات دیگر  انتخاب می شود. ساده‌ترین راه برای یافتن این موضوع، فهرست کردن مزایا و معایب است تا تصمیم‌گیری ساده‌تر شود. در این پست، ما تمام جنبه‌های آسانسور دنده‌ای و بدون دنده را با هم مقایسه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تعیین کنید کدام  موتور آسانسور و بالابر در ایران تولید می شود.

 

موتور آسانسور ایرانی بخریم یا خارجی

اگر  این سوال را 4 یا 5 سال پیش از ما و همکاران ما می پرسیدید کدام موتور مناسب است، بدون شک بیش از 70 درصد همکاران آسانسوری ما استفاده از موتورهای آسانسور خارجی را به شما پیشنهاد می دادند ولی با توجه به تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و اروپا طی سال های اخیر علیه ایران، واردات موتورهای گیربکس و گیرلس با محدودیت شدیدتری مواجه شد تا جایی که هیچ نوع پشتیبانی از موتورهای وارداتی صورت نگرفت و تامین قطعات موتورهای خارجی با مشکل جدی روبرو شد.

 

باتوجه به شرایط حال حاضر، بی شک، بیش از 70 درصد همکاران ما استفاده از موتورهای ایرانی را بعلت پشتیبانی و بحث خدمات پس از فروش به شما پیشنهاد خواهند داد. البته جام لیفت کیفیت و گارانتی تمام موتورهای تولید داخل را تایید نمی کند . در بین تولید کننده های داخلی موتور گیربکس آسانسور بهترین کیفیت را این شرکت ها دارند:

  • بهران

  • الکو

  • فرشباف

مسائل-مربوط-به-ظرفیت-موتور-آسانسور

در بین تولیدکننده های موتور گیرلس آسانسور بهترین کیفیت تولید را این شرکت ها دارا هستند:

  • وبر

  • بهران

  • روسانی

موتور-گیرلس-آسانسور 

 

نیاز به اتاق موتور خانه در استفاده از موتور گیربکس

اتاق موتور خانه یکی از مهم ترین تفاوت بین آسانسور دنده ای و بدون دنده است. در آسانسورهای دنده ای، چرخ و موتور الکتریکی باید در ماشین آلات واقع در بالای چاه آسانسور (در موتورخانه) نصب شوند. با این حال، از آنجایی که فلکه مستقیماً به موتور و کابین متصل است، نیازی به ماشین آلات با آسانسورهای بدون دنده نیست. به همین دلیل است که آسانسور های بدون دنده اغلب به عنوان آسانسور های بدون اتاق (MRL) نامیده می شوند.

 

موتور خانه ها اغلب در بالای چاه آسانسور قرار دارند و باید در طراحی ساختمان در نظر گرفته شوند. اتاق موتورخانه باید به خوبی روشن و دارای تهویه مطبوع باشد. اتاق های ماشین آلات اندازه قابل توجهی دارند و باید برای سبک معماری خانه ساخته شوند. در نتیجه، اتاق‌های موتور خانه را می‌توان یک اتلاف فضا و یک نقطه ضعف قابل توجه در تولید گیربکس دستگاه بالابر دنده‌ای در ایران در نظر گرفت.

 

مصرف انرژی در موتورهای بدون گیربکس

موتورهای آسانسور بدون گیربکس می توانند کوچکتر از موتورهای آسانسور دنده ای (گیربکسی) باشند زیرا دنده ندارند. موتورهای گیرلس می توانند کوچکتر از 1⁄2 موتور دنده ای باشند. این باعث می شود که موتورهای گیرلس در استفاده از برق موثرتر باشند. با کوچکتر کردن موتور، سایر قطعات نیز کوچکتر می شوند. این به افزایش عملکرد و جذابیت بیشتر موتورهای گیرلس کمک می کند.

 

مسائل مربوط به ظرفیت موتور آسانسور

آسانسورهای کششی گیربکسی می توانند با سرعت 152 متر در دقیقه و حداکثر ارتفاع تقریباً 75 متر حرکت کنند، در حالی که آسانسورهای کششی بدون دنده می توانند با سرعت 610 متر در دقیقه در فاصله تا 600 متر حرکت کنند. با این حال، آسانسورهای دنده ای و بدون دنده تقریباً ظرفیت بار یکسانی دارند که برای سفر مسافر کافی است. مشخصات ممکن است بسته به پروژه ها متفاوت باشد، اما واضح است که قابلیت سرعت و مسافت آسانسور های بدون دنده نسبت به آسانسورهای دنده ای سودمندتر است.

 

نگهداری موتور های گیربکس و گیرلس

یکی از مشکلات کلیدی البته تعمیر هر دو موتور است. آسانسورهای کششی دنده ای موتور بزرگتری نسبت به آسانسورهای بدون دنده دارند و به ابزارهای ترکیبی بزرگتری نیاز دارند که تعمیر و نگهداری را دشوارتر می کند. علاوه بر این، موتورهای گیربکس به روغن گیریس نیاز دارند که باید مرتباً تعویض شوند و تعمیر و نگهداری را دشوارتر و پرهزینه تر می کند. این مشکلات تعمیر و نگهداری آسانسورهای کششی بدون دنده(قطعات کوچکتر هستند و در آسانسورهای بدون دنده از روغن استفاده نمی شود) مزیت و جذابیت بیشتری نسبت به آسانسورهای دنده ای دارند.

 

مزایای آسانسورهای بدون دنده (گیرلس)

در اینجا چند مزیت قابل توجه آسانسورهای بدون دنده آورده شده است :

  1. این نوع آسانسور با زمان کوتاه پرواز به حرکت سریع از طبقه ای به طبقه دیگر کمک خواهد کرد
  2. این نوع آسانسور برای ارائه سفر نامحدود طراحی شده است
  3. سرعت ماشین کششی بدون دنده در مقایسه با کاربرد کشش دنده ای معمولاً سریعتر است
  4. دارای طیف وسیعی از ظرفیت ها برای کاربردهای حمل و نقل و مسافر است
  5. طراحی منحصر به فرد موتور گشتاور بالاتری را ارائه می دهد و در دورهای کم کار می کند، که به دستگاه گیربکس عمر طولانی می بخشد. این کار باعث ایجاد کشش و حرکت موثر خودرو می شود.
  6.  اندازه این نوع موتور کوچک است
  7. مصرف برق در موتورهای گیرلس 40 درصد کمتر است
  8.  وزن موتورهای گیرلس پایینتر است
  9. هزینه تعمیر و نگهداری آسانسورهای بدون دنده پایین است

 

با توجه به این مقایسه‌ها، وقتی سوال استفاده از «آسانسور دنده‌ای یا بدون دنده» مطرح می‌شود، راه‌حل کاملاً واضح است که موتورهای آسانسور بدون دنده نسبت به موتورهای دنده‌ای سود مندتر هستند. اما پاسخ درست به این سوال کاملاً به وضعیت مالی کارفرما بستگی دارد. موتورهای آسانسور گیربکس دار هزینه  بیشتری نسبت به موتورهای گیرلس دارند و اگر آسانسورهای بدون دنده برای برآوردن نیازهای اندازه گیری شده کافی باشند، استفاده از موتورهای آسانسور غیر دنده ای برای صرفه جویی در هزینه و متناسب با بودجه مورد انتظار هوشمندانه تر خواهد بود. بنابراین واقعیت اصلی کارایی پول است که تصمیم نهایی را تشکیل می دهد.

قیمت فروش ویژه انواع موتور گیربکس و گیرلس جام لیفت

در جام لیفت، ما ارائه دهنده ممتاز انواع گیربکس های صنعتی، از جمله دستگاه های بالابر دنده ای و بدون دنده هستیم. اگر در مورد اینکه کدام موتور برای پروژه شما مناسب تر است سردرگم هستید، می توانید برای مشاوره رایگان به شماره 09128702510 واتساپ پیام دهید یا با ما تماس بگیرید. پرسنل مجرب ما شما را با توجه به نیازتان راهنمایی می کنند و با بهترین راه حل ها به شما کمک می کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید