پاسداران یا سعادت آباد ؛ کدامیک برای سکونت بهتر است؟

پاسداران یا سعادت آباد

پاسداران و سعادت آباد از محله‌های لوکس و گران‌قیمت شمال تهران هستند که به ترتیب در منطقه‌های 4 و 2 واقع شده‌اند. به دلیل داشتن آب‌وهوای عالی و خانه‌های شیک و لاکچری، هر دو محله جزو بهترین محله‌های تهران برای زندگی هستند. این دو محله شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند که می‌تواند تصمیم‌گیری ما را در انتخاب یکی از آن‌ها تغییر دهد. پاسداران یا سعادت آباد ؛ کدامیک را برای سکونت انتخاب کنیم؟ در این مقاله از زومیلا قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

پاسداران بهتر است یا سعادت آباد؟

پاسداران و سعادت آباد از محله‌هایی هستند که بسیاری از تهرانی‌ها یا بسیاری از ایرانی‌ها دلشان می‌خواهد آنجا زندگی کنند. خرید خانه در این دو محله گران است، اما رهن و اجاره آپارتمان در پاسداران و رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد طرفداران بسیاری دارد. سوالی که مطرح می‌شود این است «پاسداران یا سعادت آباد ؛ کدامیک برای سکونت بهتر است؟» در ادامه چند مورد از ویژگی‌های برجسته این دو محله را مقایسه کرده‌ایم تا با خیال راحت بتوانید تصمیم گیری کنید.

موقعیت جغرافیایی

اولین موردی که باید در مقایسه پاسداران یا سعادت آباد به آن توجه کنیم موقعیت جغرافیایی این دو منطقه است.

پاسداران که محله‌ای واقع در شمال شرق تهران است از شمال به بزرگراه صدر، از جنوب به اتوبان همت، از شرق به بزرگراه صیاد شیرازی و از غرب به خیابان پاسداران محدود می‌شود.

سعادت آباد که محله‌ای واقع در شمال غرب تهران است از شمال به کوی فراز و بزرگراه یادگار، از جنوب به خیابان سرو، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بلوار پیام منتهی می‌شود.

پاسداران یا سعادت آباد
محله سعادت آباد

بافت شهری

سعادت آباد بافت شهری مدرنی دارد و خیابان‌های اصلی و فرعی آن مطابق با استانداردهای جدید شهری هستند. ساختمان‌های قدیمی در این محله کمتر به چشم می‌خورد و بیشتر ساختمان‌هایش قدمتی کمتر از 20 سال دارند.

پاسداران دارای بافت قدیمی‌تری است و خانه‌هایش ترکیبی از بافت قدیمی و جدید هستند. خانه‌های قدیمی این محله قدمتی بیش از 20 سال دارند. هنگام خرید آپارتمان در پاسداران مراقب باشید تا گول ظاهر خانه را نخورید. بازسازی خانه‌های پاسداران در نگاه اول می‌تواند مشتری را فریب دهد و قدمت واقعی را نشان ندهد.

امکانات

دسترسی راحت به امکانات یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای مقایسه بین پاسداران یا سعادت آباد است. خانه‌های پاسداران و سعادت آباد دارای امکانات کاربردی زیاد و مدرنی هستند. در اکثر خانه‌های این دو محله، چه ویلایی و چه آپارتمانی، جکوزی، روف گاردن، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به‌روز، سونا و استخر دیده می‌شود.

در نزدیکی این دو محله مراکز خرید بسیار و امکانات رفاهی گوناگونی قرار گرفته است.

پاسداران یا سعادت آباد
محله پاسداران

آب و هوا

پاسداران یکی از محله‌های دنج و خوش آب‌وهوای تهران است. این محله خصوصیت آب‌وهوایی ۴ فصل سال را دارد؛ به طوری که در بعضی از روزهایش می‌توان آب‌وهوای سه یا چهار فصل سال را مشاهده کرد.

سعادت آباد نیز آب‌وهوایی سالم‌تر و تمیزتر نسبت به سایر محله‌های منطقه 2 تهران دارد.

قیمت خرید آپارتمان

قیمت خرید آپارتمان یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای مقایسه بین پاسداران یا سعادت آباد است. وجود آپارتمان‌های نوساز و افزایش ساخت‌وساز در این منطقه موجب شده است تا آپارتمان‌هایش از قیمت‌های بالایی برخوردار باشند. جدیدا ساخت‌وساز آپارتمان‌های با متراژ بالا در این محله رونق بیشتری گرفته است که این امر نشان از وجود متقاضیان خواهان آپارتمان‌هایی با متراژ بالا دارد. قیمت خرید آپارتمان در سعادت آباد به محله و خیابانی که خانه در آن واقع‌شده است بستگی دارد؛ مثلا خرید آپارتمان در سعادت آباد در بلوار ۲۴ متری نسبت به سایر مناطق گران‌تر است زیرا منطقه آرامی است و یکی از گران‌ترین خیابان‌های کشور محسوب می‌شود. اگر قصد خرید آپارتمان در سعادت آباد را دارید بهتر است بدانید قیمت هر متر آپارتمان در این محله از پانزده میلیون تومان شروع‌شده و تا سی و پنج میلیون تومان ادامه دارد.

آپارتمان‌های پاسداران تنوع قیمت زیادی دارند. قیمت خرید آپارتمان در پاسداران به دلایلی ازجمله متراژ، سن بنا و محل قرارگیری ساختمان متفاوت است. از ارزان‌ترین محله‌های پاسداران برای خرید آپارتمان می‌توان به خیابان هروی و بخش‌هایی از محله اختیاریه شامل فرمانیه و اقدسیه اشاره کرد. قیمت خرید آپارتمان در محله‌های مذکور از متری ۱۲ میلیون تومان شروع شده و تا متری 30 میلیون تومان ادامه دارد. گران‌ترین محله پاسداران برای خرید آپارتمان، خیابان گلستان است. قیمت خرید آپارتمان در محله گلستان از متری ۱۷ میلیون تومان شروع‌شده و تا متری ۳۶ میلیون تومان ادامه دارد.

سخن پایانی

اگر دلتان می‌خواهد در محیطی مدرن و امروزی زندگی کنید، محله سعادت آباد می‌تواند گزینه بهتری باشد. در مقابل نزدیک بودن به بافت شهری قدیمی و معیارهای زندگی سنتی در محله پاسداران بیشتر دیده می‌شود. از مهم‌ترین معیارهایی که باید هنگام انتخاب یکی از این دو محله مد نظر داشته باشید، این است که ببینید کدام محله به محل کارتان نزدیک‌تر است. اگر شما بیشتر در شرق تهران تردد دارید پاسداران در شمال شرق تهران و اگر بیشتر در غرب تهران رفت و آمد می‌کنید سعادت آباد در شمال غرب تهران گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. به نظر شما پاسداران یا سعادت آباد ؛ کدامیک برای سکونت بهتر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان زومیلا به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید