محله دردشت تهران ؛ محله‌ای مناسب زندگی در شرق تهران

محله دردشت تهران

اگر اهل قدم زدن، خیابان‌گردی و محله گردی هستید یا نزدیک محله دردشت زندگی می‌کنید، حتما پیشنهاد می‌کنم سری به خیابان آرام و سبز دردشت بزنید. این خیابان برای پیاده‌روی و قدم زدن به‌خصوص قدم زدن‌های شبانه، آن هم در هوای خوش پاییز یا یک شب تابستانی بلند مناسب است. اگر دوست دارید بیشتر با این خیابان از دیدنی‌های تهران آشنا شوید، مطلب محله دردشت تهران در زومیلا را از دست ندهید.

تاریخچه محله دردشت تهران

دردشت از آن خیابان‌های قدمت دار است. محله‌ای مناسب برای زندگی در شرق تهران. قدمت این محله به زمانی برمی‌گردد که نارمک یک ده بود. حدودا قبل از سال‌های ۱۳۳۰ زمانی که از محله‌های معروف تهران بزرگ به حساب نمی‌آمد.

دردشت خیابان اصلی است که در ده نارمک قرار داشت. منطقه‌ای خوش آب و هوا با درخت‌های بلند چنار، توت، انار و …. هنوز هم که هنوز است در این زمانه‌ ماشینی، محله دردشت تهران همچنان به درخت‌‌های بلند قامت و سرسبزش معروف است. بی‌شک یکی از دلایل نام‌گذاری این محله نیز همین بوده است.

محله دردشت تهران

موقعیت جغرافیایی دردشت

دردشت، نام یکی از محله‌های منطقه 8 تهران است که بین دو محله‌ پر رفت و آمد و معروف، سرسبز و محله تهرانپارس قرار گرفته است. از غرب به خیابان مهر، از شرق به بزرگراه باقری، از شمال به بزرگراه رسالت و از جنوب به میدان شقایق و خیابان شهید ثانی، متصل ‌است. اتوبان دماوند با فاصله کمی از میدان شقایق قرار گرفته ‌است. از خیابان‌های مهم و موازی با آن می‌توان به خیابان‌های رودباری، مدائن و خیابان دکتر آیت (سرسبز) اشاره کرد.

راه‌های دسترسی محله دردشت

وجود ایستگاه مترو علم و‌ صنعت، ایستگاه مترو باقری و سرسبز در فاصله کمی از خیابان دردشت و پایانه اتوبوس‌رانی شمال خیابان دردشت، دسترسی این محله را بسیار راحت کرده‌ است. در این‌ پایانه جدا از اتوبوس‌هایی برای نقاط مختلف، دو خط مهم بی‌آرتی هم وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

  • خاوران-علم و صنعت که مسیر جنوب به شرق را به هم متصل می‌کند. محل گذر این خط از اتوبان بسیج و خیابان‌های شرقی مثل نیروی هوایی، امامت و … است.
  • خط بیهقی-علم و صنعت که مسیری از سمت شرق به سمت غرب است. محل گذر این خط از اتوبان رسالت است.

امکانات محله دردشت

خوشبختانه در محله دردشت و منطقه نارمک تهران فروشگاه و مغازه‌های مختلفی وجود دارد که سبب می‌شود نیاز اهالی محله برطرف شود و همانطور که می‌دانید خیابان آیت در نزدیکی میدان هفت حوض به عنوان خیابانی تجاری شناخته شده است. از جمله مراکز خرید محله دردشت تهران مرکز خرید گلبرگ است. همانطور که گفته شد در این محله ۱۰۰ میدان سرسبز وجود داشته است که این میادین به سرانه فضای سبز منطقه ۸ تهران و همچنین محلات منطقه ۸ کمک شایانی نموده است. در محله دردشت می‌توان به چند مجموعه ورزشی موجود در محله برای ورزش و انجام فعالیت‌های گروهی مراجعه کنید. همچنین پارک‌های موجود در محله هم بهترین مکان برای انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریح محسوب می‌شوند.

محله دردشت تهران

 

خرید خانه در محله دردشت تهران

اگر خرید آپارتمان در دردشت تهران از گزینه‌هایتان است، باید بدانید که این محله به لحاظ امکانات چیزی کم ندارد. وجود فروشگاه‌های مختلف (از جمله ۴ فروشگاه‌ زنجیره‌ای اتکا، جامبو، کوروش و فرهنگیان)، میدان میوه و تره‌بار، مغازه‌های لوكس، ادارات، درمانگاه، بانک‌ها و … خیابان دردشت را به یكی از پر رفت و آمدترین خیابان‌های منطقه تبدیل كرده است. گفتن ندارد که ترافیک دامن این خیابان را هم مانند دیگر خیابان‌های اصلی شرق تهران گرفته است.

سخن پایانی

نکته قابل ذکر اینکه محله دردشت تهران در نزدیکی خیابان سرسبز قرار گرفته است و با مترو یا بی آر تی یک ایستگاه فاصله دارد. از اتوبان رسالت هم می‌توانید یک مسیر تاکسی سوار شوید، یا حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آن ‌سمت پیاده‌روی کنید. به همین دلیل شما می‌توانید با آمدن به دردشت با یک تیر دو نشان بزنید و سری هم به بازار پر رونق سرسبز بزنید. اگر تاکنون به خیابان دردشت سر نزده‌اید آن را امتحان کنید و اگر در این محله سکونت دارید، تجربیاتتان را با زومیلا و مخاطبان خوب زومیلا به‌ اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید