محله میرداماد ؛ محله شرکت های لوکس و پر درآمد تهران!

محله میرداماد

محله میرداماد یکی از زیباترین محله‌های منطقه 3 تهران است و جزء مناطق بالا شهر تهران محسوب می‌شود. میرداماد، محله ای آرام برای زندگی و غنی از امکانات رفاهی است. این محله خیابان‌های معروف بسیاری از جمله ظفر، جردن و غیره دارد و از لحاظ امکانات رفاهی غنی است. قیمت ملک در این محله گران است. با میرداماد بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه محله میرداماد و علت نام‌گذاری آن چیست؟

در مورد پیشینه محله میرداماد چنین می‌توان گفت که در گذشته محله ای به نام ارغوانیه توسط پسر میرزا آقاخان نوری، میرزا داوود خان، تصرف شد و از آن پس داوودیه نامیده شد. با توسعه شهرنشینی، در داوودیه بلواری ساخته شد و نام آن را بلوار ششم بهمن گذاشتند. پس از پیروزی انقلاب، این بلوار به میرداماد تغییر نام داد.

نام محله میرداماد برگرفته از نام میر برهان الدین محمدباقر استرآبادی، فقیه و فیلسوف دوره صفوی بوده است.

نام‌های قدیمی بلوار میرداماد، بلوار پهلوی و بلوار ششم بهمن بوده است و روستاهای چالهرز، دروس و ضرابخانه را به ده ونک وصل می‌کرده است.

خیابان‌های مسکونی میرداماد

از مهم‌ترین خیابان‌های مسکونی و معروف میرداماد برای سکونت می‌توان به خیابان جردن، خیابان گوی آبادی، خیابان شاه نظری، خیابان نفت، خیابان نیل، خیابان دستجردی (ظفر)، بلوار مینا، خیابان رودبار و خیابان فرید افشار اشاره کرد.

نرخ خرید خانه در میرداماد چقدر است؟

قیمت خرید ملک در میرداماد با توجه به عوامل مختلف از جمله سن بنا، متراژ، موقعیت قرارگیری، امکانات و مواد و مصالح بکار رفته شده متفاوت است. در مورد خانه‌های قدیمی، متوسط قیمت خرید خانه بین 30 تا 39 میلیون تومان است. در مورد خانه‌هایی که سن بنای آن‌ها کمتر از 15 سال است، این قیمت بین 40 تا 47 میلیون تومان است.

خانه‌های میرداماد اکثرا بزرگ هستند و به سختی می‌توان خانه‌ای کمتر از 200 مترمربع یافت. اگر بودجه لازم را برای خرید چنین خانه‌هایی در اختیار ندارید، می‌توانید به سراغ یکی از طبقه‌های خانه‌های قدیمی چند طبقه بروید.

اکثر خانه‌های میرداماد از امکانات خوبی از جمله سونا، استخر، جکوزی، پارکینگ اختصاصی و روف گاردن برخوردارند. در صورت وجود هر یک از این امکانات، به قیمت ملک مورد نظر افزوده می‌شود.

امکانات رفاهی میرداماد

از مهم‌ترین امکانات رفاهی میرداماد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروشگاه‌ها و مراکز خرید میرداماد

برج اسکان

از اولین برج‌های ساخته شده در تهران می‌توان به برج اسکان اشاره کرد که بین چهارراه میرداماد و خیابان ولیعصر واقع شده است. اسکان، برجی است که از سه ساختمان بلند تشکیل شده است. طبقه‌های زیرین، همکف و اول آن را ساختمان‌های تجاری تشکیل داده‌اند. بقیه طبقات آن ساختمان‌های اداری هستند.

مجتمع پایتخت

از مهم‌ترین مراکز فروش تجهیزات رایانه و لپ تاب می‌توان به مجتمع پایتخت میرداماد اشاره کرد. پایتخت 210 واحد تجاری دارد.

پاساژ آرین

آرین، پاساژی پر از کافه‌های متنوع است.

شهر کتاب آرین

آرین، اولین شهر کتاب بزرگ تهران است که بعد از پل میرداماد واقع شده است.

امکانات رفاهی و آموزشی میرداماد 

 دانشگاه خواجه نصیر

دانشکده علوم توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران 

پارک آلاله

مجموعه ورزشی رضایی مجد

مجموعه ورزشی قصر موج

موزه پول یا تماشاگه پول

دسترسی به میرداماد

میرداماد، محدودیت ترافیکی ندارد. به‌راحتی از طریق اتوبوس و تاکسی می‌توان به این محله دسترسی پیدا کرد. ایستگاه مترو میرداماد در مرکز بلوار میرداماد قرار گرفته است. ایستگاه مترو شریعتی نیز در شرق این محله واقع شده است.

نتیجه‌گیری

بر اساس آنچه در بالا گفته شد، اگر قصد زندگی در محله ای پر از امکانات رفاهی را دارید و در جیبتان به اندازه کافی پول وجود دارد، می‌توانید در مورد این محله بیشتر فکر کنید. برای آشنایی بیشتر با محله‌های منطقه 3 می‌توانید مقاله‌های اجاره آپارتمان در جردن تهران و آشنایی با محله قلهک تهران را مطالعه کنید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گذاریم.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید