آشنایی با 6 مورد از محله‌های معروف شرق تهران

محله‌های معروف شرق تهران

انتخاب یک محله مناسب برای زندگی دغدغه همیشگی ما بوده است. خصوصا در سال‌های اخیر با تبدیل شدن زمین و مسکن به یک کالای سرمایه‌ای، این دغدغه مهم‌تر هم شده است و بسیاری از افراد سعی دارند پول خود را برای خرید خانه در جایی صرف کنند که بیشترین سود را برایشان داشته باشد. البته همیشه هم سودِ بیشتر، عامل انتخاب منطقه برای خرید یا اجاره خانه نیست و عواملی مانند میزان توسعه‌یافتگی، قیمت منطقه، آب‌وهوا و شرایط زیست‌محیطی نیز در انتخاب افراد تاثیر دارند؛ بنابراین برای خرید خانه یا اجاره خانه در تهران بهتر است اولویت‌های خود را دقیقا مشخص کنید تا بدانید در کجا و چه محله‌ای باید دنبال خانه بگردید. در این مقاله زومیلا سعی کردیم بر اساس شاخص‌های رایجی که افراد برای انتخاب منطقه مورد نظر خود دارند، محله‌های معروف شرق تهران را معرفی کنیم تا شما هم راحت‌تر و سریع‌تر خانه دلخواهتان را در یک محله مناسب پیدا کنید.

1-محله حکیمیه

حکیمیه نام یکی از محله‌های منطقه 4 تهران است که در شمال شرقی آن واقع شده است. آب و هوای این محله به دلیل دور بودن از مرکز شهر و قرار گرفتن در مجاورت باغ‌های لواسان، پارک جنگلی سرخه حصار و لویزان پاک است.

محله حکیمیه از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب به تهرانپارس شرقی و از شرق به جاده تلو محدود می‌شود.

محله حکیمه یکی از محله‌های معروف شرق تهران است و همچنین یکی از مناطق بالا شهر تهران محسوب می‌شود. به همین دلیل متوسط قیمت خانه‌ها در این محله نسبت به متوسط قیمتی تهران بالاتر است.

دانشگاه امام حسین و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در این منطقه واقع شده‌اند.

محله حکیمیه تهران

2-شهرک والفجر

شهرک والفجر نام یکی از محله‌های منطقه 6 تهران است. بافت این شهرک به سه بخش مناطق مسکونی تعاونی ساز، مناطق مسکونی شخصی ساز و اماکن عمومی تقسیم بندی می‌شود.

شهرک والفجر از شمال به بزرگراه شهید همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از غرب به خیابان کارگر شمالی و بزرگراه چمران و از شرق به بزرگراه کردستان و خیابان شیخ بهایی جنوبی محدود می‌شود.

از مهم‌ترین خیابان‌های این شهرک می‌توان به خیابان ایران شناسی، خیابان پانزدهم خرداد، خیابان یکم، خیابان دوم، خیابان پنجم، خیابان نهم، خیابان دهم، خیابان یازدهم، خیابان دوازده اردیبهشت و خیابان شهرداری اشاره کرد.

این مطلب را از دست ندهید: راهنمای خرید خانه در شرق تهران

شهرک والفجر تهران

3-محله مجیدآباد

مجیدآباد نام یکی دیگر از محله‌های معروف شرق تهران است که در منطقه 4 واقع شده است. این محله در مجاورت جاده لشکرک و تلو و مناطق کوهستانی و ییلاقی تهران مانند زرد بند و لواسان قرار گرفته است.

محله مجیدآباد از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان وفادار در مجاورت بزرگراه شهید زین‌الدین، از غرب به خیابان استخر (پروین) و از شرق به بزرگراه شهید باقری منتهی شده و در همسایگی محله قنات کوثر واقع است.

از مهم‌ترین مزیت‌های این محله که آن را به یکی از محله‌های پرطرفدار جهت سکونت، اجاره یا خرید واحد مسکونی تبدیل کرده است می‌توان به مجاورت با بزرگراه‌های تهران و مناطق کوهستانی خوش آب و هوای اطراف تهران اشاره کرد.

4-محله نارمک

نارمک نام محله‌ای بسیار خوش و آب و هوا است که در منطقه 4 و 8 شهرداری تهران قرار گرفته است. نارمک از محبوب‌ترین و معروف‌ترین محله‌های شرقی تهران محسوب می‌شود که افراد زیادی با قصد «خرید آپارتمان در تهران» آنجا را انتخاب می‌کنند. این محله در گذشته به محله صد میدان معروف بوده است. بزرگ‌ترین میدان‌های نارمک، میدان نبوت یا هفت حوض سابق است.

بزرگراه رسالت، جداکننده‌ نارمک شمالی و جنوبی است. بخش شمالی نارمک که از آب و هوای معتدل‌تر و خنک‌تری برخوردار است، در منطقه 4 قرار گرفته است؛ اما در بخش جنوبی نارمک صد میدان سرسبز قرار دارد، به شکلی که میدان نبوت قسمت مرکزی این محله را تشکیل می‌دهد.

بهترین منطقه نارمک برای خرید خانه کجاست؟

با اینکه نارمک در کل از محلات بسیار خوب شهر محسوب می‌شود، اما برخی از نقاطش مانند بخش جنوبی از خانه‌های گران‌تر و لوکس‌تر برخوردار است که می‌تواند انتخاب بسیاری از افراد باشد.

به دلیل اینکه مهندسان فرانسوی کار ساخت محله نارمک را بر عهده داشته‌اند، از خیابان کشی‌های متفاوتی برخوردار است و ردپای شهرسازی مدرن را در خودش دارد.

دانشگاه علم و صنعت که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های تهران است در نارمک واقع شده است.

این مطلب را از دست ندهید: مقایسه غرب و شرق تهران ؛ پونک بهتر است یا تهرانپارس؟!

محله نارمک تهران

5-محله تهرانپارس

تهرانپارس نام یکی از محله‌های معروف شرق تهران است که در منطقه 4 و منطقه 8 شهرداری تهران قرار گرفته است. این محله در گذشته چند آبادی و روستا بوده است و برخی از ساکنان اولیه‌اش زرتشتی بوده‌اند.

محله تهرانپارس به دو بخش تهرانپارس شرقی و تهرانپارس غربی تقسیم می‌شود که بلوار پروین مرز جداکننده این دو است.

بلوار اصلی تهرانپارس در گذشته، آرش تیرانداز نام داشته است که امروزه به ‌آیت‌الله خوشوقت تغییر ‌یافته است. تهرانپارس دارای چهار فلکه اصلی است که در امتداد خیابان تیرانداز، خیابان اصلی ‌این منطقه قرار گرفته‌اند.

تهرانپارس از خیابان‌هایی با طراحی مدرن و اصولی برخوردار است. این محله علاوه بر خانه‌های ویلایی، دارای آپارتمان‌های نوساز بسیاری نیز هست.

به دلیل آب و هوای مطلوب و دسترسی خوب، تهرانپارس یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق تهران برای زندگی است.

6-شهرک کاج

شهرک کاج نام یکی از محله‌های منطقه 7 تهران است.

محله کاج از شمال به خیابان پلیس، از جنوب به خیابان باقری شبستری، از غرب به خیابان شریعتی و از شرق به بزرگراه صیاد شیرازی منتهی می‌شود.

جاهای دیدنی شرق تهران

پارک های شرق تهران

پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی شیان

پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی لویزان

پارک نوفل لوشاتو

پارک و بوستان اوستا

پارک جنگلی ترنج

 

تفریحات شرق تهران

باغ پرندگان تهران

بولینگ شیان

اسکی سواری

پیست دوچرخه‌سواری سرخه‌حصار

تفریحات ارتفاع

زیپ لاین

باغ موزهٔ مینیاتور

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، محله‌های معروف شرق تهران شامل محله حکیمیه، شهرک والفجر، مجیدآباد، محله نارمک، محله تهرانپارس و شهرک کاج می‌شوند. برای انتخاب محله مناسب برای زندگی، باید شرایط خود را در نظر بگیریم و بر اساس بودجه‌ای که داریم اهداف خرید یا اجاره خانه را اولویت‌بندی کنیم و دست به انتخاب بزنیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید