10 مورد از خاص‌ترین ترفند و ایده برای پنهان کردن شوفاژ

ایده مخفی کردن شوفاژ

این روزها سیستم گرمایشی بسیاری از خانه‌های ایرانی خصوصا آپارتمان‌ها که فضای کمی دارند، بر مبنای رادیاتور و پکیج طراحی می‌شوند. شوفاژها نمونه‌های مختلفی دارند و خیلی از آن‌ها، خصوصا نمونه‌های مدرن نیازی به کاور کردن یا طراحی یک پوشش شیک و قشنگ ندارند، اما هنوز هم شوفاژهای قدیمی که نمای جالبی ندارند کم نیستند و باید فکری برایشان کرد. شوفاژ چه کوچک باشد و چه بزرگ، چه مدرن باشد و چه قدیمی، می‌توان ایده‌های خوبی برای کاور کردنش پیدا کرد و از یک المان دوست نداشتنی که همیشه وسط دکور خانه توی ذوق میزند، به یک شوفاژ جالب با یک کاربرد پنهان روی آن تبدیل شود. در این مقاله زومیلا قصد داریم در مورد خاص‌ترین ترفند و ایده برای پنهان کردن شوفاژ صحبت کنیم.

1-رنگ کردن پوشش رادیاتور

خواه پوشش رادیاتور را خودتان ساخته باشید یا آن را خریده باشید، همیشه می‌توانید آن را رنگ کنید تا با پالت فضای شما مطابقت داشته باشد. تمام آنچه که لازم است تهیه یک اسپری رنگ است!

یده برای پنهان کردن شوفاژ

2-پوشش رادیاتور به شکل قفسه کتاب

اگر به دنبال ایده برای پنهان کردن شوفاژ می‌گردید، به اضافه کردن چند قفسه برای نگهداری کتاب‌ها فکر کنید. با این کار، پوشش شوفاژ شما یک هدف عملی نیز خواهد داشت.

این مطلب را از دست ندهید: از کاربرد رادیاتور پنلی در ساختمان چه می دانید؟

مخفی کردن رادیاتور

3-کاور رادیاتور به شکل کنسول

یکی از روش‌های نزدیک شدن به ظاهر مدرن این است که کاور رادیاتور را به شکل کنسول طراحی کنید و آن را با آینه و چند گلدان آراسته کنید.

پنهان کردن شوفاژ

این مطلب را از دست ندهید: جلوگیری از اتلاف گرما در فصول سرد با ساده‌ترین راهکارها

4-کاور رادیاتور ورودی

آیا رادیاتور شما در ورودی قرار گرفته است؟ با کاور کردن می‌توانید فضای بالای آن را به منطقه‌ای برای قرار دادن موارد ضروری خود تبدیل کنید. مواردی مانند عینک آفتابی، کلید و تعدادی گل برای تزئین.

کاور رادیاتور ورودی

5-شوفاژ مشکی و میز روی آن

اگر کاور شوفاژ دقیقا به سبک شما نیست، می‌توانید با چند ترفند ساده آن را مخفی کنید. اگر به دنبال ایده برای پنهان کردن شوفاژ می‌گردید می‌توانید یک میز کنسول کلاسیک را روی آن قرار دهید تا سطحی برای دکوراسیون و سایر موارد ضروری داشته باشید. تغییر رنگ شوفاژ به مشکی و قرار دادن یک سبد حصیری در کنار آن، زیبایی‌اش را چند برابر می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید: آیا می‌دانید آشپزخانه مخفی در ساختمان چیست؟!

تزئین رادیاتور

این مطلب را از دست ندهید: دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با ۸ ایده فوق العاده شیک

6-روکش رادیاتور کابینتی

می‌توانید برای مخفی کردن رادیاتور از کاوری استفاده کنید که شبیه به کابینت باشد. با درب و پانل، رادیاتور شما پنهان می‌شود در حالی که نقاطی برای قرار دادن وسایل تزئینی فراهم می‌شود.

 

کاور شوفاژ کابینتی

7-شلف رادیاتور

اگر به دنبال ایده برای پنهان کردن شوفاژ می‌گردید، می‌توانید یک شلف شناور چوبی را بالای رادیاتور قرار دهید و آن را با کتاب‌ها و سایر وسایلی که دارید تزئین کنید.

رنگ کردن شوفاژ

این مطلب را از دست ندهید: کاربرد سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

8-شوفاژ سفید ساده

اگر می‌خواهید حضور شوفاژ را در منزل خود کمرنگ کنید، رنگ سفید همیشه بهترین گزینه است. برای به حداکثر رساندن زیبایی می‌توانید تعدادی گیاه را نیز به فضا اضافه کنید.

کاور شوفاژ سفید

9-کاور شوفاژ چوبی

اگر شوفاژ شما زیر پنجره قرار دارد، می‌توانید از روکش‌های چوبی سنتی استفاده کنید.

کاور شوفاژ چوبی

10-کاور شوفاژ روستیک

با استفاده از چوب، می‌توانید این کاور رادیاتور فوق العاده زیبا و روستیک را به فضای خود اضافه کنید.

این مطلب را از دست ندهید: 9 ترفند عالی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

کاور شوفاژ روستیک

سخن پایانی

با راهکارهای ساده مانند ارتفاع بلند پرده و یا قرار دادن میزها و قفسه‌ها در جلوی رادیاتور شوفاژ و یا قفسه‌های کتاب و یا قرار دادن گلدان‌های بلند می‌توانید بدون صرف هزینه به راحتی رادیاتورها را از دید پنهان کنید.

سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید