نقش  و تاثیر چیدمان در افزایش کیفیت فضای داخلی ویلا

نقش -و-تاثیر-چیدمان-در-افزایش-کیفیت-فضای-داخلی-ویلا

فرض کنید شما تصمیم به ساخت ویلا در کردان گرفته‌اید اما متاسفانه اطلاعات چندانی درباره طراحی ویلا ندارید.  ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که با چیدمان فضای داخلی ویلا به خوبی آشنا شوید. همان طور که می دانید ویلاها از دو بخش فضای بیرونی و فضای داخلی تشکیل شده اند. بنابراین مبحث طراحی و چیدمان در ساخت ویلا اهمیت بسیاری دارد.

ویلاها با نقش تجاری خود می توانند یک منبع درآمد فوق العاده برای تاجران و سایر افراد باشند. در نتیجه باید به الگوهای ساخت و معماری آن ها توجه بسیاری شود. البته یک ویلا علاوه بر اینکه در معماری، طراحی باغ ویلا، انتخاب نوع متریال و … بسیار ممتاز و شایسته است، باید در چیدمان فضای داخلی نیز به شکل خلاقانه و متفاوت عمل کند.

اهمیت چیدمان فضای داخلی ویلا چیست؟

به طور کلی بیشتر ویلاها به شکل مبله در اختیار مشتریان قرار می گیرد، ممکن است مشتری قصد خرید یا اجاره ویلا را به شکل مبله داشته باشد. در چنین حالتی صاحبان ویلا علاوه بر اینکه بر روی نمای ظاهری، نحوه طراحی ویلا، محوطه سازی ویلا و … تمرکز می کنند، چیدمان فضای داخلی ویلا را نیز مورد توجه قرار می دهند. چیدمان فضای درونی ویلا می تواند یکی از مسائل مهم در ساخت و ساز ویلا باشد. چیدمان می تواند سبک معماری، نوع دکوراسیون، خلاقیت صاحبان ویلا و … را به خوبی نمایش دهد. با توجه به اینکه اغلب ویلاها برای گذراندن اوقات فراغت مورد استفاده قرار می ‌گیرند، بنابراین چیدمان آن ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نکات مهم در فضاسازی داخلی ویلا

نکته اول در مورد چیدمان فضای داخلی ویلایی این است که توجه داشته باشید ویلاها به فضای داخلی بسیار نیاز دارد. ما ممکن است در فضاسازی درونی ویلا با مساحت کمی روبرو باشیم. در چنین حالتی طراحان و دکوراتیوها باید نحوه استفاده از فضا را به خوبی در محیط القا کنند، یعنی اگر فضای درونی ویلا بسیار کم است، از حاشیه پردازی در چیدمان ویلا جلوگیری شود و موارد غیرضروری حذف گردد.

توجه داشته باشید که سبک چیدمان ویلا با ساختمان و خانه های معمولی بسیار متفاوت است. ویلاها برای گذراندن اوقات فراغت، استراحت، تفریح و گشت و گذار مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب افرادی که به سراغ خرید یا اجاره ویلا می آیند، از شلوغی و ازدحام شهرهای آلوده گریزان شده ‌اند و به مکان مناسبی برای استراحت و گشت و گذار نیاز دارند. در واقع مشتری انتظار دارد از فضای ویلا آرامش دریافت نماید. بنابراین فضای داخلی ویلا به گونه ای چیدمان می شود که شلوغ و نامرتب به نظر نرسد. برای این کار باید تمام لوازم غیر ضروری از محیط داخلی ویلا حذف شود.

ایده های چیدمان فضای داخلی ویلا

ما به شما پیشنهاد می کنیم چند ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون ویلا در نظر داشته باشید و مابقی لوازم غیر ضروری را حذف نمایید. اختصاص فضای نشیمن در محیط ویلا اهمیت بسیاری دارد. این فضا باید با ایده های جذاب دکوراسیون طراحی شود. البته ایده های شلوغ برای طراحی فضای نشیمن چندان حائز اهمیت نیست. اگر ویلای اختصاصی شما فضای بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد،  با احتیاط کمتری اقدام به طراحی طراحی فضای داخلی ویلا خواهید کرد.

ایده-های-چیدمان-فضای-داخلی-ویلا

ساخت ویلای ارزان

بسیاری از افراد به دنبال ساخت ویلای ارزان هستند و برای این کار از روش‌ های ساخت ویلای ارزان کمک می گیرند. چیدمان فضای داخلی نیز می تواند باعث افزایش هزینه ساخت ویلا شود. البته ایده های ارزان و ساده نیز برای طراحی و چیدمان فضای داخلی ویلا وجود دارد. یکی از ایده های ارزان اما کاربردی برای طراحی فضای داخلی ویلایی این است که شما اطلاعات کافی را درباره هارمونی و ترکیب رنگ ها در محیط ویلا داشته باشید. به عنوان مثال رنگ ها را از یک تناژ انتخاب کنید. رنگ های هم خانواده می‌توانند نورپردازی ویلا را مجلل و جذاب تر کنند.

اگر به دنبال ایده های طبیعی در در فضای داخلی ویلا هستید می توانید از عناصر چوبی استفاده کنید. همچنین مبلمان های چوبی را برای فضای نشیمن ویلا انتخاب کنید. رنگ های آبی و سبز نیز به دلیل پیوند عمیق با طبیعت، می تواند گزینه ای مناسب و ارزان برای چیدمان فضای داخلی ویلا باشد.

گل ها و گیاهان زینتی علاوه بر این که در محوطه باغ ویلا مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند بخشی از پاسیو، درب ورودی ساختمان ویلا، فضای گلخانه و … را نیز به خود اختصاص دهند. قطعاً چنین عناصری حس بسیار متفاوتی را برای صاحبان ویلا ایجاد می کند، ضمن اینکه پیوند عمیق نیز با طبیعت دارد.

ایده های نورپردازی در چیدمان فضای داخلی ویلا

برای دکوراسیون فضای داخلی ویلا بر روی ایده های نورپردازی نیز متمرکز شوید. بخشی از دکوراسیون فضای داخلی به نحوه نورپردازی، نوع لامپ های استفاده شده در محیط و … مربوط می گردد. تزیین محیط داخلی ویلا با نورهای ترکیبی می تواند برخی از دکورهای فضا را برجسته تر و زیباتر نماید. به عنوان مثال اگر شما یک مجسمه سنگین و کلاسیک در گوشه‌ای از فضای داخلی ویلا قرار داده اید، می توانید در اطراف این مجسمه از ایده های نورپردازی کمک بگیرید و همچنین فضای زیر کابینت ها و بالای سینک ظرفشویی آشپزخانه ویلا را با استفاده از نورهای تاکیدی روشن کنید.

در این شرایط هم می توانید از زیبایی ایده نورپردازی بهره مند شوید و هم ظرف ها را با دقت بیشتری بشویید. در سبک های مدرن ساخت ویلا از ایده های نورپردازی بیشتر استقبال می شود. در واقع این ایده ها ابداً از الگوهای مدرن جدا نیستند و همواره در عناصر مدرن جای می گیرند.

ایده-های-نورپردازی-در-چیدمان-فضای-داخلی-ویلا

هر نوع ویلا اعم از کوچک یا بزرگ با معماری سنتی، کلاسیک و مدرن می ‌تواند از چیدمان بهینه و مطلوب برای فضای داخلی بهره مند شود. البته ما به شما توصیه می کنیم که چیدمان فضای داخلی را با توجه به نوع معماری ساختمان انتخاب کنید. به عنوان مثال در سبک معماری منطقه کردان ایده های چیدمان برای فضای داخلی ویلا به گونه به کار گرفته می شوند که ساختمان از حداکثر نور خورشید بهره مند شود. بنابراین چیدمان فضای نشیمن رو به پنجره یا مجاور آن انجام می شود.

منبع: ویلا وایت

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید