ایده های سبک شبی شیک در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون سبک شبی شیک

سبک شبی شیک یا شابی شیک سبکی راحت، با روحیه تزئینی با استفاده از لوازم جانبی قدیمی، دست ساز و مبلمان راحت است. در دوره ای که مردم در خانه هایشان از سفره های توری قدیمی، پارچه های گلدار نرم و قلاب بافی شده، مبلمان رنگ و رو رفته، پرده های بافته شده با میل پرده آهنی و گل های رنگارنگ برای مدت طولانی استفاده می کردند، راشل اشول این سبک دکوراسیون داخلی را شناسایی کرده و آن را shabby chic نامید. در این مقاله با ما همراه شوید تا سبک شبی شیک در دکوراسیون خانه را بشناسید.

سبک شبی شیک در دکوراسیون داخلی

سبک شبی شیک اصول خاصی خاصی ندارد (مانند سبک مینیمال)، بلکه به جای کاربرد لوازم لوکس گران و براق و به روز، از وسایل دست دوم رنگ شده، فرش های ساییده شده، پارچه های توری قدیمی و قلاب بافی شده، استفاده می شود.

سبک شبی شیک در خانه

تصور کنید مادربزرگتان را زمانی که در مبلمان راحت و نرم لم داده است، ملاقات می کنید. به زیبایی گل های تازه نگاه کنید و عطر و بوی خوش شمع ها اتاق را پر می کند. یک خانه تزئین شده در سبک شبی شیک می تواند احساس مشابهی را برای خانه شما فراهم کند. از آنجایی که سبک شبی شیک بسیار سازگار است، این یک راه عالی برای تزئین اتاق مهمان یا اتاق خانواده است. با توجه به صمیمت و راحتی، همه افراد راحت خواهند بود از فضا به سبک شبی شیکتان لذت ببرید. در ادامه یک سری راهکارهای کلی برای این سبک را ذکر می کنیم:

برای آشنایی با سبک مینیمال و استفاده از یک سبک خاص در دکوراسیون داخلی این مقاله را از دست ندهید : ۱۰ مدل دکوراسیون پذیرایی کوچک به سبک مینیمال

زمینه و رنگ ها در سبک شبی شیک

  • رنگ های نرم و ظریف : اگر شما عاشق رنگ های اصلی رنگی هستید، سبک شبی شیک برای شما مناسب نیست. سفید نرم، خاکستری خنثی، صورتی کثیف و سبز کمرنگ در طیف رنگی این سبک قرار دارد.

رنگ در سبک شابی شیک

  • پارچه های رنگ شده به رنگ چای : جمع آوری پارچه های خانه و یا خرید پارچه های جدید برای افزودن سن و کهنگی به پارچه، می توان آن را با استفاده از چای دم شده به حالت قدیمی، ساییده، محو و نرم تبدیل کرد. حتما یک تکه پارچه را برای اولین بار تست کنید تا ابتدا رنگ سایه درست شود. شما می توانید چیزهایی را که به رنگ سفید خالص هستند را تغییر دهید تا رنگی به نرمی سفید خامه ای درست کنید.
  • ترکیب الگوها و رنگ ها : ترکیبی از پارچه های راه راه، شطرنجی و گلدار برای ایجاد فضایی صمیمانه و جذاب. شما لازم نیست که قوانین سنتی چاپ ترکیب را دنبال کنید، برای ساده ترین راه ترکیب، رنگ پس زمینه (سفید یا عاج و غیره) را حفظ کنید. سپس یک رنگ را برای سایر اجزا، مانند یک سبز یا سبز کمرنگ تکرار کنید.
  • مبلمان سفید : تقریبا هر تکه ای از مبلمان چوبی، اگر به رنگ سفید رنگ باشد، جز سبک شابی شیک قرار می گیرد. از بازار دست دوم فروشی، گاراژ و یا اتاق زیر شیروانی مبلمان قدیمی تهیه کنید. با اسپری سفید، قسمت های چوبی را رنگ کنید، شما مبلمان سبک شبی شیک دارید.

مبلمان شبی شیک

مبلمان و وسایل

  • روکش مبل : شما می توانید مبلمان قدیمی و را با لباس پوشانده و قطعات تیز را با نرمی های نرم پوشانید. با این کار می توانید نیاز خود را در مبلمان نو بدون از دست دادن سرمایه برای خرید آن دریافت کنید. اکثر قطعه ها با روکش سفید پوشیده شده اند، اما طیف های نرم نیز کار می کنند. از آنجا که شما احتمالا می خواهید روکش مبلمان را بطور مداوم بشویید، مطمئن باشید که از پارچه مراقبت کنید!
  • اثاثیه یا لوازم جانبی فوق العاده : برای یک ظاهر خوشآمد و جذاب در دکوراسیون داخلی، مبلمان و اثاثیه جانبی در سبک شابی شیک؛ نرم و راحت، سایز بزرگ، چین دار و دارای یک روکش است. مبل های تخت خواب طولانی هستند و صندلی ها تقریبا به اندازه کافی بزرگ هستند تا صندلی های دو نفره. چاپ های ظریف و زیبا روی بالش های نرم روی مبل قرار می گیرند.
  • هیچ چیز اتو کشیده نیست : چین و چروک در پارچه ها و وسایل، در عین حال نظم و ترتیب، مناسب برای سبک شبی شیک است. مبلمان و وسایل پرچین باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند و بسیار دوست داشتنی!
  • جزئیات معماری : هر چیزی که قدیمی و زیبا باشد، در این سبک دکوراسیون جای خواهد گرفت. دستگیره های درب شیشه ای، ستون ها، میزهای قدیمی و شلف های آهنی قدیمی آهن زنگ دار یا قلاب های قدیمی می توانند بافت شبی شیک را به هر اتاق اضافه کنند.
جزییات سبک شبی شیک
جزییات معماری سبک شبی شیک
  • گل ها و شمع : عطر و رایحه خوب با شمع های معطر اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که گلهای تازه در خانه پراکنده، در گلدان های شیشه ای یا رنگ شده، باشند. می توانید چاپ طرح گل ها را به راحتی بر روی بالش ها و کوسن های نرم اضافه کنید.
  • نوسازی وسایل : هر چیز قدیمی و حتی شکسته شده را می توان به این سبک افزود. اگر قطعه ای شکسته شود، آن را اصلاح کنید، پاک کنید و آن را سفید کنید. اگر وسیله ای زنگ زده، کمی آن را تمیز کنید و استفاده است. اگر رنگ وسیله تراشیده شده است، شما خوش شانس هستید. اگر شکسته شود، یک کاربرد جدید برای آن پیدا کنید. اگر آینه خراشیده باشد، آن را خراشیده کنید.

نتیجه گیری : برخلاف سبک لوکس آرت دکو در دکوراسیون داخلی که از اجزای گران قیمت و پر زرق و برق شکل می گیرد، سبک شبی شیک در دکوراسیون خانه شامل وسایل ارزان، دست دوم و مات است که فضایی صمیمی ایجاد می کند. برای آشنایی با سبک آرت دکو که در تضاد با این سبک است بیشتر بخوانید: دکوراسیون شیک و لاکچری به سبک آرت دکو

سبک شبی شیک در دکوراسیون پذیرایی

 

دکوراسیون شبی شیک در آشپزخانه

سبک شبی شیک در آشپزخانه

سبک شبی شیک در دکوراسیون اتاق خواب

سبک شبی شیک اتاق خواب

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از : thespruce.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید