برای خرید آپارتمان در زعفرانیه به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

خرید آپارتمان در زغفرانیه

زعفرانیه از مناطق لوکس نشین تهران محسوب شده و مانند الهیه، قیطریه، کامرانیه، نیاوران و پاسداران در زمره محله‌های گران‌قیمت و اعیانی نشین تهران قرار دارد. در این مقاله از زومیلا قصد داریم به بررسی محله زعفرانیه پرداخته و با رنج قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه آشنا شویم. با ما همراه شوید.

پیشینه و علت نام‌گذاری زعفرانیه

زعفرانیه یکی از روستاهای اطراف تهران بوده که باغ‌ها و زمین‌های زیادی داشته است. زعفرانیه از روستاهای خوش آب‌وهوای تهران محسوب می‌شده است. در همین راستا، افراد بسیاری برای گذراندن اوقات تعطیلات خود به این روستا می‌آمده‌اند.

پس از مدتی خریدوفروش زمین‌هایش رونق پیدا کرد و به‌تدریج توسعه یافت. زعفرانیه کنونی بافتی شبه روستایی داشته و خانه‌هایش تلفیقی از بافت سنتی و مدرن هستند. به این معنی که در این محله، خانه‌های ویلایی کنار آپارتمان‌ها و برج‌ها قرارگرفته‌اند.

دلیل نام‌گذاری زعفرانیه، کشت زیاد زعفران در این منطقه بوده است. در دوره پهلوی به کمک شوکت الملک، مقداری پیاز زعفران در منطقه سعدآباد کاشته شد. پس از گذشت مدتی، کشت زعفران در سعدآباد رونق پیدا کرد، از همین رو، به محله‌های اطراف سعدآباد، زعفرانیه گفته شد. در حال حاضر محله زعفرانیه، محله سرلشکر فلاحی نام دارد، اما هنوز همه مردم آنجا را با نام زعفرانیه می‌شناسند.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

بافت محله زعفرانیه

باوجود برج‌ها و آپارتمان‌های لوکس زعفرانیه، این محله همچنان بافت شبه روستایی خود را حفظ کرده است. زعفرانیه یکی از خوش آب و هواترین محله‌های تهران محسوب شده و طرفداران بسیاری دارد. زعفرانیه به مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد نزدیک است و به خاطر وجود سفارتخانه‌های بسیار، سفیران کشورهای خارجی اکثراً در این محله سکونت دارند.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

زعفرانیه به دلیل آب‌وهوای خوبی که دارد بیش از 25 هزار نفر را در خود جای‌داده است. ازآنجاکه این محله از مناطق لوکس نشین و گران‌قیمت تهران محسوب می‌شود، برای خرید آپارتمان در زعفرانیه باید پول زیادی در جیب داشته باشید. نرخ خرید آپارتمان در زعفرانیه از متری 32 میلیون تومان شروع‌شده و تا متری 59 میلیون تومان ادامه دارد؛ و قیمت‌ها با توجه به عوامل مختلفی ازجمله سن بنا، متراژ، امکانات ساختمان و غیره متفاوت است.

مراکز خرید زعفرانیه

از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید در زعفرانیه می‌توان به مرکز تجاری پالادیوم اشاره کرد.

مرکز تجاری پالادیوم زعفرانیه

پالادیوم یک مرکز تجاری لوکس با نورپردازی‌هایی زیباست که نه‌تنها برای خرید بلکه برای تفریح نیز می‌توان از آنجا استفاده کرد. در مغازه‌های لوکس و شیک پالادیوم، عموماً برندهای مطرح دنیا به چشم می‌خورد.

در پالادیوم خدمات متنوع دیگری ازجمله استخر شنا، کلینیک پوست و زیبایی، رستوران و فودکورت، شهربازی، آژانس هوایی، داروخانه، کارواش و …به چشم می‌خورد.

این مجتمع تجاری زیبا در خیابان مقدس اردبیلی واقع‌شده است.

از دیگر مراکز خرید زعفرانیه می‌توان به مجتمع تجاری بامیک (بالاتر از خیابان اعجازی (آصف) )، مجتمع تجاری پیرامید (خیابان مقدس اردبیلی )، مرکز خرید زعفرانیه پلازا (تقاطع زعفرانيه و آصف) و مجتمع اداری تجاری میلان (خیابان مقدس اردبیلی بین الف و ب) اشاره کرد.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

اماکن تفریحی زعفرانیه

از اماکن تفریحی‌ورزشی زعفرانیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد

این مجموعه زیبا یکی از جاذبه‌های تاریخی و مهم تهران محسوب می‌شود و یادگاری ارزشمند از دوران قاجار و پهلوی است. مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد، موزه هنرهای زیبا، موزه هنر ملل، کاخ‌موزه ملت، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه استاد فرشچیان، موزه پوشاک سلطنتی و بسیاری از موزه‌های دیگر را نیز در خود جای‌داده است.

کاخ سعدآباد یکی از مکان‌های مهم و زیبا برای عکاسی محسوب می‌شود و ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

مراکز درمانی زعفرانیه

در زعفرانیه بیمارستان وجود ندارد؛ اما درمانگاه خیریه عمل (خیابان اعجازی) و درمانگاه اسدآباد (خیابان نیاز زاده) در این محله واقع‌شده‌اند. زعفرانیه داروخانه‌های زیادی داشته و بیمارستان تخصصی دامپزشکی همای زعفرانیه نیز در این محله واقع‌شده است.

مراکز آموزشی زعفرانیه

در زعفرانیه مراکز آموزشی و فرهنگی بسیاری وجود دارد؛ ازجمله:

 آکادمی زبان‌های خارجی نوبل، کارینو و صبوحی

آموزشگاه تخصصی آشپزی هنر کدبانو (خیابان مقدس اردبیلی)

آموزشگاه موسیقی سیمرغ (نرسیده به سه‌راه زعفرانیه)

آموزشگاه نقاشی مونالیزا

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی (خیابان فلاحی، نرسیده به خیابان اعجازی)

در زعفرانیه مدارس بسیاری نیز به چشم می‌خورد.

مراکز دولتی زعفرانیه

اولین محله تهران که بیشترین تعداد سفارتخانه را دارد زعفرانیه است. از سفارتخانه‌های مهم این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سفارت یمن (خیابان اعجازی)

سفارت غنا (خیابان مقدس اردبیلی)

سفارت برزیل (خیابان سرلشگر فتاحی)

سفارت بلاروس (خیابان شهید طاهری)

سفارت ویتنام (خیابان اعجازی)

بانک‌های مختلف مانند پارسیان|، پاسارگاد، صادرات و … در زعفرانیه شعبه دارند. فرمانداری شمیرانات (خیابان مقدس اردبیلی) نیز در زعفرانیه واقع‌شده است.

آیا تجربه زندگی در زعفرانیه را داشته‌اید یا در حال حاضر در زعفرانیه ساکن هستید؟ شما دلایل محبوبیت محله زعفرانیه برای زندگی را چه میدانید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین زومیلا به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان مقاله همراه ما بودید متشکریم.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید