حذف دلالان املاک با نرم افزار املاک

بازار داغ حمایت از نرم افزار املاک در مجلس شورای اسلامی:

همان گونه که می دانیم، کشف و طراحی نرم افزارها در انواع و اقسام حوزه های کاری باعث شده بسیاری از مشکلات مردم نسبتا حل شود و کارها را سریع تر کند. در حوزه املاک هم بنا به وجود مشکلاتی اعم از: نرخ بالای کمیسیون مشاورین املاک –  ارقام  بسیار بالای قیمت املاک توسط آژانس های املاک – عدم رویت ملک توسط خریدار به علت مسافت های طولانی – عدم مقایسه همزمان دو ملک برای خریدار- عدم مقایسه قیمت املاک در قسمت های مختلف شهر – دعواهای ناشی از اختلاف نظر با واسطه گران املاک و … باعث شد نرم افزارهای املاک توسط نمایندگان مجلس فعالیتی مهم و مثبت تلقی شود و  فعالیت این سایت ها مفید بوده و به از بین بردن دلال در خرید و فروش مسکن می انجامد.

نرم افزار املاک

حذف دلال از معاملات مسکن، عامل نظارت بر وضعیت بازار:

در مجلس شورای اسلامی،یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به اینکه در نرم افزار املاک یا سایت های املاک، خریدار و فروشنده واقعی می توانند بهم متصل شوند، اضافه کرد: حذف واسطه گران در معاملات مسکن، خود عاملی برای نظارت بر وضعیت بازار است.

امکان مقایسه قیمت ها در نرم افزار املاک

 در سایت های املاک مردم می توانند به راحتی قیمت ها را مقایسه کرده و به انتخاب نهایی دست بزنند، و اکنون بیشترین استفاده از این سایت های املاکی از سوی مشاوران املاک صورت می گیرد.

مشاهده آنی خانه:

با استفاده از نرم افزارهای جستجوی املاک، خریدار بدون گشتن در خیابان ها و سر زدن به آژانس های املاک مختلف، ملک یا خانه مورد نظز خود را از طریق اپلیکیشن جستجوی املاک یا وب سایت املاک پیدا کند.

عدم نظارت وب سایت های املاک:

یکی از عوامل به وجود آمدن نرخ های بالا برای قیمت املاک، عدم کنترل و نظارت بر سامانه های املاک است که به علت وجود گستره ای از اعداد و ارقام متفاوت، بی نظمی در بازار مسکن بیشتر شده و هر مشاور املاک قیمتی متفاوت برای املاک خود درج می کند که اگر جلوی این روند گرفته نشود، به یکی دیگر از مشکلات  و بحران بازار مسکن می رسیم که باعث رشد رکود بازار مسکن و افت این بازار می شویم.

کنترل سایت املاک= کاهش گرانی مسکن

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظارت بیشتر بر عملکرد سایت های املاک می تواند از گرانی در بخش مسکن به صورت اعمال سلیقه جلوگیری کند، افزود: همچنین باید وزارت راه و شهرسازی یا ارگان های مرتبط با این بخش، نظارت ها را بر فعالیت نرم افزار های املاک حاکم کنند.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید