10 نکته اصلی محله خوب

محله خوب برای زندگی جزء یکی از اساسی ترین فاکتورهای خرید و فروش خانه است که اگر هنگام خرید خانه به آن توجهی نشود ممکن است تاثیرات بدی داشته باشد در مطلب زیر به 10 نکته قابل توجه برای انتخاب محله خوب اشاره می نماییم:

1- حواستان به میزان ساخت و ساز در محله باشد. یک محله خوب درصد بالایی از املاک آن بازسازی و تازه تاسیس شده اند. یک محله رو به توسعه، طبیعتا با پیشرفت های خود باعث با ارزش شدن ملک می شود.

2- از خریدن خانه در حوالی دانشگاه بپرهیزید. متاسفانه با کاهش خوابگاه ها و محدودیت دانشجویان برای اخذ خوابگاه، دانشجویان به خانه دانشجویی پناه می آورند و در پانسیون های اطراف دانشگاه که روزی ملک شخصی فردی بوده است ساکن می شوند و با توجه به عدم مراقبت دانشجو از خانه، ملک سریعا فرسوده می شود که بایستی هزینه های هنگفتی بابت تعمیر خانه مورد نظرتان پرداخت کنید.

3- در طول روز به محله موردنظر خود بروید و حواس خود را جمع کنید و به سر و صدا و دود و دم و میزان ماشین های پارک شده و سطح رفت و آمد مردم و نحوه نظافت کوچه و خیابان محل را در نظر بگیرید. تمامی این موارد اعم از صدای زیاد و بوی بد زباله و حجم زیادی از ماشین پارک شده و … تاثیر مستقیمی در میزان آسایش و آرامش شما در زندگی تان دارد.

4- عمر خانه های اطراف را با پرس و جو از مشاورین املاک محله تخمین بزنید. محله های خوب عموما زمان زیادی از عمر خانه هایشان نمی گذرد و اگر احیانا خانه کلنگی در آن محل باشد ، از کیفیت بالایی برخوردارند.

5- امکانات رفاهی محله را در نظر بگیرید. امکاناتی مانند سوپرمارکت و درمانگاه و داروخانه و بانک و مدرسه و دانشگاه و میزان وسایل نقلیه … بسته به شرایط خریدار متفاوت است . نیازهای حیاطی خود را بسنجید تا بدانید محله ی خانه شما باید چه امکاناتی داشته باشد.

6- میزان جمعیت محله امری بسیار مهم است، بارها در آژانس های املاک معاملات خرید خانه به علت شلوغی محله کنسل شده و خریدار ملک را پسندیده اما به علت محله شلوغ، قید خانه را می زند!!

7- حواستان باشد اگر زمین خالی یی اطراف خانه یا آپارتمان شما وجود دارد  قرار است تبدیل به یک زمین کشاورزی شود یا یک آپارتمان چند طبقه؟ وجود زمین کشاورزی اطراف خانه مضرراتی مانند رفت و آمد حشرات و موش و … یا نشت آب زراعتی به خانه یا بوی بیش از حد محصولات کشاورزی و … می تواند آزار دهنده باشد.

8- محله های نزدیک به کارخانه یا نیروگاه هسته ای یا فضلاب خطرناک و اذیت کننده است و ارزش ملکی آنها چندان تغییر نمی کند زیرا موقعیت ملک بیشتر صنعتی است تا اینکه مسکونی!

9- سری به پارک و فضای سبز محله ها بزنید تا حدودی متوجه سلامت روانی فرزندان آن محله شوید . جوانان آن محله به چه کارهایی مشغولند و چه حرف هایی می زنند؟ اینها برای خریداری که فرزند جوان و آسیب پذیری دارد، می تواند یک هشدار جدی باشد که حتما باید به وضعیت جوانان محله توجه کند.

10- یک منظره و دورنمای کلی با گوگل مپ از محله بگیرید تا بدانید اطراف محله شما از نظر نقشه کشی و موقعیت جغرافیایی چگونه است. این امکان را می توانید با سایت زومیلا انجام دهید و نقشه محله ها را با نقشه نظاره کنید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید