بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه

بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه

آیا شما سرمایه گذار هستید؟ و یا شاید شما به تازگی تصمیم گرفته‌اید که یک زندگی و تجارت جدید را در استانبول آغاز کنید. از هر دو جهت، باید بدانید که استانبول سریعترین رشد در بازار املاک و مستغلات منطقه را دارد. استانبول شهر بسیار بزرگی است که به دو بخش تقسیم می‌شود:

  1. آسیایی
  2. اروپایی

هنگامی که شما به دنبال خرید خانه در استانبول هستید، باید مناطق آن را نیز به خوبی بشناسید. ما در ادامه قصد داریم تا 5 تا از بهترین محله های استانبول را به شما معرفی نماییم. این محله‌ها، محله هایی هستند که بیشتر سرمایه گذاران آنها را انتخاب می‌کنند.

بیایید با هم بهترین محله های استانبول را بررسی نماییم.

محله های خوب استانبول به ترتیب زیر می‌باشد:

1- شیشلی

شیشلی یکی از قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین مناطق شهر است. به خصوص تعداد اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در این منطقه رو به افزایش است. Şişli واقعاً برای سرمایه گذاری عالی است. حمل و نقل عمومی در هر نقطه‌ای در دسترس است و می‌تواند شما را به نقاط مختلف شهر برساند. مراکز خرید متعدد، هتل‌ها و فعالیت‌های اجتماعی در این محله بسیار زیاد هستند. نه تنها اقامتگاه‌ها، بلکه آپارتمان‌های تازه ساخته شده نیز به دلیل نوسازی شهری بسیار محبوب هستند. بومونتی یکی از چشمگیرترین مناطق با پروژه‌های املاک و مستغلات جذاب در سال های اخیر در شیشلی است.

بسیاری از خانه‌های لوکس استانبول در این منطقه ساخته می‌شود. شیشلی جزو یکی از بهترین محله های استانبول محسوب می‌شود.

2- بشیکتاش

از بشیکتاش می‌توان به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین محله‌های استانبول یاد کرد. این منطقه که در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد، بیشتر شامل خانه‌های ویلایی است. ببک که گران‌ترین نقطه استانبول محسوب می‌شود در این منطقه قرار دارد. بشیکتاش مخصوص افرادی است که دوست دارند در خانه های ویلایی و لوکس زندگی کنند. معمولا این افراد از سطح مالی بسیار خوبی برخوردار هستند. بیشتر بازیگران و هنرمندان، سلبریتی ها و افراد مشهور، سیاست مداران و … در ببک زندگی می‌کنند.

برای خرید خانه در بشیکتاش شما حداقل به 1 میلیون دلار نیاز خواهید داشت. و با  این مبلغ می‌توانید برای خود یک خانه ویلایی مناسب خریداری نمایید.

3- تکسیم

هر کس در جهان امروز می داند که تقسیم (تاکسیم) قلب استانبول است. همه رنگ‌های شهر در این منطقه است. فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رویدادهای فرهنگی، گالری‌های هنری، سالن‌های جشنواره و غیره. خیابان اصلی تکسیم خیابان استقلال است، اما در واقع تکسیم واقعاً بزرگ است. شما برای خرید در این منطقه حتما نیاز به مشاور املاک خواهید داشت. آپارتمان‌های زیادی برای فروش وجود داردکه بسیار لوکس و زیبا هستند. تکسیم در سمت آسیایی استانبول واقع شده است و اگر به استانبول سفر کرده باشید می‌دانید که خیابان بغداد یکی از بهترین خیابان های استانبول است. از جمله محله های خوب استانبول می‌توان به تکسیم اشاره کرد.

4- ساریر

ساریر، شمالی ترین منطقه استانبول ترکیه در سمت اروپایی این شهر است. ناحیه سارایر یک منطقه عظیم است که از روستاهای سمت اروپای بسفر، از روملیفنری، از طریق ترابیا، ینیکوی، ایستینه، امیرگان تا روملیحیساری تشکیل شده است. ساریر همچنین ساحل دریای سیاه را در غرب دهانه بسفر که شامل روستای کیلیوس می‌باشد اداره می‌کند. قیمت خرید خانه در ساریر از 300 هزار دلار شروع شده و تا 900 هزار دلار ادامه می‌یابد. این منطقه نیز به دلیل داشتن امکانات رفاهی بسیار مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید ملک در نظر گرفته شده است.

شما نیز هم اینک می‌توانید اقدام به خرید خانه در ساریر استانبول کنید. این منطقه نیز جزو محله های خوب استانبول برای زندگی است.

5-اسنیورت

اسنیورت یکی از محله های پرطرفدار برای خرید خانه در استانبول است. اما این منطقه آنچنان که باید جزو مناطق خوب استانبول به شمار نمی رود. بلکه در این منطقه بیشتر افرادی به دنبال خرید خانه هستند که می خواهند با قیمت های پایین تر برای خود یک ملک را خریداری نمایند. در حالت کلی باید بگوییم که این منطقه یکی از مناطق ایرانی نشین در استانبول است. چراکه ایرانیان زیادی در سال های اخیر اقدام به خرید خانه در استانبول و این منطقه کرده اند. طبق قوانین جدید دولت ترکیه، افرادی که از این مناطق خانه خریداری نمایند، نمی‌توانند اقامت ترکیه را دریافت کنند. پس اگر به دنبال اخذ شهروندی ترکیه و آن هم از طریق خرید ملک می‌باشید، بهتر است از منطقه دیگری برای خود خانه خریداری کنید.

خرید خانه در ساریر

قبل از خرید خانه در استانبول بهتر است 10 مورد زیر را با دقت بررسی کنید. چراکه می‌تواند فرایند خرید خانه در بهترین محله های استانبول را تسریع کند.

1. به طور کلی، کسانی که قصد خرید خانه در استانبول را دارند قبل از سرمایه گذاری عوامل فردی را در نظر می گیرند.

2. استانبولی ها ابتدا به دنبال “خانه قابل زندگی” هستند.

3. یکی از مهمترین عوامل موثر بر تصمیمات کسانی که قصد خرید خانه در استانبول را دارند این است که “من خانه خود را از کدام ناحیه خریداری می کنم، در چند سال چقدر سود خواهم برد؟”

4. آیا خانه کوچکی برای بودجه مناسب در مناطقی که قیمت خانه ها گرانتر است یا خانه ای با امکانات اجتماعی بزرگ در مکانهای ارزان تر مناسب است؟

5. استانبولی ها که می خواهند صاحب خانه شوند مانند پرداخت اجاره بها با وام مسکن، هنگام خرید خانه ابتدا به مکان اهمیت می دهند.

6. برای کسانی که می خواهند فاصله خانه و محل کار را با راه حل‌های اقتصادی به حداقل برسانند، نزدیک بودن خانه به وسایل نقلیه عمومی و شریان های اصلی در اولویت قرار می‌گیرد.

7. نزدیکی به خدمات عمومی مانند بیمارستان‌ها و مدارس از دیگر عواملی است که بر تصمیمات استانبولی‌ها هنگام خرید خانه تأثیر می‌گذارد.

8. سایر ویژگی‌هایی که کسانی که قصد خرید خانه در استانبول را دارند به دنبال پاسخگویی هستند رعایت مقررات زلزله، عایق و قرار گرفتن در معرض آفتاب است.

9. زنان بیشتر در خانه‌هایی که در استانبول زندگی می‌کنند تصمیم به خرید خانه می‌گیرند. زن کارگر به اینکه آیا او و همسرش نزدیک محل کار خود هستند اهمیت می‌دهد، در حالی که خانم خانه به ویژگی‌های داخلی خانه مانند اندازه آشپزخانه یا اتاق‌ها اهمیت می‌دهد.

10. کسانی که قصد خرید دارند مدت زیادی را صرف بازدید از خانه‌ها می کنند. آنها می توانند انعطاف پذیری خود را در بودجه نشان دهند ، زیرا تعداد خریدها بیشتر می شود.

2 نظرات

  1. سلام
    شیشلی جای خوبیه اما خب به نسبت گرون تره از جاهای دیگه است
    شما منطقه ای که هم رده شیشلی باشه میتونید معرفی کنید

    • سلام
      حامد عزیز همانطور که در مقاله بالا هم ذکر شده مناطق تکسیم و ساریر هم از محلات خوب و به نسبت ارزان تر از شیشلی محسوب میشوند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید