انواع کفپوش های آپارتمان

انواع-کفپوش-های-آپارتمان

امروزه اکثر افراد به دکوراسیون منزل و محیط کار خود اهمیت می دهند یکی از تاثیرگذارترین موارد در زیبایی و دکور منزل انتخاب کفپوش است. خرید کفپوش، به موارد مختلفی همچون، سلیقه شخصی فرد، میزان بودجه، نمای مناسب، نوع زیر سازی و مقاومت آن در برابر آتش سوزی بستگی دارد.

کفپوش چیست؟

کفپوش، در واقع پوششی است که از آن برای کف ساختمان استفاده می شود. از کفپوش می توان به طور دائمی استفاده کرد ولی امکان تعویض آن هم وجود دارد. کفپوش، از تنوع بالایی در جنس و طرح برخوردار است. یکی از متنوع ترین مصالح و پوشش های ساختمانی که در فضای داخلی و هم فضای خارجی کاربرد دارد کفپوش است. کفپوش های سنتی مانند کفپوش موزاییک و کفپوش موکت جای خود را به کفپوش های جدید مثل پارکت لمینت، کفپوش پی وی سی و… دادند. در ادامه انواع کفپوش و مشخصات آنها را برای شما به اشتراک میگذاریم. با ما همراه باشید.

انواع کفپوش های چوبی و بروز

پارکت و لمینت

این مدل از کفپوش ها، امروزه از محبوب ترین پوشش آپارتمان ها هستند و جنس آنها از چوب است. جنس این کفپوش از چوب درختان بلوط، گردو، کاج، افرا و گیلاس است و متریال و ظرافت این کفپوش باعث محبوبیت بیشتر آن در بین افراد شده است. رایج ترین کفپوش های چوبی بازار، پارکت، ترموود و لمینت است. تفاوت پارکت و لمینت در این است که، پارکت کاملا از چوب ساخته شده در صورتی که لمینت از یک تا دو لایه ام دی اف ساخته می شود. برای مشاهده انواع کفپوش ساختمانی و آپارتمانی به گامان تزئین جاوید مراجعه کنید

از پارکت و لمینت می توان در همه قسمت های آپارتمان استفاده کرد فقط باید این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است از کفپوش لمینت در فضاهای مرطوب مانند دور استخرها استفاده نشود و به جای آن از ترموود استفاده کنید. کفپوش لمینت، به کف اتاق چسبانده نمی شود بلکه توسط شیارهایی که کلیک نام دارد به هم متصل می شود. می توانید از پارکت و لمینت برای اتاق، پذیرایی، تراس و دیگر قسمت های ساختمان استفاده کنید استفاده از لمینت مقرونه به صرفه تر نسبت به دیگر کفپوش ها است.

کفپوش پارکت و لمینت در برابر ضربه، رطوبت و حرارت مقاوم است و نصب این پوشش ها بدون چسب و زیر سازی است. از دیگر مزایای کفپوش پارکت و لمینت می توان به، تنوع بالا در طرح و زیبایی آن و همچنین مقرون به صرفه بودن پارکت و لمینت نسبت به کفپوش های سنگی اشاره کرد.

کفپوش بامبو

این کفپوش از جنس چوب است با این تفاوت که از یک چوب سخت نیست و نوعی نی است. کفپوش بامبو از مقاومت بالایی برخوردار است و زیبایی در طرح و رنگ، این کفپوش را محبوب می کند. از  ویژگی های کفپوش بامبو در مقایسه با دیگر کفپوش های چوبی، کمتر منبسط شدن آن در تغییرات دمایی است و با داشتن این ویژگی برای هر نوع آب و هوایی مناسب است.

کفپوش pvc

پی وی سی، یکی از کفپوش هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و جنس آن نوعی پلاستیک پرکاربرد است. کفپوش پی وی سی از چند لایه به هم فشرده  و کاملا  انعطاف پذیر ساخته شده و کفپوشی رزینی و کامپوزیتی محسوب می شود. این مدل کفپوش در طرح های مختلفی مانند، طرح چوبی، طرح ساده، طرح سنگ و… وجود دارد. کفپوش های پی وی سی طرح سنگ، در دو نوع طرح سنگ رولی و طرح سنگ تایل وجود دارد.

از ویژگی های مثبت این مدل کفپوش می توان به خاصیت ارتجاعی و مقاومت بالا، ضد آب بودن و نصب و نگهداری آسان آن اشاره کرد. کفپوش های پی وی سی به دلیل جنس پلاستیک به کار برده شده در آنها، عایق صدا هستند. نصب کفپوش پی وی سی نیاز به زیرسازی دارد و با چسب به کف ساختمان نصب می شود.

کفپوش-پی-وی-سی

کفپوش های سنگی

کفپوش سنگی

این کفپوش ها از مصالح بادوام و مستحکم ساخته می شوند و از زیبایی ظاهری خوبی برخوردار هستند. سنگ، موزاییک و کاشی و سرامیک، کفپوش هایی از جنس سنگ هستند که هر کدام دارای مشخصات و مزایا و معایب مختص به خود می باشند.

سنگ

از مصالح طبیعی هستند که زیبایی خاصی به فضا می دهند. از کفپوش های سنگی در آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و محوطه های باز استفاده می شود و همچنین این کفپوش از گرانترین مصالح ساختمانی محسوب می شود. از مزایای کفپوش های سنگی نصب سریع و آسان و تنوع در طرح و رنگ آنها است.

موزاییک

موزاییک از کفپوش های پرکاربرد در فضاهای باز است و معمولا در ابعاد بزرگ ساخته می شود. کفپوش های سنگی از جنس موزاییک بسیار مستحکم هستند و از آب، ماسه، سیمان، پودر سنگ و رنگ های افزودنی تشکیل شدند. از مزایای کفپوش موزاییک می توان به زیبایی، طول عمر بالا و نصب سریع و آسان آن اشاره کرد.

کاشی و سرامیک

کفپوش های سرامیکی در گذشته بسیار پرطرفدار بوده و پایه ثابت فضاهای مختلف خانه بودند. تولید کنندگان کفپوش های سرامیکی با ایجاد تنوع در طرح این کفپوش ها سعی دارند راه خود را در بازار، بازیابی کنند. مزایای کفپوش های موزاییکی، تمیز کردن آسان، مقرون به صرفه بودن و تنوع در طرح و رنگ آن ها است. استفاده از این کفپوش ها برای مناطق سرد توصیه نمی شود و همچنین درزهای بین کاشی ها کثیف می شود.

موارد موثر در خرید کفپوش

موارد بسیاری در انتخاب کفپوش تاثیر گذار است. در فضاهایی که رفت و آمد زیاد است کفپوش هایی انتخاب می شوند که از جنس خوب  و مقاومت بالایی برخوردار باشند. در مکان هایی که رفت و آمد در آن کم است از کفپوش هایی استفاده می شود که بیشتر جنبه تزیین دارند و فضای شیک تری ایجاد می کنند.

سلیقه شخصی افراد، یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب کفپوش است. همانطور که گفته شد کفپوش یکی از عناصر مهم در فضا است و تاثیر مستقیمی بر روحیه و سلیقه افراد دارد به همین دلیل باید کفپوشی انتخاب کنند که با دیدن آن احساس خوبی داشته باشند.

میزان بودجه و مبلغی که می خواهید با آن برای آپارتمان خود کفپوش تهیه کنید از مواردی است که در انتخاب کفپوش تاثیر مستقیم دارد. قبل از خرید کفپوش حتما از قیمت های آنها آگاهی پیدا کنید تا متناسب با بودجه خود کفپوش مناسبی خریداری کنید. کفپوشی انتخاب کنید که با وسایل ساختمان و فضای مد نظرتان مطابقت داشته باشد. با در نظر گرفتن همه موارد گفته شده می توانید مناسب ترین کفپوش را برای دکور و زیبایی فضای خود انتخاب کنید.

کفپوش های مناسب برای فضاهای مختلف خانه

برای انتخاب کفپوش در فضای خانه بهتر است مناسب با دکور هر قسمت، کفپوش انتخاب کنید. آشپزخانه یکی از فضاهای پر رفت و آمد است و شیک بودن این فضا باعث زیبایی بیشتر خانه می شود. در نظر گرفتن این نکته که آشپزخانه علاوه بر پخت و پز جایی برای دور هم بودن افراد است در انتخاب کفپوش تاثیر دارد. برای فضای آشپزخانه بهتر است از کفپوشی استفاده شود که ضد آب بوده و لغزنده نباشد و همچنین از استحکام خوبی برخوردار باشد. کفپوش هایی از جنس سنگ و سرامیک برای کف آشپرخانه پوشش مناسبی هستند. به دلیل مقاوم بودن کفپوش های پی وی سی در برابر رطوبت، می تواند گزینه خوبی برای پوشش کف آشپزخانه باشد.

حمام و سرویس بهداشتی از فضاهای مرطوب خانه محسوب می شوند و باید کفپوشی انتخاب شود که در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد. کفپوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی می تواند از جنس سرامیک، سنگ طبیعی، سنگ مرمر باشد این جنس از کفپوش ها، کفپوش های گران قیمت محسوب می شوند. کفپوش ارزان قیمت و مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی کفپوش وینیل است.

فضای نشیمن و پذیرایی یکی از فضاهای مهم در خانه است که به دکور و زیبایی آن به شدت اهمیت داده می شود. برای پوشش این فضا سلیقه شخصی بسیار دخیل است زیرا کفپوشی انتخاب می شود که به دیگر وسایل و دیزاین این قسمت نزدیک باشد. کفپوش هایی مانند کفپوش های چوبی لمینت و پارکت و همچنین کفپوش سنگ و سرامیک از گزینه های مناسب برای این قسمت از فضای خانه هستند.

کفپوش-های-چوبی

نکات پایانی

گران ترین و لوکس ترین کفپوش ها از جنس سنگ هستند مانند، سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ کوارتز و… از شیک ترین پوشش های ساختمان محسوب می شوند. برای خرید کفپوش سرامیک به نکاتی مانند درجه کیفیت، ضریب اصطکاک، میزان جذب آب و مقاومت آن دقت داشته باشید. کفپوش لمینت در برابر دما مقاوم است و طول عمر بالایی دارد و از بروز ترین کفپوش ها محسوب می شود. برای فضای بیرونی ساختمان مانند حیاط و تراس از کفپوش بتنی استفاده می شود و این پوشش ها از مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی برخوردار هستند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید