محله فاطمی تهران ؛ خوش مسیرترین محله منطقه 6!

محله فاطمی تهران

فاطمی، نام یکی از محله‌های منطقه 6 تهران است که پر از مراکز اداری می‌باشد و در مرکز شهر تهران واقع شده است. نام‌های قبلی این محله آریامهر و ایران نوین بوده است. محله فاطمی تهران در خیابان فاطمی که اصلی‌ترین خیابان مرکزی شهر است واقع شده است. نرخ قیمت خانه در این محله گران است. با محله فاطمی بیشتر آشنا شوید.

پیشینه

بعد از پیروزی انقلاب، به پاس مجاهدت‌ها و فداکاری‌های سید حسین فاطمی، از چهره‌های برجسته جناح چپ دولت مصدق، محله فاطمی به این اسم، نام‌گذاری شد.

محله فاطمی از غرب به بزرگراه چمران، از شرق به خیابان ولیعصر، از شمال به خیابان شهید گمنام (از میدان گل‌ها تا تقاطع کارگر شمالی) و از جنوب به خیابان فاطمی منتهی می‌شود.

به دلیل قرارگیری ساختمان وزارت کشور در این محله، بسیاری از افراد، فاطمی را به خیابانی که ساختمان وزارت کشور در آن واقع شده است می‌شناسند.

از اصلی‌ترین نمادهای محله فاطمی می‌توان به میدان جهاد (میدان فاطمی سابق) اشاره کرد.

بافت محله فاطمی چگونه است؟

فاطمی از محله‌های نسبتا قدیمی تهران محسوب می‌شود که بافت خود را حفظ کرده است؛ اما به خاطر قرار گرفتن مراکز اداری و تجاری زیاد، آپارتمان‌های چندطبقه و تازه‌ساخت بسیاری در محله دیده می‌شود.

خیابان‌های مسکونی فاطمی

مهم‌ترین خیابان‌های مسکونی محله فاطمی عبارت‌اند از:

هشت‌بهشت

چهل‌ستون

پروین اعتصامی

بیستون

رهی معیری

کارگر شمالی

اعتماد زاده

باباطاهر

خیابان کاج

جهان مهر

قیمت آپارتمان در فاطمی تهران

قیمت آپارتمان در فاطمی تهران با توجه به عوامل مختلف از جمله متراژ، اداری یا تجاری بودن ساختمان، سن بنا، شمالی یا جنوبی بودن، امکانات ساختمان و مصالح بکار رفته شده در ساخت متفاوت است. در محله فاطمی، اکثر ساختمان‌ها پارکینگ دارند و به راحتی می‌توان آپارتمان‌های با قدمت زیاد و متراژ کم را با قیمت مناسب پیدا کرد.

به طور کلی چنین می‌توان گفت که میانگین قیمت خرید آپارتمان در فاطمی از متری 12 میلیون تومان شروع شده و تا متری 22 میلیون تومان ادامه دارد. در مورد آپارتمان‌ها و خانه‌های قدیمی‌تر، قیمت‌ها پایین‌تر هستند.

اگر بودجه لازم را برای خرید خانه در محله فاطمی در اختیار ندارید، می‌توانید به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر این محله بروید؛ به عنوان مثال واحدهای طبقه بالا در ساختمان‌های بدون آسانسور یا خانه‌های ویلایی قدیمی چندطبقه، مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند.

محله فاطمی تهران

مسیرهای دسترسی به خیابان فاطمی

روش‌های دسترسی به خیابان فاطمی زیاد است و از محله‌های خوش‌مسیر پایتخت می‌باشد. خیابان فاطمی محدوده ترافیکی دارد و دارای طرح زوج و فرد است.

از جنوب خیابان ولیعصر می‌توانید سوار اتوبوس‌های BRT شوید و سیصد متر نرسیده به میدان فاطمی در ایستگاه فاطمی پیاده شوید.

از مرکز و جنوب شهر تهران می‌توانید سوار تاکسی شوید و در میدان فاطمی پیاده شوید.

در پایانه‌های تاکسی همه محله‌های تهران، خط تاکسی مستقیم به میدان فاطمی وجود دارد.

نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین به فاطمی، در محله امیرآباد واقع شده است.

از طریق مترو می‌توان به فاطمی دسترسی داشت. برای این منظور لازم است از متروی خط سه استفاده کنید و در ایستگاه مترو جهاد پیاده شوید.

امکانات

مکان‌های فرهنگی گردشگری

از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی گردشگری محله فاطمی می‌توان به ساختمان وزارت کشور، هتل بین‌المللی لاله، سینما پارک لاله، موزه فرش ایران، مرکز آمار ایران، سازمان آب و کتابخانه محلی اشاره کرد.

مکان‌های مذهبی

مهم‌ترین مکان‌های مذهبی محله فاطمی عبارت‌اند از مسجد نور، مسجد ابراهیم خلیل، مسجد بیمارستان 501 ارتش، مسجد چهارده معصوم، کلیسای کنیسه خراسانی‌ها و مسجد ریحان.

مراکز خرید

مهم‌ترین مراکز خرید فاطمی عبارت‌اند از:

مرکز خرید پرنیان

آدرس: ابتدای خیابان شهید گمنام، ضلع شمال غربی میدان فاطمی.

مرکز خرید پرنیان، یک مرکز خرید اداری تجاری ده طبقه است که افتتاحیه آن مربوط به سال 1384 می‌باشد. این مرکز خرید 41 مغازه دارد.

در طبقات زیرزمین، فروشگاه‌های مختلف لباس (مردانه، زنانه، بچگانه)، صنایع‌دستی و کارهای هنری قرارگرفته‌اند.

در طبقه همکف، انواع لباس زنانه و مردانه و طلا و جواهر به فروش می‌رسد.

در طبقه اول، کافه‌رستوران و پارکینگ اختصاصی قرارگرفته‌اند.

در طبقات دوم به بعد، واحدهای اداری (آژانس هواپیمایی، موسسه کاریابی و …) واقع شده‌اند.

محله فاطمی تهران

مرکز خرید لاله

آدرس: روبروی پارک لاله

مرکز خرید لاله، به دلیل برگزاری جشن‌های مناسبی پیاپی، عنوان شادترین مرکز خرید تهران را به خود اختصاص داده است. با استفاده از اتوبوس به راحتی می‌توان به این مرکز خرید دسترسی پیدا کرد. در این مرکز خرید، کیف و کفش و لباس و غیره عرضه می‌شود.

نتیجه‌گیری

محله فاطمی از مهم‌ترین مراکز اداری تهران است که به دلیل وجود ساختمان وزارت کشور در این محله، به ارزش و محبوبیت آن افزوده شده است. فاطمی تمامی امتیازات مثبت برای زندگی در منطقه 6 را دارا می‌باشد. خرید خانه در محله فاطمی، ایده آل ترین حالت ممکن برای افرادی است که خواهان دسترسی آسان به مرکز شهر هستند. الهیه، نام یکی دیگر از محله‌های تهران است که به دلیل وجود مراکز دولتی بسیار، شبیه محله فاطمی است. برای آشنایی بیشتر با الهیه، پیشنهاد می‌کنیم مقاله الهیه تهران، قلب پنت هاوس های پایتخت را از دست ندهید.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید