خرید ملک در اهواز و آنچه باید بدانید

خرید ملک در اهواز

خرید ملک در اهواز علاوه بر بودجه کافی، نیاز به آشنایی با شاخص‌های مهم در تعیین قیمت ملک در این شهر دارد. اهواز یکی از شهرهای زیبای جنوب ایران است. اگر قصد خرید خانه و آپارتمان در این شهر گرم ایران را دارید، با این مطلب از زومیلا همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

اهواز؛ شهری قدیمی با نام‌های متعدد

اگر قصد خرید ملک در اهواز را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این شهر کسب کنید باید بدانید که اهواز یکی از شهرهای قدیمی ایران است که تاسیس آن به سال‌ها قبل برمی‌گردد. برخی از مورخان تاریخ بنای اهواز را مربوط به دوران ساسانیان و برخی دیگر تاسیس این شهر را مربوط به دوره ایلامی‌ها می‌دانند.

در طول تاریخ شهر اهواز دارای نام‌های متعددی بوده به‌طوری‌که (اگی نیز) یونانی شده نام این شهر است. شهررام، یارام شهر، هرمزاردشیر، هوزمسیر، هرمشیر، هومشیر، هوجستان واجار، اخواز، سوق الاهواز، خزعلیه، ناصریه و… از جمله نام‌هایی است که بر آن نهاده شده است.

به دلیل وجود آلودگی بیش از حد در اهواز، در سال‌های اخیر خرید ملک در اهواز روند کاهشی داشته است، اما به‌هیچ‌عنوان نتوانسته است تاثیری بر روی پیشرفت فرهنگی و دانشگاهی در این شهر بگذارد و ما همواره شاهد درخشش دانشگاه‌های این شهر هستیم.

خرید ملک در اهواز

 

شاخص‌های مهم در تعیین قیمت ملک در اهواز

به طور کلی چنین می‌توان گفت که شاخص‌های متعددی در قیمت خانه در همه شهرها تاثیرگذارند. اهواز نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به برخی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت خانه در این شهر می‌پردازیم:

هزینه تمام شده

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تعیین قیمت خرید ملک در اهواز هزینه تمام شده ساخت خانه است. هزینه تمام شده شامل هزینه تهیه نقشه‌ها، پروانه ساخت و هزینه ساخت می‌شود. هرقدر تورم بالا برود، هزینه تمام شده نیز بیشتر می‌شود.

شرایط بازار

گاهی اوقات شاخصه‌ای مانند شرایط بازار در تعیین قیمت ملک تاثیرگذار است. به طور مثال، وقتی تعداد زیادی خانه در شهر ساخته می‌شود و به فروش گذاشته می‌شود، قیمت خانه کاهش می‌یابد. این یک اصل است که عرضه زیاد به کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود و کمبود عرضه به افزایش قیمت‌ها می‌انجامد.

مصالح بکار رفته در ساخت خانه

یکی دیگر از شاخصه های مهم در تعیین قیمت خرید ملک در اهواز مصالح و موادی است که برای ساخت خانه بکار رفته است. هر چه از مواد اولیه گران‌قیمت و باکیفیت‌تری در ساخت خانه استفاده شده باشد، قیمت افزایش خواهد یافت. استفاده از مواد اولیه ارزان و بی‌کیفیت، قیمت خانه را تا حدی کاهش خواهد داد.

موقعیت مکانی ملک

موقعیت مکانی ملک، یکی از مهم‌ترین شاخصه های تاثیرگذار در قیمت خرید ملک در اهواز است. شهرهای مختلف به لحاظ موقعیت مکانی به بخش‌های متفاوتی مانند بالا شهر، پایین شهر و مناطق متوسط تقسیم می‌شوند. بدیهی است که قرار گرفتن خانه در منطقه لوکس و گران‌قیمت شهر موجب بالا رفتن قیمت آن می‌شود؛ اما خانه‌هایی که در مناطق متوسط یا پایین شهر هستند با قیمت پایین‌تری خریدوفروش می‌شوند.

سن ملک

سال ساخت خانه، عاملی مهم در تعیین قیمت آن است. هر چه سن بنا بیشتر باشد، قیمت ملک کمتر است. در برخی از خانه‌های کلنگی تنها قیمت زمین به علاوه انشعابات آب، برق، گاز و تلفن برای تعیین قیمت در نظر گرفته می‌شوند.

تعداد طبقات

اینکه خانه موردنظرتان در چند طبقه ساخته شده است نیز در تعیین قیمت آن دخیل است. به طور مثال خانه‌ای که در دو طبقه بنا شده، قطعا قیمت بالاتری نسبت به خانه‌ای دارد که یک طبقه دارد.

خرید ملک در اهواز

 

آپدیت شده در تاریخ 2 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید ملک در اهواز
اگر قصد خرید ملک در اهواز و یا هر شهر دیگری را دارید ابتدا باید به جیب خود نگاه کنید. به فرض مثال اگر شما به دنبال یک‌خانه لوکس هستید می‌توانید سراغ محله‌هایی همچون کیانپارس، جاده ساحلی، الهام، مطهری بروید. و یا اگر دنبال محله‌ای در میان شهر هستید می‌توانید از محله‌هایی همچون خیابان زیتون کارمندی، گلستان، کیان‌آباد، کوروش، نادری، پاداد شهر و … بازدید کنید؛ محله‌هایی با قدمت بالا و اصالت بیشتر.
اما آن دسته از افرادی که به دنبال خرید خانه یا اجاره آپارتمان با حداقل هزینه ممکن در اهواز هستند باید به سراغ محله‌هایی مانند پردیس، مهدیس، مهرشهر، سپیدار، صد دستگاه، باهنر و … بروید.

مناطق دیدنی شهر اهواز

اهواز معروف ترین و محبوب ترین شهر استان خوزستان است که از جنبه های مختلفی در این استان مورد توجه قرار گرفته است. این شهر از شهرهای صنعتی و نفت خیر ایران است که به همین علت مهاجران زیادی را به همین علت در خود جای داده است. همانطور که گفتیم اهواز یکی از شهرهایی است که در کنار جاذبه های گردشگری متنوع خود به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل شده است. از مراکز تاریخی گرفته تا بازارها و امامزاده های مختلفی که هر کدام از زیبایی خاص خود برخوردار هستند. در این قسمت قصد داریم شما را با برخی از مهمترین مناطق دیدنی شهر اهواز آشنا کنیم.

بازار عبدالحمید

یکی از سنتی ترین بازارهای شهر اهواز بازاری به نام بازار عبدالحمید است که در بخش شرقی اهواز و بین خیابان های امام خمینی و نادری واقع شده است. در این بازار می توانید از کاروان سرای شیخ خزعل دیدن کنید. بازار عبدالحمید در گذشته یکی از بازارهای مرکزی و اصلی اهواز بوده این بازار هم اکنون به عنوان یکی از بازارهای محلی اهواز در حال فعالیت است و در بین بازارهای ارزان شهر جای گرفته است.

پل سفید

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر اهواز پل سفید نام دارد. البته به آن پل معلق هم می گویند که به عنوان یکی از پل های مهم شهر اهواز به شمار می رود. این پل بر روی رودخانه معروف کارون قرار گرفته است.

آرامگاه علی بن مهزیار

آرامگاه علی بن مهزیار یکی از مناطق مذهبی و زیارتی شهر اهواز است که بنای آن در بین قدیمی ترین ساختمان های اهواز قرار می گیرد. این مسجد در سال 201 هجری قمری تاسیس شد و پس از مرگ علی بن مهزیار به عنوان زیارتگاه وی در نظر گرفته شد.

لشکرآباد

لشکرآباد یکی از منطقه های معروف اهواز است که در یک محله عرب نشین واقع شده است. در این محله شاهد مغازه های خوراکی مختلفی نظیر فلافل، سمبوسه، قارچ سوخاری خواهید بود. لشکرآباد یک خیابان بزرگ است که از ابتدا تا انتهای آن را مغازه های فلافل فروشی مختلف تشکیل داده اند.

اگر اطلاعات بیشتری در خصوص راهنمای خرید ملک در اهواز دارید آن را برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

1 نظر

  1. سلام.با حدود ۶۵۰ نقدینگی، و حساب پول رهن حدود ۱۰۰ به ان، کجای اهواز خرید اپارتمان کنم که در کوتاه مدت خوش فروش باشد؟

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید