خرید ویلا و آپارتمان در آمل و آنچه باید بدانید

خرید ویلا و آپارتمان در آمل

به دلیل آب و هوای فوق العاده، شهرهای شمالی انتخاب اکثر افراد برای زندگی هستند. اولین سوالی که به ذهن افرادی که قصد سکونت در شهرهای شمالی را دارند خطور می‌کند این است که بهترین شهر شمال برای زندگی کدام شهر است؟ در حال حاضر شهرستان آمل، بزرگ‌ترین شهرستان مازندران، به دلیل نزدیکی به تهران و سابقه مرکز استان بودن در قرن‌های گذشته، شاهد رشد جمعیت مهاجر و افزایش تقاضای خرید و اجاره خانه بوده است. در این مطلب از زومیلا قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص خرید ویلا و آپارتمان در آمل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آمل؛ شهری پر از افراد غیربومی

با این وجود که آمل شهری دانشگاهی، توریستی، کشاورزی و صنعتی است، اما کیفیت زندگی مردم در این شهر در سطح بالایی قرار ندارد. هر چند که در سال‌های اخیر سرمایه داران بر روی خانه‌ها و ویلاهای این شهر سرمایه گذاری کرده‌اند و برای پر کردن اوقات فراغت خود در آمل ویلا خریده‌اند. همین موضوع باعث شده است آمل به شهری پر از افراد غیربومی تبدیل شود و افرادی که توان خرید ویلا و آپارتمان در آمل را ندارند، به رهن و اجاره خانه در آمل روی بیاورند.

هجوم افراد غیربومی به شهر آمل بر روی قیمت مسکن و خرید ویلا و آپارتمان در آمل تاثیرگذار بوده و باعث شده است تا قیمت مسکن و خرید و فروش ملک و رهن و اجاره خانه در آمل در چند سال اخیر تکانی بخورد.

خرید ویلا و آپارتمان در آمل

راهنمای خرید ویلا و آپارتمان در آمل

شرایط خرید ویلا و آپارتمان در آمل همانند دیگر شهرهای کشور است. قیمت ملک در تمام آمل به یک اندازه نیست و در خیابان‌های مختلف این قیمت‌ها متفاوت است.

ویلاهای این شهر امکانات زیادی مانند استخر، سونا، جکوزی و غیره دارند، هر چه این امکانات بیشتر باشد قیمت خرید ویلا در آمل نیز بیشتر می‌شود. البته چنین ویلاهایی به‌ ندرت در سطح شهر آمل یافت می‌شوند و باید در اطراف شهر و روستاهای اطراف در جست‌وجوی چنین ویلاهایی باشیم.

خانه‌های آپارتمانی زیادی نیز برای فروش در این شهر وجود دارند که هر چه موقعیت آن‌ها بهتر باشد و به مراکز تجاری و خرید دسترسی بهتری داشته باشند قیمت خرید آپارتمان در آمل نیز گران‌تر می‌شود.

در مورد خانه‌های قدیمی ساز و ویلایی آمل هم قیمت به همین صورت است که البته مانند دیگر شهرها در آمل نیز خانه‌ها نسبت به آپارتمان‌ها قیمت کمتری دارند.

خرید ویلا و آپارتمان در آمل

راهنمای رهن و اجاره خانه در آمل

رهن و اجاره املاک در آمل تنها به خانه‌های قدیمی یا آپارتمان‌های چند طبقه اختصاص ندارد و در این منطقه ویلا نیز اجاره داده می‌شود. قیمت ویلاهای آمل از 50 میلیون تومان رهن شروع می‌شود و تا ماهی یک میلیون اجاره و بیشتر هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

قیمت رهن و اجاره ویلا در آمل با توجه به امکانات متفاوت است. علاوه بر ویلا، هر چه موقعیت خانه آپارتمانی بهتر باشد، قیمت رهن و اجاره بیشتر می‌شود.

برخلاف تصور عموم که زندگی در شهرهای شمال و رهن و اجاره خانه در آمل باید ارزان‌قیمت باشد، به‌ هیچ‌ عنوان این‌گونه نبوده و این شهر هم در زمینه‌ی مسکن بسیار گران است.

البته این را نیز باید اضافه کرد رهن و اجاره ویلا در آمل مانند دیگر شهرها به‌سوی اجاره‌ی بیشتر و رهن کمتر پیش می‌رود و مالکان تمایل دارند تا اجاره‌ی بیشتری دریافت کنند.

به‌عنوان‌مثال می‌توان گفت قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری در یک منطقه‌ی ارزان برای رهن و اجاره خانه در آمل به ۱۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی ۵۰۰ هزار تومان کرایه نیاز دارد که البته باز هم تاکید می‌کنیم که چنین قیمتی در مناطق بسیار ارزان و بی امکانات آمل پیدا می‌شود.

به‌طوری‌که در خیابان‌های معروف آمل که موقعیت بسیار عالی دارند و موردتوجه توریست‌های این شهر هستند، برای رهن و اجاره خانه در آمل و در چنین مناطقی به حداقل ۵۰ میلیون تومان پول پیش و حداقل ماهی یک‌میلیون تومان اجاره نیاز است که چنین قیمتی با برخی خیابان‌های مرکز و شرق تهران برابری می‌کند.

بهترین مشاور املاک در آمل کدام است؟

خرید ویلا و آپارتمان در آمل

سخن پایانی

بد نیست این نکته را هم بدانید که طی چند سال اخیر شهرستان آمل بیشترین آمار پذیرش مهاجر را داشته است و به دلیل آب‌وهوا و موقعیت خوب و فاصله‌ی کم این شهر نسبت به پایتخت، افراد زیادی به این شهر مهاجرت کرده‌اند و آمار خرید ویلا و آپارتمان در آمل روزبه‌روز به‌طور چشم‌گیری رو به افزایش بوده و تاکنون رشد فزاینده‌ای داشته است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید