بهترین محله های ساری را می شناسید؟

شهر ساری٬ مازندارن

شهر ساری از پرجمعیت ترین، قدیمی ترین و بزرگترین شهر استان مازندران این شهر حتی پایتخت سابق ایران نیز بوده است، قدمت آن به حدود ۵ هزار سال می رسد. ساری یکی از بزرگ ترین شهرهای شمالی نیز می باشد و به دلیل رونق اقتصاد، کشاورزی و صنعت فعال مهاجرت به این شهر زیاد است. اگر قصد مهاجرت یا تغییر مکان در این شهر را دارید لازم است که ابتدا بهترین محله های ساری را بشناسید و با دید باز منطقه مورد نظرتان برای زندگی را انتخاب کنید. از طرف دیگر اگر قصد سفر به این شهر را دارید جاذبه های گردشگری یا طبیعی این شهر را در این مقاله بشناسید.

آشنایی کلی با شهر ساری قلب استان مازندران

ساری مرکز استان مازندران از جمله شهرهای بزرگ طبرستان و مرکز فرمانروایی اسپهبدان بود. ساری یکی از شهرهای خوش آب و هوای شمال ایران است این شهر با برخورداری از کوه، جنگل و دریا معمولاََ دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب خزری می باشد. جمعیت شهر ساری بر اساس نتایج سرشماری عمومی سال ۱۳۹۰، ۲۹۶٬۴۱۷ نفر بوده، اما جمعیت کل شهرستان ۴۷۸٬۳۷۰ نفر است که از سال ۸۵ تا به حال ۲٫۵۵ درصد رشد داشته است. بیشتر مردم این شهر مازنی و فارسی زبان هستند و اکثریت مردم این شهر رسماَ مسلمان و پیرو مذهب شیعه دوازده‌امامی می‌باشند. ساری به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مسیر ارتباطی شرق به مرکز ایران از اهمیت خاصی برخوردار است. با توجه به پیشرفت و توسعه‌ی این منطقه در طی سال‌های اخیر و برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، به مقصد مهمی برای گردشگران و مهاجران تبدیل شده است. قبل از سفر به این شهر برای گردش یا اقامت بهتر است در مورد کلیات شهری و بهترین محله های ساری برای سکونت صحبت کنیم.

جاذبه های گردشگری شهر ساری

شهر ساری یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران به حساب می‌آید و و دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری است که شامل بوستان‌ها و موزه‌‌هایش می‌شود. شهر ساری به دليل موقعيت جغرافيايی و مجاورت با دريا و كوه، از زندگی جانوری متنوعی برخوردار است. جانوران كوهستانی، جنگلی، جلگه‌ای و همین‌طور پرندگان بومی مهاجر و آبزيان، شرايط زيستی متنوع، تالاب ها و پناهگاه حیات وحش بسیاری را به وجود آورده است. در ادامه جاذبه‌های توریستی، تاریخی و طبیعی این شهر را به اختصار نام می‌بریم:

  • بانک ملی ساری
  • برج ساعت
برج ساعت ساری
برج ساعت ساری
  • تپه گل نشین
  • برج رسکت
  • عمارت فاضلی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ساری
  • خانه (موزه) کلبادی ؛ آشنایی با فرهنگ قاجار
  • خانه رمدانی
  • خانه سردار جلیل ساروی
  • حمام وزیری ساری
  • مسجد جامع شاه عباسی ؛ یادگاری از صفویان
  • باغ وحش ساری
  • تالاب های سراندون و بالندون ساری
  • پناهگاه حیات وحش میانکاله ؛ دیدار با پرندگان مهاجر
  • پناهگاه حیات وحش سمسکنده (اسبوکلا)
  • تالاب نیلوفر آبی حمیدآباد
  • پناهگاه حیات وحش دشت ناز ؛ محل زایش گوزن‌های زرد
  • سد سلیمان تنگه ؛ آشتی جنگل و دریاچه
  • چشمه های باداب سورت
چشمه های باداب سورت ساری
باداب سورت
  • بازار ترکمن ساری
  • پاساژ الهیه ساری

شناخت بهترین محله‌های ساری برای زندگی

به طور کلی در مورد محله و مناطق شهر ساری می توان گفت که اکثر مناطق ساری جزو مناطق خوب هستند تنها محله‌ای در ساری که می‌توان جزو مناطق ضعیف به شمار آورد، راه‌آهن است که به راه بند معروف شده است. برای اعلام قیمت زمین باید ساری را به چهار قسمت کلی شمال (۶۰۰ دستگاه)، جنوب (بلوار کشاورز)، شرق (پل تجن بلوار امام رضا) و غرب (میدان امام) تفکیک کنیم.

بوستان ملل ساری
بوستان ملل ساری

ارزان‌ترین و گران‌ترین نقاط شهر ساری در خرید و فروش زمین و املاک نیز به این گونه است: منطقه کوی پیوندی ساری با توجه به موقعیت ویژه و استقبال فراوان انبوه سازان با نرخ حدود ۱۰ میلیون تومان ، منطقه ۶۰۰ دستگاه و کوی برق با نرخ حدود ۵ میلیون تومان و مناطق بلوار کشاورز، کوی طالقانی و دخانیات با نرخ میانگین کمتر از ۴ میلیون تومان در پایین‌ترین سطح قیمت در معاملات محلات ساری خرید و فروش می‌گردند. شما می توانید با استفاده از سامانه املاک زومیلا، خانه های مناسبی در بهترین محله های ساری جستجو کنید، این محله ها شامل سلمان فارسی، شهابی، میدان معلم با قیمت های بالا و محله میرزمانی با قیمت متوسط می باشند. همچنین می‌توانید بهترین قیمت رهن و اجاره در ساری را در زومیلا بیابید.

برای آشنایی با بهترین محله های چالوس برای سکونت٬ یکی دیگر از شهرهای مازندران این مقاله را از دست ندهید : بهترین محله های چالوس برای زندگی را بشناسید

محله های گران ساری

محله‌هایی مانند پارک ملل، محدوده خیابان پیروزی، کوی پیوندی، قرجه، توکلی، سلمان فارسی، فرهنگ، فدک، میدان خزر به سمت فرخ آباد، ۱۵ خرداد، باغ سنگ، سعدی، حافظ نیز محله‌های بسیار شیک و مناسبی هستند، و  لوکس‌ترین خانه‌ها را نیز در خود جای ‌داده‌اند.

محله‌های کنونی ساری

به گزارش آسمونی آب انبارنو، سبزه میدان، باقرآباد، شکرآباد، نوتکیه، خیابان امیر مازندرانی، بلوار خزر، بلوار معلم، پشت مصلی، بربری محله، پیرتکیه، بوعلی (بلوار پاسداران)، میرسرروضه، بهرام اُتُر، آزادگله، سروینه باغ،  چناربِن، امامزاده یحیی، بازار روز، شهبند، مهدی‌آباد، کوی ندا، گل افشان، معلم (ساری نو)، ترک محله، کوی آزادی، ۲۲ بهمن، راهبند سنگتراشان، لسانی، میرزمانی (سعدی)، پیوندی، فدک، توکل، کوی پزشکان پردیس، کوی سنگ، کوی افشار، کوی اصحاب، مهیار، پل تجن، راهبند دخانیات، نعل بندان، باقرآباد (شهید بخشنده و شهید بابایی کنونی در خیابان شیخ طبرسی)، کوی قلیچ، چهارراه برق، چهارراه کارمندان، ساری کنار، طبرستان، طالقانی اول و دوم، پشت پرورشگاه، کوی گلها، پشت زندان، بخش هشت (سلمان فارسی-پیروزی)، چال مسجد، خیام، مازیار و کوی لاله (فوردگازداران)، کوی هفت تیر (خوی آباد، محله حاجی‌آباد (خیابان قارن)، پشت هتل، ششصد دستگاه ساری، میرسرروضه، کوی برق، کوی نور (پشت انبار برق)، پشت چین دکا، کوی جهاد، می باشند.

شهرک‌ها و مناطق ساری

به گزارش آسمونی از کوی‌ها و شهرک‌های مهم و مناطق دوگانه آن می‌توان به شهرک ۶۰۰ دستگاه، شهرک‌های ۱۱۰۰ دستگاه و شهرک دولتی بزرگ گوهرباران در حال ساخت، شهرک زیتون و همچنین شهرک شهرداری واقع در جاده عبور بندارخیل و مسکن جوانان واقع در بزرگراه ولی عصر اشاره کرد و همچنین کوی ۲۲ بهمن، کوی پنج‌تن و مجموعه خیابان‌های پیوندی و میرزا رضا زمانی و بخش ۸ و مهدی‌آباد و جام جم و بربری محله و… از مهم‌ترین مناطق مسکونی ساری می‌باشند.

 

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

10 نظرات

  1. سلام : یکی از شهرهای زیبا و خوش نشین ساری هست.علت پیشرفت کم این شهر در یک کلام عامل اولش نبود هتل در کنار توریستی میباشد. حداقل ۳۰ میلیون در سال بعلت زیارت مشهد از این شهر عبور میکنند بدون هیچ موضوع بیآید ماندنی و اگر خواهان هتل باشی چون نیمه راه هست خیلی بدردسر میافتی.

    • سلام همراه گرامی زومیلا ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، موفق و پیروز باشید.

  2. سلام
    من قصد خرید اپارتمان در مازندران دارم ولی هرکی یه چی میگه راجع به انتخاب شهرش و منطقش
    اگه کمکم کنین ممنون میشم 🌹🌹🌹

  3. سلام
    همسرم هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ساری قبول شدند قصد مهاجرت به این شهر رو داریم آیا شهرک یا محله ای برای زندگی فرهنگیان یا اساتید برای اجاره در شهر ساری هست ؟

  4. ساری هتل های خوبی داره،از جمله سالار دره،نوید،اسرم،نارنج،عرب،بادله…در سال ۹۵ و ۹۶ برترین شهر گردش پذیر کشور انتخاب شد،این آمار ها قدیمی هس،طبق آمار ۴۰۲ جمعیت ساری ۸۳۹هزار ک با جمعیت شناورش در روز ب بالای یک میلیون تجاوز می کنه،شهری ک همیشه تکاپو و جنب و جوشو میتونی ببینی،زنده دل و روحیه بخش..

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید