آشنایی با محله‌های خوب تبریز برای خرید خانه

تبریز یکی از کلان‌شهرهایی است که قیمت خانه در آن بسیار گران است؛ به طوری که قیمت خانه‌های تبریز با قیمت خانه‌های تهران برابری می‌کنند. اگر قصد خرید خانه یا رهن و اجاره آپارتمان در تبریز را دارید، در این مقاله قصد داریم شما را با محله‌های خوب تبریز برای خرید خانه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خرید خانه در تبریز

هر شهر را می‌توان در سه دسته‌بندی جای داد: بالا شهر، وسط شهر و پایین‌شهر.

برای خرید خانه در تبریز یا هر شهر دیگری، لازم است ابتدا به جیب خود نگاهی بیندازید. اگر به دنبال خرید خانه‌های لاکچری و لوکس در تبریز می‌گردید می‌توانید به سراغ محله‌هایی همچون میرداماد، ائل گلی، خیابان خیام، ولیعصر، نوبر و زعفرانیه بروید. در این مناطق می‌توانید خانه‌های میلیاردی و فول امکانات را پیدا کنید. مناطق گفته شده جزو محله‌های اصیل تبریز محسوب می‌شوند و قدمت بالایی دارند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که از آنجا که ولیعصر از محله‌های بزرگ تبریز است، در سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی جای می‌گیرد. گران‌ترین خانه‌های ولیعصر متعلق به بخش شمالی هستند.

 اگر توان مالی شما در حد متوسط است می‌توانید محله‌های بام فرشته، استانداری، خیابان منظریه، یاخچیان، آبرسان و غیره را انتخاب کنید. با انتخاب این محله‌ها، به راحتی می‌توانید به امکانات شهری دسترسی داشته باشید. این محله‌ها در دسته محله‌های خوب تبریز برای خرید خانه جای می‌گیرند.

 اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که حداقل هزینه را برای خرید خانه دارید می‌توانید به سراغ محله‌هایی مانند آزادی، حافظ، باغ میثم، بهار، امام خمینی و غیره بروید. به خاطر داشته باشید که ارزان‌ترین محله‌های تبریز برای خرید خانه سهند و اندیشه هستند.

خرید خانه در تبریز

خرید آپارتمان در تبریز

گران‌ترین آپارتمان‌های تبریز متعلق به محله ولیعصر هستند. آپارتمان‌های این محله متراژ بالا هستند و کمترین متراژی که در ولیعصر می‌توان یافت واحدهای 150 متری است.

ارزان‌ترین آپارتمان‌های ولیعصر متعلق به محله اندیشه هستند. آپارتمان‌های محله اندیشه اکثرا متراژ پایین هستند.

وضعیت قیمت مسکن در تبریز

قیمت مسکن در تبریز طی چند ماه اخیر، به دلیل وضعیت اقتصادی کشور، با رشد زیادی مواجه بوده است. قیمت رهن و اجاره خانه در تبریز نیز به شدت گران شده است.

به عقیده مشاوران املاک تبریز، بازار مسکن در تبریز به مدت چند سال است که راکد بوده است و طی ماه‌های اخیر با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است. آن‌ها همچنین معتقدند نقدینگی از بانک‌ها به سمت بازار مسکن کشیده شده است.

گرانی قیمت مسکن موجب شده است حق کمیسیون‌ مشاوران املاک به صورت نجومی افزایش یابد.

افرادی که طی چند ماه اخیر قصد خرید خانه را داشتند اکنون باید به اجاره فکر کنند؛ چرا که دیگر توان خرید مسکن با این قیمت‌های سرسام‌آور وجود ندارد.

به عقیده مشاوران املاک، آن‌ها دیگر مسئولیتی در قبال قیمت‌گذاری خانه‌ها ندارند و این خود مالکان هستند که خانه‌هایشان را قیمت‌گذاری می‌کنند.

طی چند ماه اخیر، بیشتر معاملات خرید و اجاره خانه مربوط به محله‌های ائل گلی، زعفرانیه و ولیعصر بوده است و این مورد نشان می‌دهد که تنها مرفه نشینان قدرت نقل‌وانتقال را دارند.

 

خرید خانه کلنگی در تبریز

اگر پول خرید خانه کلنگی در تهران را ندارید، تبریز می‌تواند دومین و مناسب‌ترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری باشد.

خیابان و محله امیر خیز، دوه‌چی و نوبر، از قدیمی‌ترین محله‌های تبریز هستند. این محله‌ها پر از زمین‌ها و خانه‌های کلنگی هستند و بهترین مناطق تبریز برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. از محله‌های دیگر تبریز که دارای بافت فرسوده هستند می‌توان به حافظ، سیلاب، لاله، منبع، آخماقیه و داداش آباد اشاره کرد.

قیمت خانه‌های کلنگی در محله‌های گران تبریز

قیمت هر متر زمین کلنگی در تبریز به طور متوسط بین 15 تا 20 میلیون تومان است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که شرق تبریز، بالا شهر تبریز محسوب می‌شود و غرب تبریز جزو مناطق ضعیف به حساب می‌آید.

نویسنده: رویا سهرابی

7 نظرات

  1. با سلام فکر کنم شما به شاه گلی و فردوس را ندیده اید اونجا بهترین و گران ترین اپارتمان مجود هست مثل اقدسیه تهران ولیعصر خیلی بد شده شلوغ

  2. چرا همه سایتا همینو نوشتن؟ چرا اصلا از رشدیه که اینقدر مدرن و تمیز و خوشگله حرفی نزدن. نوبر و میرداماد بالاشهرن؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید