انواع دیوارپوش سه بعدی | کاربرد این پنل دیواری چیست؟

دیوارپوش سه بعدی جدید

دیوارپوش سه بعدی راه کاری آسان برای پوشاندن دیوارهای قدیمی و تکراری منزل شما است نوآوری که اکثر صاحبان خانه نمی دانند. پنل یا دیوار پوش سه بعدی دارای سطح کاملا 3D و ضخامت ۱ تا ۴ سانتی متر متناسب با طرح مورد استفاده متغیر است. انواع دیوارپوش سه بعدی که قبلا تنها در سالن ها و هتل ها و دکوراسیون بوتیک های فانتزی یافت می شدند، به آرامی مسیر خود را به دکوراسیون خانه می رسانند تا پوشش های شگفت انگیز و زیبا به دیوارهای آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب ها اضافه کنند. در این مقاله با انواع مختلف دیوارپوش های سه بعدی و کاربرد آن ها در دکوراسیون داخلی آشنا می شوید.

ویژگی دیوارپوش های سه بعدی

انواع دیوارپوش سه بعدی به شما کمک می کنند که یک موضوع مشخص را در فضای خود قرار دهید. بسته به سبک طراحی که شما انتخاب می کنید، می تواند پست مدرن، مدرن، معاصر، آرت دکو، و یا در مورد هر چیز دیگری که تصور کنید باشد. غیر از سبک طراحی ویژگی های زیر در اکثر پنل های سه بعدی می تواند مشترک باشد:

  • نصب آسان پنل سه بعدی بر روی دیوارهای موجود
  • عایق صوتی و حرارتی
  • قابلیت شستشو
  • قابلیت رنگ پذیری
  • قابلیت درز پذیری
  • بسیار سبک و قابلیت نصب آسان
  • بسته به نوع پنلی که شما انتخاب می کنید، شما می توانید از خواص آکوستیک، زیست تخریب پذیر و مقاوم در برابر آتش استفاده کنید.
  • آنها فقط با استفاده از پارچه خیس یا مرطوبت تمیز می شوند. در واقع، توصیه می شود از مواد شیمیایی خشن و ساینده جلوگیری کنید.
  • زیبا و جذاب هستند با نورپردازی صحیح زیبایی آن ها چند برابر می شود.

جنس دیوارپوش های سه بعدی از چیست؟

دیوارپوش های سه بعدی از دو متریال بیس تشکیل شده اند:

  • الیاف طبیعی: پسماندهای چوب، پودر چوب، تراشه های چوب، تفاله نیشکر، بامبو، الیاف نارگیل، پوسته برنج، ساقه پنبه
  • پلیمرها: PVC اصل و PVC بازیافت شده.

انواع دیوارپوش سه بعدی کدامند؟

در ادامه انواع دیوارپوش های سه بعدی را معرفی می کنیم که با توجه به فضای کاربردی٬ هزینه و سلیقه شما ارائه شده است تا با آگاهی بیشتر انتخاب مناسبی داشته باشید.

طرح دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی گچی

دیوارپوش های گچی می توانند در طرح های بسیار مختلف تولید و قدرت رنگ آمیزی به رنگ های مختلف را دارند. این پنل دیواری ارزان و غیرقابل اشتعال است و تنوع طرح بسیار بالا دارد. ویژگی اصلی دیوارپوش گچی این است که با نقش و نگار مختلف و در طرح های ریز پاسخگو است و بخاطر نصب آسان و سبکی و قیمت مقرون به صرفه بسیار محبوب است. ایراد دیوارپوش سه بعدی گچی مقاومت کم آن ها در برابر ضربه است.

پنل گچی سه بعدیانواع دیوارپوش سه بعدی گچی

دیوارپوش چرمی سه بعدی

این نوع پنل های چرمی روند جدیدی در دکوراسیون و دیوارپوش ها هستند. این محصول از چرم PU که نوعی چرم مصنوعی مرغوب است تشکیل شده است. یک لایه ی رویی پلی اورتان بر روی این پنل ها قرار گرفته که خاصیت غیر قابل اشتعال دارد. دیوارپوش چرمی سه بعدی بافت ثابتی دارد و به راحتی تمیز می شود و برای سبک کلاسیک و فضاهای ادارای و لابی ها گزینه مناسبی است.

دیوارپوش سه بعدی چرمی

دیوارپوش سه بعدی پی وی سی

پی وی سی از جمله پلاستیک های ترمو پلاست است که معمولا به رنگ سفید تولید می شود. پوشش پی وی سی برای دیوارپوش ها علاوه بر تنوع و زیبایی منحصر به فرد خود بسیار سبک و با کیفیت می باشند.  طول عمر بسیار بالای این دیوارپوش پی وی سی باعث حذف بسیاری از مواد و مصالح مانند رنگ کردن هرساله دیوار وسقف فضاهای مختلف شده است.

دیوارپوش پی وی سی در اتاق خواب

دیوارپوش سه بعدی با طرح مواج

یکی از طرح های محبوب در پنل های سه بعدی طرح های مواج است که دارای ویژگی، تداوم جریان است. مجموعه پنل های سه بعدی مواج نشان داده شده دارای خطوط است که از یک پانل به سمت دیگر پیوند می خورد، و ظاهر یکپارچه ای را ایجاد می کند. برای نصب مهم نیست که چه صفحه ای انتخاب می کنید: فقط دقت داشته باشید که با پنل قبلی مطابقت داشته باشید. نکته در مورد این پنل های گوشه های مواج می باشد که نباید آسیب ببینند.

پنل سه بعدی دیواری

دیوارپوش سه بعدی طرح آجر

دیوارپوش طرح آجر دقیقا یک پنل سه بعدی از جنس پلاستیک اما با طراحی آجر دکوراتیو می باشد. این دیوارپوش در طرح ها و رنگ های مختلف برای فضاهای متفاوت استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با آجر دکوراتیو و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی این مقاله را مطالعه کنید :  ۸ ایده خلاقانه برای استفاده از آجر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش سه بعدی طرح چوب

پنل های سه بعدی با طرح چوب بسیار محبوب هستند به خاطر افزودن بافت چوبی در دکوراسیون داخلی فضایی گرم و صمیمانه ای را ایجاد می کنند. پنل های سه بعدی طرح چوب از MDF ساخته شده و چوب کاج را تقلید می کنند. اما چرا از چوب واقعی ساخته نمی شود؟ چوب یک گزینه مناسب است اما نیاز به مراقبت خاصی دارد. استفاده از چوب خالص در دکوراسیون داخلی، با گذشت زمان نیاز به رنگ آمیزی دوباره و پر کردن منافظ دارد؛ در ضمن قیمت و هزینه آن بسیار گران تر از پنل سه بعدی می باشد.

پنل سه بعدی طرح چوب

پنل سه بعدی مدولار

در این پانل ها در ترکیبات متفاوت هستند و در اشکال مختلف ارائه شده است. این مدل پنل ها ارزان تر از پنل فیبر پلاستیکی یا گیاهی ساخته شده و توخالی است. جنس پنل های مدولار مشابه مواد سیمان است که متراکم، با دوام و مقاوم در برابر آتش است. با این حال، نسبتا سبک وزن است. پنل سه بعدی مدولار در دکوراسیون مدرن و خاص کاربرد دارند.

پنل سه بعدی مدولار

پنل سه بعدی پشت ال سی دی در پذیرایی

پنل سه بعدی پشت ال سی دی

انواع دیوارپوش سه بعدی طرح هندسی

دیوارپوش سه بعدی هندسی جدیدترین مدل پنل سه بعدی

چطور پنل های انواع دیوارپوش سه بعدی را نصب کنیم؟

  • قبل از اینکه پنل ها را نصب کنید، دقت کنید که سطح بیس تمیز، صاف و بدون رنگ باشد.
  • طرح چیدمان پنل ها را روی دیوار تنظیم کنید.
  • قبل از نصب پنل ها جای آن ها را علامت بزنید.
  • چسب مخصوص هر نوع دیوارپوشی را بر روی دیوار و پانل را اعمال کنید و با دقت بچسبانید.
  • ابتدا پنل های کامل را نصب کنید، در انتها تمام برش ها را انجام دهید.
  • از ترکیب شن و ماسه گچی استفاده کنید تا شکاف بین پنل را پر کند و آنها را صاف کنید.
  • روکش پرایمر را روی مفاصل قرار دهید و پنل ها را رنگ کنید.

کاربرد دیوارپوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش برجسته کاربرد دیوارپوش در کافی شاپ کاربرد دیوارپوش در رستوران دیوارپوش سه بعدی در راهرو کاربرد پنل سه بعدی در حال پذیرایی دیوارپوش سه بعدی چرمی و شیک کاربرد پنل سه بعدی استفاده از پنل سه بعدی در پذیرایی دیوار پوش سه بدی در دیوار رستوراندیوارپوش سه بعدی طرح سنگ در پذیراییدیوارپوش سه بعدی در دکوراسیون خانه

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : thespruce.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید