محله ظفر ؛ از گران‌قیمت ترین محله‌های منطقه 3 تهران

محله ظفر تهران

آیا می‌دانستید محله ظفر خیابانی در شمال تهران موازی با بلوار میرداماد است و محله‌ای میان محله‌ای است؟ ظفر به دلیل امکاناتی که دارد جزو محله‌های گران‌قیمت منطقه 3 تهران محسوب می‌شود. با زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله آشنا کنیم.

تاریخچه ظفر

ظفر، خیابانی است که قسمتی از محله داودیه و قسمتی از محله زرگنده را شامل می‌شود. در مورد تاریخچه این دو محله چنین می‌توان گفت که محله داودیه در گذشته ارغوانیه و ارغونیه نام داشته است. داودیه دهکده‌ای بافرهنگ، دارای کودکستان و مدرسه ابتدایی بوده است و یک باغ وسیع و یک قنات پر آب داشته است. میرزا آقاجان، ارغوانیه را از ارغنون میرزا، نوه فتحعلی شاه، برای پسرش میرزا داوود خان خرید و پس از وسعت این دهکده، نام داودیه را بر آن نهاد.

محله زرگنده، واقع در شمال داودیه، محل رفت‌وآمد درباریان بوده است. زرگنده بسیار خوش آب‌وهوا و دارای سه رشته قنات بوده است. از آنجا که در گذشته بانک وجود نداشته است، مردم طلا و جواهرات خود را در کوه‌های این محله پنهان می‌کرده‌اند و وقتی کسی طلا و جواهرات را پیدا می‌کرد می‌گفتند فلانی از کوه، زر، کنده است.

خیابان ظفر یکی از خیابان‌های منطقه 3 تهران است. قدمت این خیابان به دوره قاجاریه برمی‌گردد. به یاد شهید سرتیپ وحید دستجردی، این خیابان شهید دستگردی نام‌گذاری شد.

خیابان ظفر یا خیابان شهید دستگردی، از شرق به خیابان شریعتی و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود. از مهم‌ترین محله‌های این خیابان می‌توان محله زرگنده، داودیه، حسن‌آباد و امانیه را نام برد. محله ظفر در گذشته محل زندگی مستشاران انگلیسی و آمریکایی بوده است.

بافت محله ظفر چگونه است؟

خانه‌های ظفر غالبا دارای بافتی نوساز هستند و بیشتر خانه‌ها با متراژ بالا ساخته شده‌اند. اکثر خانه‌های ظفر طبق اصول شهرسازی ساخته نشده‌اند و دارای کوچه‌های باریک و کم‌عرض هستند. بافت اجتماعی محله اداری است و در ساعات اداری حجم ترافیک سنگینی این محله را فرا می‌گیرد. خانه‌های منطقه جنوبی خیابان ظفر دارای بافت فرسوده هستند.

خیابان‌های مهم محله ظفر

خیابان نفت

این خیابان بعدها به نام خیابان دکتر مصدق تغییر نام داد. نفت، خیابانی است با کوچه‌های باریک و ساختمان‌های بلند.

خیابان شریعتی

مسجد حضرت ابوالفضل در خیابان شریعتی واقع شده است.

خیابان ولیعصر

معروف‌ترین بیمارستان قلب که بیمارستان شهید رجایی نام دارد در این خیابان واقع شده است.

خیابان بهروز

خیابان افشار

محله ظفر تهران

مراکز خرید محله ظفر

از مهم‌ترین مراکز خرید ظفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز خرید اسکان

از مراکز نسبتاً قدیمی و با اصالت این محله مرکز خرید اسکان است. مردم برای خرید اجناس مورد نیاز خود به این مرکز خرید که در خیابان میرداماد قرار گرفته است می‌روند. این مرکز خرید دارای 35 فروشگاه فعال می‌باشد.

محله ظفر تهران

مجتمع کامپیوتر پایتخت

این مجتمع در خیابان میرداماد قرار دارد و مردم برای خرید یا تعمیر لپ‌تاپ، کامپیوتر و لوازم جانبی به این مجتمع می‌روند

مرکز خرید نگین

می‌توان انواع پوشاک، مواد غذایی و وسایل دکوراسیون منزل را در مرکز خرید نگین که در خیابان شریعتی قرار دارد، تهیه کرد.

فروشگاه میوه و تره‌بار پدیده

این فروشگاه بعد از خیابان لادن قرار گرفته است.

مکان‌های تفریحی محله ظفر تهران

بوستان صبا و بوستان ناجی، نزدیک‌ترین بوستان‌های این محله هستند.

باشگاه ورزشی الماس آفریقا، در خیابان میرداماد واقع شده است.

موزه پول، موزه تاریخ، موزه دفینه

مجتمع ورزشی شهید کشوری؛ سالنی چندمنظوره که شامل استخر، باشگاه بدن‌سازی آقایان و بانوان و باشگاه بدمینتون می‌باشد.

چرا خرید خانه در ظفر متقاضیان زیادی دارد؟

محله ظفر به دلیل وجود امکاناتی نظیر مراکز تجاری و اداری طرفداران زیادی دارد. افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند می‌توانند نسبت به خرید خانه و سرمایه‌گذاری در این محله اقدام کنند. این خیابان با وجود گران بودن قیمت خانه‌هایش، نظر طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

همچنین به دلیل دسترسی به مرکز شهر، خریدوفروش خانه در این محله به سرعت انجام می‌شود. این یک مزیت مثبت برای خریداران خانه و سرمایه‌گذاران می‌باشد.

نرخ خرید خانه در خیابان ظفر تهران چقدر است؟

خیابان ظفر، خیابانی میان محله‌ای و از محله‌های خوش‌نام تهران است که نرخ خرید و اجاره آپارتمان در این محله بالا می‌باشد. نرخ قیمت خرید آپارتمان در محله ظفر بین متری 21 تا 32 میلیون تومان است. همچنین بسته به متراژ، موقعیت و امکانات ملک، قیمت خانه‌ها متفاوت است. به عنوان مثال آپارتمانی 150 متری دارای 3 خواب، در این منطقه 3 میلیارد و 225 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در ظفر است بهتر است بدانید خرید خانه در این محله ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در ظفر، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله با گرانترین پنت هاوس های تهران آشنا شوید را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید