محله سازمان برنامه تهران ؛ محله ای امن برای سرمایه گذاری ملک

محله سازمان برنامه تهران

آیا به دنبال مکانی برای سرمایه گذاری ملک می‌گردید؟ محله سازمان برنامه تهران ، یکی از محله‌های مناسب جهت سرمایه گذاری و ساخت‌وساز می‌باشد. در این مقاله از زومیلا به معرفی کامل این محله و نرخ قیمت خرید خانه در سازمان برنامه خواهیم پرداخت.

تاریخچه محله سازمان برنامه و علت نام‌گذاری آن

درگذشته مالک اصلی زمین‌های این محله (اعتماد) نام داشت که بعدها سازمان برنامه، این زمین‌ها را از اعتماد خریداری کرد و این منطقه به سازمان برنامه معروف شد.

در این محله خانه‌هایی بی‌کیفیت با قصد پیش‌فروش برای کارمندان ساخته شد که به دلیل بی‌کیفیت بودن، استقبال چندانی از آن‌ها نشد.

آب‌وهوای خوب سازمان برنامه سبب افزایش ساخت‌وساز در این مکان شد.

محله سازمان برنامه تهران از دو ضلع شمالی و جنوبی تشکیل شده است که این دو ضلع به وسیله بلوار فردوس از هم جدا شده‌اند. زمین‌های سازمان برنامه جنوبی درگذشته به عنوان چراگاه و محلی برای تأمین سوخت اهالی روستای حسین‌آباد استفاده می‌شد و شهر پنبه نام داشت. بعد از مدتی با ساخت خانه در این محله، سازمان برنامه جنوبی نام گرفت.

بافت محله سازمان برنامه چگونه است؟

این محله از نظر بافت وضعیت خوبی دارد و خانه‌های سازمان برنامه شمالی و جنوبی طبق اصول شهرسازی ساخته شده‌اند.

خیابان‌های مهم محله سازمان برنامه تهران

از مهم‌ترین خیابان‎‌های سازمان برنامه شمالی و جنوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیابان‌های مهم سازمان برنامه جنوبی

بلوار شقایق

احداث یک پل در این منطقه باعث اتصال بلوار شقایق به کمربندی آزادگان شده است.

آزادراه جنوبی تهران

این آزادراه با سرمایه گذاری قرارگاه خاتم‌الانبیا همچنان در حال ساخت است.

بزرگراه شهید باکری

بزرگراهی به طول 7 کیلومتر است که در کاهش حجم ترافیک نقش بسزایی دارد.

خیابان‌های سازمان برنامه شمالی

خیابان پروانه

نام این خیابان از شهرک پرواز گرفته شده است.

خیابان فردوس

فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در این مکان قرار دارد و فروشگاه بسیار معروف این خیابان می‌باشد.

خیابان آیت‌الله کاشانی

 بعدها نام این بزرگراه دکتر مصدق نام گذاری شد.

مراکز خرید محله سازمان برنامه

مرکز خرید آبنوس، کوروش و هایپر استار، از مهم‌ترین مراکز خرید این محله هستند که علاوه بر مرکز خرید دارای رستوران و کافی‌شاپ نیز می‌باشند.

مجتمع تجاری ارکیده و بازار میوه و تره‌بار در سازمان برنامه جنوبی قرار دارند.

محله سازمان برنامه تهران

مکان‌های تفریحی محله سازمان برنامه

وجود بوستان‌های اردکانی، کیهان و پرنیان، باعث پاکیزه کردن هوای منطقه و پر کردن اوقات فراغت افراد شده است. پارک ارم که مکانی پر از هیجان و پر از لوام بازی است، نیز در سازمان برنامه قرار گرفته است.

وجود سرای محله در ضلع‌های شمالی و جنوبی سازمان برنامه، فضایی مناسب برای پر کردن اوقات فراقت کودکان است.

این محله دارای باشگاه‌های ورزشی از جمله باشگاه نسترن و آزادگان می‌باشد.

چرا خرید خانه در محله سازمان برنامه متقاضیان زیادی دارد؟

عوامل زیادی بر اعتبار این محله افزوده است و این موضوع به نوبه خود باعث افزایش متقاضیان برای خرید خانه در این محله شده است. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی آسان به اتوبان‌های اصلی شهر

آسفالت شدن میدان آیت‌الله کاشانی

ایجاد اتوبان باکری و بزرگراه ستاری

محله سازمان برنامه تهران بهترین مکان برای سرمایه گذاری است. افرادی که سرمایه خوبی در اختیار دارند، می‌توانند خانه‌های ویلایی این منطقه را خریداری نموده و با تبدیل به واحدهایی چند طبقه، به صورت پیش‌فروش به افراد متقاضی بفروشند و از این طریق به سود خوبی دست پیدا کنند.

محله سازمان برنامه تهران

نرخ خرید خانه در محله سازمان برنامه چقدر است؟

قیمت خرید خانه در این محله، به طور کلی نسبت به سایر محله‌های منطقه 5 خوب است و دارای رنج قیمت متوسط  رو به بالا می‌باشد. نرخ خرید خانه در سازمان برنامه شمالی کمی گران‌تر از سازمان برنامه جنوبی است. بسته به متراژ، موقعیت ملک و امکانات آن نرخ قیمت‌ها متفاوت است. به عنوان مثال خانه‌ای با متراژ 83 متر در سازمان برنامه شمالی 1 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و خانه‌ای با متراژ 90 متری در سازمان برنامه جنوبی با 1 میلیارد و 410 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید اختلاف قیمت‌ها در دو ضلع شمالی و جنوبی بسیار اندک می‌باشد.

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله سازمان برنامه تهران است بهتر است بدانید خرید ملک در محله سازمان برنامه ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در سازمان برنامه، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله محله هروی ؛ قطب مراکز اداری و تجاری شمال شرق تهران را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

1 نظر

  1. محله سازمان برنامه تهران واقعن یکی از محله های درجه یک تهران برای سرمایه گذاریه. زومیلا بهترین مرجع اطلاعات ملک و املاک به خصوص درباره محله های تهرانه.
    ممنون برای مطالب خوبتون.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید