معرفی 20 قوانین مهم آپارتمان نشینی

قوانین آپارتمان نشینی

لازم است هر فردی قبل از آپارتمان نشینی، با قوانین آپارتمان نشینی آشنا شود. چرا که آپارتمان به عنوان یکی از انواع سرپناه و محل سکونت های  همیشگی انسان بایستی به نحو احسن نگهداری شود تا هم خودمان و هم همسایگانمان از زندگی در آپارتمان و در کنار هم بودن لذت ببریم و باعث اذیت و آزار کسی نشویم.

در زیر 20 مورد از مهم ترین قوانین آپارتمان نشینی را برایتان ذکر می کنیم و امیدواریم بعد از خواندن این قوانین، توجه بیشتری به رعایت اصول و قوانین آپارتمان نشینی نمایید.

آپارتمان نشینی

1- از صحبت با صدای بلند در راهرو و بالکن و یا پنجره آپارتمان ها جددا خودداری کنید. شاید همسایه شما نیاز به استراحت دارد و شما با این کار مزاحم استراحت او می شوید.

2- تعمیر تاسیسات ساختمان و یا وسایل شخصی را به ساعات بیداری همسایگانتان موکول کنید و در نیمه شب و سر ظهر با سرو صداهای عجیب مخل خواب و آسایش بقیه نشوید.

3- از مصرف زیاد آب خودداری کنید و خیلی از شست و شوهای وسایل مانند ماشین و فرش و … را به کارواش و قالی شویی بسپارید. تا هم جلوی فرسایش آپارتمان را بگیرید و از طرفی آب مصرفی را هدر ندهید.

4- اگر آپارتمان شما نگهبان ندارد، باید خودتان نگهبان امنیت آپارتمان تان شوید و راس ساعت 22:00 در ورودی ساختمان را قفل کنید . و فرزندان خود را از این موضوع مطلع کنید

5- هزینه شارژ ساختمان را به موقع پرداخت کنید و نگذارید این موضوع باعث اذیت و آزار مدیر ساختمان شود.

6- از نگهداری هر گونه حیوان در مناطق عمومی آپارتمان پرهیز کنید و اگر در خانه خود حبواناتی مانند کبوترو سگ دارید باید مراقب باشید مانع آسایش همسایگان نشود.

7- به نظافت جلوی درب خانه و داخل خانه اهمیت دهید و نگذارید خانه تان طعمه حشرات موزی شود.

8- اگر از پشت بام، حیاط، پارکینگ، انباری استفاده کردید موقع برگشتن حتما درب آنها را قفل کنید تا از سرقت و سوء استفاده های خطرناک جلوگیری کرده باشید.

9- هنگام بروز هر گونه خرابی، فورا به مدیر ساختمان اطلاع دهید.

10- در صورتی که آسیبی به وسایل عمومی ساختمان وارد کردید، موظفید تمام خسارت را پرداخت کنید

11- اسباب کشی و حمل هر گونه وسایل سنگین با آسانسور ممنوع است. و اگر اینکار را کنید مسئولیت خرابی آسانسور با خود شماست.

12- حداقل هفته ای یکبار به تابلوی اعلانات مدیر ساختمان نگاهی بیندازید 

13- شئونات اسلامی را رعایت کنید و از برهنه گشتن در فضای عمومی آپارتمان خودداری کنید.

14- هنگام برگزاری جلسات حل اختلاف توسط مدیر ساختمان که همه مالکین حضور دارند، صبر و حوصله خرج دهید و به هیچ کس توهین و بی احترامی نکنید.

15- از گذاشتن زباله در راهرو، جلوی درب همسایه، پارکینگ، حیاط و هر جای دیگر آپارتمان جددا خودداری کنید و زباله هایتان را در ساعت 9 شب به سطل زباله های نصب شده در خیابان منتقل کنید.

16- قبل از استفاده از پارکینگ همسایه، از او اجازه بگیرید.

17- مراقب سر و صداهای مهمانی هایتان باشید

18- با مدیر ساختمان نهایت همکاری را داشته باشید.

19- هنگام خروج از خانه خود، حتی برای لحظاتی حتما درب منزل تان را ببندید و از روشن نبودن گاز و برق و باز نبودن شیر آب مطمئن شوید.

20- از بالکن خود چیزی را آویزان نکنید (مانند فرش و لباس خیس و گلدان و شیشه و ظروف سنگین)

مقاله قبلیشرایط معاملات ملک مشاع
مقاله بعدیشرایط فسخ قرارداد ملکی
نویسنده محتوا هستم. من سخت تلاش میکنم و اهداف بزرگی دارم. من با نوشتن سعی میکنم موضوعات غیر قابل توضیح را توضیح بدهم. من به عنوان یک نویسنده با عقیده شل سیلورستاین موافقم که می گوید: اگر کتابی هست که می خواهی بخوانی ولی هنوز نوشته نشده، آن را بنویس.

1 نظر

  1. باسلام
    احتراما ایا می شود. در آپارتمان مجالس علمی مثلا در هفته یکبار گذاشت . اگر همسایه ناراحت باشد . و با تذکر این گونه جلسات ادامه داشته باشد مدیر یا ساکنین چه کاری جهت رفع ان باید انجام دهند. با سپاس از راهنمایی شما

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید