محله‌های خوب نیاوران برای سکونت و زندگی کدامند؟

محله‌های خوب نیاوران

نیاوران که یکی از لاکچری‌ترین محله‌های شمال تهران محسوب می‌شود، از توابع شمیرانات بوده و دلیل نام‌گذاری آن وجود نی‌های زیاد در این محله بوده است؛ به همین خاطر به این محله نی‌آوران یا به زبان ساده‌تر نیاوران میگویند. نیاوران محله‌های لاکچری و لوکس زیادی را در خود جای‌داده است. در این مقاله از Zoomila.com قصد داریم به معرفی محله‌های خوب نیاوران بپردازیم.

محله‌های خوب نیاوران برای زندگی

اصلی‌ترین خیابان محله نیاوران شهید باهنر یا خیابان نیاوران سابق نام دارد که میدان نیاوران را در خود جای‌داده است. از محله‌های خوب نیاوران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محله صاحبقرانیه نیاوران

 بهترین محله نیاوران، محله صاحبقرانیه است که در همسایگی کاخ نیاوران قرارگرفته است. نام محله صاحبقرانیه برگرفته از کاخ صاحبقرانیه است که محل تفریح تابستانی ناصرالدین‌شاه بوده است. با سقوط سلسله قاجار، این کاخ به تصرف پهلوی دوم درآمد. صاحبقرانیه یکی از پرآب‌ترین قنات‌های تهران را در خود جای‌داده است. از تفرجگاه‌های صاحبقرانیه می‌توان به پارک نیاوران اشاره کرد. مرکز خرید صاحبقرانیه و پاساژ صدف نیز در این محله قرار دارند.

محله‌های خوب نیاوران

محله‌ی منظریه نیاوران

منظریه که منطقه‌ای کوهستانی است، از محله‌های خوش آب‌وهوای نیاوران محسوب می‌شود و اردوگاه تفریحی‌ورزشی باهنر را در خود جای‌داده است. از تفرجگاه‌های منظریه می‌توان به باغ منظریه اشاره کرد که در دوران قاجار توسط حسام‌السلطنه ایجاد شد.

محله‌های خوب نیاوران

محله‌ی جماران نیاوران

جماران که نام قدیمی‌اش جاموران بوده است، در بخش غربی منظریه قرارگرفته و فاصله زیادی با مرکز و جنوب تهران دارد. بیمارستان بقیه‌الله و فرهنگیان باهنر در جماران قرار دارند.

محله جمشیدیه نیاوران

محله جمشیدیه بر روی کوهپایه‌ی قله کلکچال قرارگرفته است و از مرتفع‌ترین مناطق مسکونی تهران بشمار می‌رود. از تفرجگاه‌های جمشیدیه می‌توان به پارک سنگی جمشیدیه یا بوستان جمشیدیه اشاره کرد که از زیباترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. در این پارک یک آبشار مصنوعی و یک حوضچه زیبا قرار دارد.

محله نخجوان نیاوران

محله‌ای سرسبز که دارای امکانات رفاهی عالی می‌باشد. نخجوان دارای بافتی مدرن است. این محله سفارت‌خانه اتریش را در خود جای‌داده است و خیابان احمدی زمانی، خیابان مرجان، خیابان همایون و خیابان مژده از خیابان‌های اصلی نخجوان محسوب می‌شوند.

محله دزاشیب نیاوران

نام قدیمی دزاشیب دزج سفلی یا به زبان محلی دِدِرشو بوده است. بافت دزاشیب سنتی است و جزو مناطق تاریخی نیاوران محسوب می‌شود. از آثار تاریخی دزاشیب می‌توان به حمام بوعلی، کوچه فلاح و باغ علاء السلطنه اشاره کرد. از فاکتورهای شاخص این محله می‌توان به بازار میوه تره‌بار اشاره کرد. محله دزاشیب و فرمانیه از امکانات و خدمات یکسانی برخوردار بوده و جزو لوکس‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شوند.

قیمت خانه در نیاوران

به دلیل لوکس بودن سازه‌های این محله، متقاضیان سکونت در آن هرروزه بیشتر می‌شود. نیاوران جزو مناطق لاکچری و اعیانی نشین تهران محسوب می‌شود و نرخ قیمت خانه در نیاوران از متری 13 میلیون تومان شروع‌شده و تا متری 40 میلیون تومان ادامه دارد. قیمت خانه در نیاوران با توجه به سن بنا، نوع ملک، امکانات و موقعیت ملک متغیر است. در نیاوران نیز همانند الهیه تهران پنت هاوس‌های لاکچری و زیادی وجود دارد. اگر قصد خرید آپارتمان در نیاوران را دارید می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین املاک در سراسر ایران است مراجعه کنید.

محله‌های خوب نیاوران

اگر قصد رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران را دارید، توصیه ما این است که به مقاله رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران با چقدر؟ نگاهی بیندازید. آیا تجربه زندگی در نیاوران را داشته‌اید یا در حال حاضر در نیاوران ساکن هستید؟ شما کدام محله نیاوران را برای زندگی پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین زومیلا به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان مقاله همراه ما بودید متشکریم.

 نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

3 نظرات

  1. یه سر به محله قنات نیاوران یا خیابان کریمی دزاشیب، خیابان اصلی جماران بزنید میفهمید چقدر افتضاحند و فقط به خاطر منطقه یک بودن گران هستند وگرنه شبیه بافت دروازه غارند بدون پیاده رو کج و کوله و خونه های دربستی کوچیک ، یا برج تو خیابون یک متری، نمیدونم این تعاریف از شمال شهر از کجا میاد، به غیر از هوای خوب کیفیت زندگی اکثر مردم این منطقه ضعیفه چون قشر متوسط ساکن بار گرانی مضاعف رو تحمل میکنند، مغازه های نیاوران معروفند که فروش ندارند و کسیکه مغازه اجاره میکنه سرسال نابود میشه اجاره بالا بددن پشیزی درآمد سر بزنید مغازه های خالی نارون و کوچه هاشو ببینید به غیر رستوران که اونم از جاهای دیگه میان به بهانه نیاوران بودنش و خود محلی ها این مثل رو دارند که جنوب شهری فکر میکنه تو بالاشهر بوی کبابه ولی خر داغ میکنن، امیدوارم کسانیکه از بالاشهر تهران بت سازی میکنن حداقل یکسال ساکنش باشن بعد با آب و تاب از یه محله معمولی نسبت به بالاشهر بقیه شهرستانها و حتی خیلی جاهاش بد ساختار تر از جنوب شهر تهران صحبت کنند

  2. درود
    ممنون از شما كه وقت گذاشتبن و اين مطالب رو نوشتين
    ادامه بدين و بازم بنوسين خانم رويا سهرابي
    موفق باشيد

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید