خرید آپارتمان در محله سوهانک ؛ محله برج‌های سربه فلک کشیده پایتخت

محله سوهانک

محله سوهانک کجای تهران قرار گرفته است؟ قیمت خرید خانه در سوهانک تهران چقدر است؟ اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ برای سوالاتی درباره این محله از تهران هستید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. سوهانک از محله های خوش آب و هوا در شمال شرق تهران است. با برنامه ریزی های توسعه شهری، سوهانک بخشی از محله شمیران تهران به حساب می آید. سوهانک در گذشته یک روستا نزدیک تهران بود که به مرور زمان رشد کرد و بافت شهری به خود گرفت. این محله قدیمی از شمال به دامنه کوه های البرز و از جنوب به بزرگراه ارتش می رسد. سوهانک خیابانی سربالایی است که آرامشی بی نظیر دارد. اگر قصد خرید خانه در محله سوهانک تهران را دارید با زومیلا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این محله کسب کنید.

تاریخچه محله سوهانک در تهران

سوهانک در منطقه یک پایتخت واقع شده و تاریخچه ای بسیار طولانی دارد. در بعضی روایات این گونه آمده که فتحعلی شاه این منطقه را برای شکار و استراحت خود انتخاب کرده بوده است. همچنین گفته شده ناصرالدین شاه قاجار، در این محله خانه ای داشته و گاهی، اوقاتش را در این خانه می گذرانده است. نکته جالب در مورد این شاه قاجار آن است که برخی از تصمیمات مهم دولتی را در همین منزل سوهانک گرفته است.

ساخت و ساز از سال 1342 در سوهانک شروع شد. با گذشت زمان و ساخت خانه ها، مراکز آموزشی، مجتمع های تجاری و شریان های ارتباطی، محبوبیت این محله روز به روز بیشتر شد. همین مسائل سبب گردید عده زیادی از مردم به این محله کوچ کنند و سوهانک شلوغ تر از قبل شود.

می توان انتظار داشت که این محله در چند سال آینده وسیع تر شود و ساختار نوسازی به خود بگیرد.

هم اکنون ساختمان‌ ها و برج‌ های لاکچری و زیبایی در سوهانک ساخته می‌شود. امکانات عمومی، مانند مترو و اتوبوس‌ هم به میزان کافی در این محله وجود دارند. برای دریافت اطلاعاتی بیشتر درباره سوهانک تهران با ما همراه باشید.

امکانات محله سوهانک

سوهانک از طرف شمال به ارتفاعات سوهانک و کارخانه آسفالت، از سمت جنوب به اتوبان ارتش، از شرق به شهرک لاله و از طرف غرب به بلوار قائم محدود می شود. سوهانک در نزدیکی محله ای خوش آب‌ و‌ هوا به نام ازگل قرار دارد.
برای دسترسی به این محله خوش آب و هوا در شمال شهر تهران، مسیرهای گوناگونی موجود است.

محله سوهانک

مترو سوهانک

از بهترین مسیرها برای دسترسی به سوهانک می‌توان متروی آزادگان – قائم را نام برد. برای رفتن به سوهانک کافی است از ایستگاه تئاتر شهر یا ایستگاه شهید بهشتی سوار خط مترو شوید و در آخرین ایستگاه به نام قائم پیاده شوید.

اگر صاحب خودروی شخصی باشید به سادگی می توانید به شریان های اصلی سوهانک دسترسی داشته باشید و از طریق بزرگراه ارتش به بزرگراه امام علی، صدر و دیگر بزرگراه‌ها دسترسی پیدا کنید.

بهترین منطقه سوهانک

از خیابان‌های اصلی و مهم سوهانک می توان موارد زیر را نام برد:

  • خیابان سلمان
  • خیابان درمانگاه
  • خیابان سوهانی

مراکز خرید سوهانک

مراکز خرید متعددی در این محله از تهران موجود می باش که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

  • مرکز خرید لاله ها: آدرس: بزرگراه ارتش، شهرک قائم، بلوار شاهد، میدان امام علی
  • مرکز خرید نخل: آدرس: بزرگراه ارتش، خیابان نخل
  • مجتمع تجاری کوثر: آدرس: خیابان سلمان، جاده سوهانک
  • مرکز خرید سن سون: آدرس: شهرک محلاتی، شهرک قائم، خیابان توحید
  • مرکز خرید پلاتینیوم: این مجتمع تجاری در نزدیکی دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده است.

مراکز درمانی سوهانک

مراکز درمانی و تعدادی بیمارستان در این محله وجود دارد که می توانند نیاز ساکنین را برطرف کنند. در ادامه به دو مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • مرکز سلامت جامعه سیدالشهدا: چهار راه مینی سیتی – خیابان سوهانک – کوچه درمانگاه
  • مركز بهداشتی و درمانی شهرک قائم: بزرگراه ارتش – بعد از بلوار مینی سیتی – شهرک قائم – فاز یک – کوچه سوسن

مهمترین مرکز تفریحی سوهانک تهران

بوستان جنگلی سوهانک دارای طبیعتی بکر و زیبا بوده و برای گذراندن اوقات فراغت گزینه مناسبی است. بهترین راه دسترسی به این بوستان جنگلی، از میدان نوبنیاد و اتوبان ارتش و امتداد جاده لشگرک به سمت شمال می باشد. برای رفتن به تپه‌های شمال سوهانک باید به سمت انتهای خیابان سوهانک رفته که در آنجا یک دوراهی وجود دارد و هر دو راه تقریبا به یک مسیر می رسند.

قیمت خرید خانه در محله سوهانک

محله سوهانک، به خاطر قرارگرفتن در شمال تهران که منطقه خوش آب و هوایی است از قیمت بالایی در زمینه ملک برخوردار می باشد. بیشتر آپارتمان ها در سوهانک تهران نوساز هستند اما بناهای قدیمی هم در آن دیده می شوند. معمولا آپارتمان ها در این محله بالای صد متر متراژ دارند. قیمت آپارتمان ها در سوهانک تهران از متری 18 میلیون تومان شروع شده و تا متری حدود 24 میلیون تومان ادامه دارد. قیمت خرید خانه و آپارتمان در این محله با توجه به متراژ، سال ساخت و نوع امکانات متفاوت است.

در خیابان سلمان قیمت یک خانه جدید و نوساز به متری ۲۲ میلیون تومان هم می رسد. با افزوده شدن امکانات و شیک تر شدن فضای ساختمان‌ها قیمت ها بیشتر از این مقدار هم می شوند.

محله سوهانک

قیمت اجاره خانه در محله سوهانک

قیمت اجاره خانه هم مانند قیمت خرید خانه در این محله بالا است. برای اطلاع دقیق از قیمت آپارتمان و یا رهن و اجاره به وب سایت زومیلا مراجعه کنید.

نتیجه گیری

سوهانک نهران محله ای خوش آب و هوا در شمال تهران و در نزدیکی محله ازگل است. قیمت خرید خانه و آپارتمان در این محله بالا بوده و باید از لحاظ مالی در رفاه خوبی باشید که بتوانید منزلی در این محله تهیه کنید.

مقاله پیشنهادی:

از سری مقالات زومیلا می‌توانید مقاله محله هفت حوض ؛ محله‌ای برای خرید در شرق پایتخت را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید