محله ستارخان، یکی از بهترین مناطق غرب تهران برای زندگی!

ستارخان یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شمال غرب تهران است. نام قدیمی ستارخان، تاج بوده است و امروزه جزو مناطق 2 تهران محسوب می‌شود. محله ستارخان راه‌های ارتباطی زیادی به مرکز و غرب تهران دارد و به‌دلیل خوراکی‌فروشی‌های بسیارش معروف است. محله ستارخان از لحاظ دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی جایگاه خوبی دارد. هم‌چنین، محدودیت ترافیکی نداشته و ایستگاه مترو و ایستگاه BRT دارد. اگر قصد شما سکونت در این محله است با زومیلا همراه شوید تا شما را با مناطق مختلف محله ستارخان آشنا کنیم. 

تاریخچه محله ستارخان و علت نام‌گذاری آن چیست؟

تا قبل از انقلاب 57، خیابان ستارخان، تاج نامیده می‌شد؛ اما پس از انقلاب و به پاس مجاهدت‌های ستارخان، سردار بزرگ مشروطه، خیابان ستارخان نام‌ گرفت. این محله که در غرب تهران واقع شده است، پل ارتباطی مرکز به غرب بوده و برخی از محلات مهم و پر رفت و آمد تهران را به هم متصل کرده است.

بافت محله ستارخان چگونه است؟

ستارخان از محله‌های قدیمی شهر تهران است و به‌دلیل رعایت تمامی اصول شهرسازی، بافت خانه‌هایش فرسوده نیست و بسیار سرزنده و تمیز دیده می‌شود. این محله ترکیبی از خیابان‌های شلوغ و خلوت و هم‌چنین ترکیبی از آپارتمان‌های نوساز و خانه‌های ویلایی است. «مجتمع مسکونی ستارخان» یا «برج‌های سه‌گانه» بنا و پروژه ای قدیمی در ستارخان است که ساخت آن‌ توسط معماران اسپانیایی شروع شد اما پس از پیروزی انقلاب، مراحل ساخت آن ناتمام ماند. ادامه ساخت این پروژه، در دهه 1360 توسط معماران داخلی به اتمام رسید. این مجتمع مسکونی با وجود قدمت زیادش، هم‌چنان سرزنده و پویا به‌نظر می‌رسد.

 

محله ستارخان

ریز محله‌های ستارخان

ستارخان از سه ریز محله به نام‌های دریان نو، شهرآرا و تهران ویلا تشکیل شده است که توضیح مختصری درباره هر کدام ارائه می‌دهیم:

محله دریان‌نو

محله دریان‌نو در میان خیابان ستارخان جای گرفته است و خیابان‌های حبیب‌الله، یکم و زنجان شمالی را در خود جای داده است. نام دریان‌نو برگرفته از نام بنیان‌گذار محله، مهدی ابراهیمی دریانی است. محله دریان‌نو بسیاری از ادارات مهم از جمله شهرداری منطقه 2، سازمان آب و فاضلاب، حوزه انتظامی 18، شهرداری منطقه 10 و غیره را دارا است. محله دریان نو، به دلیل دوری از مراکز خرید، خلوت‌ترین محله برای خرید خانه است. 

محله شهرآرا

شهرآرا، محله‌ای است که از سمت جنوب مشرف به ستارخان است و دارای مراکز درمانی، مراکز مذهبی و مجتمع‌های مسکونی بسیاری از جمله بیمارستان حضرت رسول، حسینیه شهرآرا، مسجد حضرت زهرا، مجتمع زیتون، مجتمع نسترن، مجتمع ستارخان و غیره است. هم‌چنین بوستان شهرآرا که در این محله واقع شده قدمتی حدودا 60 ساله دارد. شهرآرا، محله‌ای آرام برای زندگی است. 

محله تهران ویلا

محله تهران ویلا در بخش شمالی ستارخان قرار گرفته است. اولین ساخت مدرن شهرسازی تهران در محله تهران ویلا بود. محله کوی نویسندگان که محل سکونت چهره‌های محبوب مطبوعاتی می‌باشد نیز در تهران ویلا قرار دارد. اکثر بانک‌های مهم تهران در این محله شعبه دارند. 

خیابان‌های مهم محله ستارخان:

  • خیابان دریان نو 
  • خیابان بهبودی
  • خیابان نصرت
  • خیابان حبیب‌الله
  • خیابان شادمهر شادمان

کافه‌های محله ستارخان:

  • کافه 213
  • کافه فراز
  • کافه نوتلا لند
  • کافه چارخونه
  • کافه چینو

چرا خرید خانه در ستارخان متقاضیان زیادی دارد؟

  • رعایت اصول شهرسازی در این محله.
  • شاهراه ارتباطی مرکز تهران به غرب آن و آسان بودن رفت‌وآمد در این محله.
  • خلوت بودن بعضی از خیابان‌هایش ازجمله خیابان “دریان نو “.
  • وجود “بازار مفید ” در این محله که نیازهای ساکنین را برطرف نموده است.
  • آب‌وهوای تمیز.
  • دسترسی آسان به مراکز اداری و تجاری مرکز شهر.
  • وجود 2 پمپ‌بنزین در نزدیکی ستارخان: پمپ بنزین شهرآرا و پترو صدف جایگاه 248

محله ستارخان

 

نرخ خرید خانه در ستارخان چقدر است؟

سطح قیمت در محله ستارخان متوسط رو به بالا می‌باشد و نرخ خرید خانه نیز از متری 8 میلیون تومان شروع‌شده و تا متری 18 میلیون تومان ادامه دارد. برای مثال خرید یک آپارتمان دو خوابه در خیابان شادمان ستارخان متری 12 میلیون تومان می‌باشد، همچنین خرید آپارتمان در خیابان فرصت شیرازی به‌طور میانگین متری 12 میلیون تومان است.

بهترین و خلوت ترین منطقه برای خرید خانه در خیابان ستارخان، دریان نو می‌باشد که خیابان خلوتی ازنظر رفت‌وآمد است. به دلیل امکانات کم و دوری از مراکز خرید در دریان نو، اکثر افرادی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند تمایل دارند در این خیابان زندگی کنند. نرخ خرید آپارتمان در منطقه مذکور از متری 5,800,000 هزار تومان شروع می‌شود و تا متری 18 میلیون تومان ادامه دارد. این در حالی است که آپارتمان‌های خیابان بهبودی به دلیل دسترسی راحت به اتوبوس و مترو متقاضیان بیشتری دارند.

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله ستارخان است بهتر است بدانید خرید خانه در محله ستارخان ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خوددر ستارخان، میتوانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

نویسنده: رؤیا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید