نکاتی که باید درباره شومینه گازی بدانید!

شومینه گازی

در فصل زمستان وقتی از شدت سرما می لرزیم هیچ چیز به اندازه یک وسیله گرمابخش انسان را آرام نمی کند. این لذت زمانی چند برابر می شود که این وسیله، شومینه ای با طرح زیبایی باشد که در گوشه ای دنج از خانه جا خوش کرده است. شومینه انواع گوناگونی دارد. ما در این مقاله قصد داریم درباره شومینه گازی با شما صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این نوع از شومینه با زومیلا همراه باشید.

شومینه چیست؟

شومینه وسیله خوبی برای تولید گرماست اما متاسفانه باید بگوییم که امروزه این وسیله گرمایشی به یک وسیله تزئینی برای بیشتر خانه ها تبدیل شده است و افراد معمولا به جای آن که شومینه را در محل مناسبی برای تولید گرما قرار دهند آن را به گوشه ای در انتهای خانه منتقل می کنند که دکوراسیون و چیدمان خانه را با آن زیباتر کنند.

البته لازم به ذکر است که شومینه بیشتر در مناطق سردسیر کارایی داشته و شهرهایی که دارای آب و هوا معتدل و مطلوبی هستند، احتیاجی به استفاده از شومینه ندارند. بنابراین اگر ساکن شهری سردسیر هستید که هر ساله زمستان های استخوان سوزی را پشت سر می گذارید، به شما پیشنهاد می کنیم از یک شومینه مدرن استفاده کنید.

شومینه ها با طرح های فوق العاده زیبایی در بازار وجود دارند که می توانند فصل سرد زمستان را برای شما لذت بخش و خاطره انگیز کنند.

شومینه چیست؟

انواع شومینه

انواع مختلف شومینه در ادامه برای شما شرح داده می شود:

  • شومینه سنگی
  • شومینه الکلی
  • شومینه برقی
  • شومینه هیزمی
  • شومینه چدنی
  • شومینه گازی

شومینه سنگی: این مدل از شومینه برای کسانی طراحی شده که علاقه مند به زندگی روستایی هستند و به استفاده از مصالح طبیعی در چیدمان خانه علاقه دارند. سوخت این شومینه از چوب و زغال تامین شده و از معایب آن تولید دوده و سیاه شدن سقف و دیوار خانه است.

شومینه گازی

شومینه الکلی: این شومینه از الکل به عنوان سوخت استفاده می کند و نیازی به تعبیه کردن دودکش ندارد. جالب است بدانید شعله های این شومینه، طبیعی و نامنظم می سوزند و به همین دلیل جلوه زیبایی در خانه ایجاد می کنند.

شومینه برقی: این نوع از شومینه بسیار ایمن بوده و مواد آلاینده خطرناک تولید نمی کند. شومینه برقی از انرژی الکتریکی برای تولید گرما استفاده می کند.

شومینه هیزمی: این شومینه از قدیمی ترین مدل های شومینه است. سوخت آن از هیزم تهیه شده و بیشتر در ویلاها از آن استفاده می شود.

شومینه چدنی: این شومینه که همانطور از نام آن پیداست از جنس چدن بوده و قیمت بسیار بالایی دارد. سوخت شومینه چدنی از هیزم یا گاز تهیه شده و هر دو مورد به دودکش احتیاج دارند.

در ادامه این مقاله توجه شما را به نکاتی درباره شومینه گازی جلب می کنیم.

شومینه گازی و انواع آن

شومینه گازی، یکی از انواع شومینه است که برای سوخت به جای چوب از گاز استفاده می کند و سوخت آن از گاز شهری تامین می شود. این شومینه مجهز به دودکش برای خارج کردن گازهای آلاینده از اتاق است.

پیش از نصب کردن این نوع از شومینه باید محل مناسب برای نصب آن بررسی شود. زیرا شومینه های گازی نیازمند محلی هستند که به لوله گاز متصل باشند. همچنین باید دقت شود که ساخت و نصب شومینه های گازی در مرحله سفت کاری ساختمان صورت می گیرد.

این نوع از شومینه در مقایسه با سایر انواع شومینه ها گرمایش بیشتر داشته و می تواند فضای بیشتری از خانه را گرما ببخشد.

نکته مهم درباره شومینه گازی این است که می تواند به شومینه هیزمی تبدیل شود و این یک مزیت برای این نوع شومینه به حساب می آید.

شومینه های گازی دارای دو مدل زیر هستند:

  1. ال سی دی
  2. ساده

شومینه گازی ال سی دی

کوچک شدن فضای خانه ها در زندگی امروز، باعث شده که دیگر نتوان به راحتی از شومینه های بزرگ قدیمی که روی زمین قرار داده می شدند، استفاده کرد. به همین خاطر طراحان تصمیم گرفتند از راهکاری هوشمندانه استفاده کنند تا استفاده از شومینه در همه خانه ها امکان پذیر باشد.

شومینه ال سی دی که در طرح های گوناگون و زیبایی ساخته می شوند راهکار حل این مشکل بوده و قابلیت نصب شدن در تمامی خانه ها با هر متراژی را دارد. این نوع شومینه نسبت به سایر شومینه تخت تر بوده و عمق کمتری دارد، به همین دلیل فضای کمتری را اشغال می کند.

شومینه گازی

شومینه های ال سی دی گازی می توانند در پذیرایی خانه ها نصب شوند و گرمای لذت بخشی را به ساکنین خانه هدیه دهند.

این مطلب را از دست ندهید:  ۱۰ مورد از خاص‌ترین ترفند و ایده برای پنهان کردن شوفاژ

نکاتی درباره شومینه گازی که خوب است بدانید!

  • برخلاف شومینه های آجری و سنگی که معمولا به صورت جعبه هستند، شومینه مدرن گازی با متریال متفاوت و در اشکال مختلف ساخته می شود.
  • ظاهر این نوع شومینه ها ساده است ولی دارای طراحی های جذاب بوده که شکل ظاهری این شومینه ها را خلاقانه تر از سایر سبک ها کرده است.
  • شومینه های گازی قابلیت نصب شدن در هر مکانی را دارند. مثلا می توان آن را وسط پذیرایی روی زمین گذاشت یا بر روی دیوار نصب کرد. جالب است بدانید که مدل های معلق در هوا، طرحی جدید از این نوع شومینه می باشد.
  • مدل های جدید شومینه گازی علاوه بر گاز، با اتانول (الکل)، چوب و برق هم می توانند کار کنند.

شومینه گازی

نتیجه گیری

شومینه های مدرن گازی طراحی ساده، شیک و زیبایی دارند و می توان از آن ها به عنوان یک عنصر اساسی در چیدمان منزل استفاده کرد. شما برای پر کردن فضاهای خالی در گوشه منزلتان به راحتی می توانید از یک شومینه برای زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون خانه بهره ببرید.

2 نظرات

  1. مهندس,شما مبحث ۱۷ ساختمان رو مطالعه کنید….اونجا نوشته که نصب شومینه در اتاق خواب مجاز نیست.
    حالا اگه تا الان اتفاقی برا کسی نیفتاده,معذرت خواهی و تصحیح مقاله تون حداقل کاریه که میشه انجام داد.
    مقاله ی مفید ی بود مرسی.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید