آشنایی با جدول وزن قوطی 40 * 40

آشنایی-با-جدول-وزن-قوطی

در صنعت ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی ها و مصالح متفاوتی هستند. یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی، انواع مصالح فلزی مانند پروفیل های ساختمانی فولادی و یا قوطی 40 * 40 است. قوطی های فولادی دارای مقاطع ثابت در طول مشخصی هستند که برای بهبود کیفیت و سرعت در صنایع مختلف به ویژه در پروژه های ساختمانی استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به طور کامل با وزن انواع قوطی ها در سایز ها مختلف، همچنین مزایا و کاربرد های آن ها آشنا کنیم.

مشخصات قوطی های 40 در 40

  • طول شاخه پروفیل: 6 متر
  • وزن قوطی 40 * 40: 15 کیلو گرم
  • ضخامت ورق: 2.5 میلی متر یا 3 میلی متر یا 2 میلی متر
  • سایز پروفیل قوطی: 40 میلی متر در 40 میلی متر

انواع پروفیل فولادی

به طور کلی پروفیل ها با توجه به شکل ظاهری، میزان باربری، روش تولید، فرآیند تولید و مواد به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. با توجه به شکل ظاهری پروفیل ها به دو دسته باز و بسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای سطوح مقطع متنوع و ویژگی های خاص خود می باشند.

پروفایل های بسته

پروفیل های بسته یا قوطی پروفیل با سطح مقطع خالی مربع، مستطیل و دایره هستند که معمولاً به عنوان قوطی شناخته می شوند. مقاطع کوچک پروفیل بسته در ساخت نرده، در و پنجره، راه پله، پایه میز و صندلی، نرده و … قابل اجرا می باشد. بخش های بزرگی از آنها اغلب در ستون های ساختمانی و به طور کلی در جاهایی که مقاومت بالایی لازم است استفاده می شود.

انواع-پروفیل-فولادی

پروفیل های باز

پروفیل های باز سطح مقطع کامل مربع یا مستطیل ندارند و عموماً یک یا چند مورد از آنها باز هستند. با توجه به نیاز مصرف کنندگان در ساخت اقلامی مانند ناودانی، تیرآهن، نبشی، پروفیل پانچ، تسمه میلگرد، چهارپا و … پروفیل های مقطع باز وارد بازار شد. یکی دیگر از دلایل تولید این پروفیل ها، امکان نصب راحت تر بود. این محصولات اغلب با نام های خاص خود در بازار خرید و فروش می شوند و کاربردهای زیادی دارند. شکل مقطع پروفیل باز می تواند شبیه یکی از حروف Z، T، U، C، G باشد. مزایای اصلی استفاده از پروفیل باز به شرح زیر است:

  • نصب آسان
  • استحکام بالا
  • وزن کم و وزن سبک
  • کم هزینه و مقرون به صرفه

دسته دیگر پروفیل ها بر اساس میزان بار است که به دو دسته پروفیل های سبک و سنگین تقسیم می شوند.

پروفیل های سبک با استفاده از ورق سرد (روغنی) و از نوع سنگین ورق مشکی تولید می شوند. همچنین نوع سبک به محصولاتی با ضخامت کمتر از 1.5 و نوع سنگین با ضخامت های بیشتر از 1.5 اطلاق می شود. از نظر کاربرد معمولاً در مواردی که نیاز به تحمل نیروی زیاد باشد از نوع سنگین استفاده می شود. از نظر قیمت، قیمت پروفیل سبک بالاتر است اما در نهایت به دلیل محاسبه قیمت بر واحد وزن، قیمت این محصول نسبت به نوع سنگین کمتر است.

پروفیل ها بر اساس روش های تولید به چند دسته تقسیم می شوند. قوطی و پروفیل را می توان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم تولید کرد. همچنین نحوه تولید بستگی به امکانات دستگاه ها دارد و متناسب با امکانات دستگاه خواهد بود.

جدول وزن قوطی 40 * 40

ردیف ضخامت (mm) سایز قوطی (mm) وزن (kg/m)
1 قوطی و پروفیل 1 20*20 0/62
2 قوطی و پروفیل 1 25*25 0/78
3 قوطی و پروفیل 1 30*30 0/96
4 قوطی و پروفیل 1 35*35 1/12
5 قوطی و پروفیل 1 40*40 1/25
6 قوطی و پروفیل 1/25 20*20 0/75
7 قوطی و پروفیل 1/25 25*25 0/98

عوامل موثر بر قیمت پروفیل و قوطی ها

پروفیل-های-بسته-یا-قوطی-پروفیل

  1. وزن پروفیل ها و قوطی ها
  2. کیفیت محصولات پروفایل و قوطی
  3. تاثیر مستقیم کارخانه های تولید پروفیل و قوطی
  4. حضور واسطه ها در بازار
  5. برند و شرکت سازنده پروفیل و قوطی
  6. مواد اولیه مورد استفاده در فرآیند ساخت پروفیل و قوطی
  7. روش تولید پروفیل و قوطی فولادی

طبق بررسی های انجام شده امروزه پروفیل ها ارکان اصلی ساخت و ساز هستند. پروفیل های سبک و سنگین با توجه به نوع کاربرد در مصارف صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل های نور به دلیل تولید در اندازه های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان مثال خیابان ها، پیاده روها، نرده های اطراف کارخانه، پنجره های ساختمان و مکان های عمومی، سقف های ساختمان طاقچه ها و … از پروفیل ها استفاده می شود؛ بنابراین این کاربردها ها تاثیر زیادی در قیمت پروفیل سبک و همچنین انواع قوطی ها دارند. مصرف عمده پروفیل های صنعتی سنگین در صنایع کشتی سازی و پتروشیمی استفاده می شود.

مزایای انواع قوطی و پروفیل فولادی

  • مقاوم در برابر خوردگی
  • مقاوم در برابر گرما
  • قابلیت بازیافت
  • ظاهر زیبا
  • مقرون به صرفه
  • عمر طولانی و مفید
  • ضد زنگ

قیمت انواع قوطی 40 * 40

همانطور که در بالا ذکر شد، مهمترین شاخص برای تعیین قیمت پروفیل ها و قوطی ها، وزن آن ها است، در حالی که پروفیل های سبک به دلیل فرآیند ساخت، قیمت بالاتری نسبت به پروفیل های سنگین دارند، اما در نهایت به دلیل اینکه قیمت بر اساس وزن است، قیمت پروفیل های سنگین کاهش می یابد. امیدوارم که توانسته باشیم مطالب مفیدی را در مورد وزن قوطی 40 در 40 و همچنین ویژگی های پروفیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید