آشنایی با بهترین محله های یزد برای زندگی

بهترین محله های یزد برای زندگی

از نظر شما بهترین محله برای زندگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بهترین محله های یزد برای زندگی کدامند؟ در این مقاله قصد داریم در این مورد صحبت کنیم. با ما همراه باشید. 

معرفی شهر یزد

یزد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آجری و کاهگلی است. شهر یزد در جنوب ایران قرار دارد و لقب دومین شهر تاریخی دنیا را به خود اختصاص داده است. این شهر بین رشته‌کوه‌های شیرکوه و خرانق واقع شده و به شهر بادگیرها معروف است. کلمه یزد به معنی سپند و پاک بوده که اصالت تاریخی خود را در معماری منحصربه‌فردش حفظ کرده است. وجود طبیعت چندگانه، تپه‌های ریگ و منطقه زیبای شیرکوه باعث جلب گردشگران خارجی به این منطقه شده است.

بهترین محله های یزد برای زندگی

در ادامه قصد داریم شما را با برخی از بهترین محله های یزد برای زندگی آشنا کنیم:

محله صفاییه

صفاییه معروف‌ترین محله یزد و یکی از بهترین محله های یزد برای زندگی است. محله گران‌قیمت صفاییه در واقع بالاشهر یزد است و خانه‌های ویلایی و با متراژ بالا دارد. اگر قصد سکونت در یزد را دارید و پول کافی هم دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما محله صفاییه را هم در نظر بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با محله صفاییه یزد

بلوار جمهوری از بهترین محله های یزد برای زندگی

بلوار جمهوری نیز یکی دیگر از محله های خوب یزد برای سکونت است. این بلوار که از بلوارهای مهم یزد است از سه‌راه حکیمیان شروع می‌شود و تا دروازه قرآن یزد ادامه دارد. بلوار جمهوری منطقه‌ای اعیان‌نشین محسوب می‌شود و از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است. آرامش و امنیت این منطقه در یزد مثال‌زدنی است. هتل، رستوران، فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف، بانک‌ها و مراکز اداری و تجاری و مراکز درمانی و… به هر امکاناتی که بخواهید در محله بلوار جمهوری به راحتی دسترسی پیدا خواهید کرد.

محله مریم آباد

مریم‌آباد در شرق منطقه یزد قرار دارد. بیشتر خانواده‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند زرتشتی هستند. مردمان این محله در هنر نساجی مهارت به‌خصوصی دارند. برخی از آثار تاریخی این محله عبارت‌اند از: امام‌زاده نصرالله، آب انبار مریم‌آباد و مدرسه رستمی. همچنین بلوار دهه فجر از خیابان‌های اصلی این منطقه محسوب می‌شود.

خیابان امام خمینی

یکی از بهترین محله های یزد برای زندگی که از خیابان‌های اصلی یزد است و از مرکز تا شرق ادامه دارد، خیابان امام خمینی است. مسجد جامع یزد که یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است در این خیابان قرار دارد. همچنین خانه تهرانی‌ها که امروزه اولین هتل موزه ایران محسوب می‌شود در این منطقه واقع شده است. البته به دلیل وجود راهروهای آب در بافت‌های قدیمی این شهر، احتمال فروکش شدن خیابان وجود دارد. نرخ قیمت خرید خانه در این خیابان به گونه‌ای است که با ۶۰۰ میلیون تومان می‌توان خانه‌ای به متراژ ۱۴۰ متر خریداری کرد.

بهترین محله های یزد برای زندگی

خیابان مطهری

یکی دیگر از محله‌ های خوب یزد خیابان مطهری است. باغ ملی مطهری، یکی از مکان‌های دیدنی خیابان مطهری محسوب می‌شود. با ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌توانید آپارتمانی ۱۰۰ متری در خیابان مطهری یزد بخرید.

شهرک دانشگاه

شهرک دانشگاه یکی از محله‌ های خوب یزد است که دسترسی مناسبی به انواع خدمات شهری دارد. به دلیل قرارگیری دانشگاه در این شهرک و به این دلیل که بیش‌تر خانه‌های این شهرک را قشر دانشجو تشکیل می‌دهند، به شهرک دانشگاه معروف شده است. اگر در حال تحصیل در یزد هستید پیشنهاد می‌کنیم خانه‌هایی که نزدیک دانشگاه قرار دارند را اجاره کنید؛ زیرا در این صورت هزینه‌های کم‌تری را بابت رفت‌وآمد می‌پردازید.

محله سید میرزا

سید میرزا منطقه‌ای جنوبی با جمعیتی حدود ۲۰۰ خانواده که معادل ۷۰۰ نفر است، در بخش مرکزی یزد و دهستان فهرج قرار دارد. وسعت این منطقه ۹۰۰ هکتار است و مکانی مناسب برای افرادی است که قصد خرید آپارتمان به صورت اقساطی در یزد را دارند. شغل بیش‌تر افراد این منطقه دامداری و کشاورزی به روش گلخانه‌ای است. 

بلوار آزادگان

این بلوار در امتداد شمال به جنوب و در قسمت غربی یزد، حدفاصل بین میدان صنعت تا سه‌راه آزادشهر قرار دارد. از مکان‌های تفریحی این بلوار پارک آزادگان است. با کمک شهردار منطقه، عملیات برداشت آسفالت‌های فرسوده این منطقه به اتمام رسیده است. به منظور ساماندهی بلوار آزادگان بوته‌های زرشک، یاس طاووسی و بوته‌های سرو نوش در این بلوار کاشته شده است. از نزدیک‌ترین هتل‌ها به این بلوار می‌توان هتل کاروان، پارسیان و هتل تهرانی را نام برد.

قاسم آباد

از مناطق جنوب غربی یزد که دسترسی مناسبی به دانشگاه یزد دارد می‌توان به قاسم‌آباد اشاره کرد. در این منطقه خانه‌ای ۱۱۰ متری، نوساز و با امکانات مناسب را می‌توان با قیمت حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون خریداری کرد.

میدان مدرسی

این میدان با فاصله کم در شمال دانشگاه یزد قرار گرفته است. میدان مدرسی واحدهایی مناسب برای اجاره خانه دانشجوها دارد. از رستوران‌های این منطقه می‌توان رستوران شهید ساداتی را نام برد. کیفیت غذاهای رستوران‌های این منطقه مناسب است.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین محله های یزد برای زندگی سلیقه‌ای است و هر یک از افراد بر اساس معیارهایی که در ذهن دارند می‌توانند محله موردنظر خود را انتخاب کنند. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید خانه در یزد یافتن منزل مورد علاقه خود در محله مورد نظر به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

در زومیلا این امکان را فراهم آوردیم که براحتی بتوانید ملک مورد نظر خود را در یزد انتخاب کنید قیمت ها را مشاهده کنید و با آژانس مربوطه تماس بگیرید

از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله گرانترین خانه های یزد در کدام خیابان‌ها هستند؟ را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات، پایین همین صفحه، با ما به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

 نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

19 نظرات

  1. بعنوان يك يزدي كاملا تكذيب ميكنم، بهترين محله يزد يا همون بالا شهرش محله صفائيه هستش كه هيچ اسمي نياورده نويسنده ازش، بعدشم بلوار جمهوري، اينو با يه سرچ ساده هم ميشه فهميد

    • سلام نه چرااینومیگی قشنگترین جای یزدبافت قدیمی یزدمیدان بهشتی .میدان امیرچخماق .میدان امام خمینی وای کوچه های قدیمی کوچه سقف دارکیف میکنی من بچه تهرانم مدرن بودن همه جاهست سنت وتاریخ یزدزیباس نه بالاشهرش انقدربافت قدیم یزدقشنگه که فکرمیکنی توموزه بزرگ داری راه میری

  2. منطقه یک. یزد یا همون بالاشهرش صفائیه هست و کم کم ب طرفای پاسداران…. که اینجا اصلا هیچ اسمی ازش برده نشده

  3. سلام.با وجود احتمال فروکش شدن خیابان امام به دلیل وجود راهروهای آب ، چطور می توان آنجا را یکی از بهترین محلات یزد بشمار آورد!!!!

    • مهران عزیز خیابان امام خمینی از محله های قدیمی یزد هست و مکان‌های مهمی مانند موزه آب، برج ساعت، اداره گذرنامه و شرکت اب و فاضلاب استان یزد در آن واقع شده‌اند.

    • بله محله امامشهر در استان یزد و در محدوده‌ی مرکزی شهر یزد واقع شده است.

  4. به عنوان یک مسافر که به شهر یزد سفر کردم : شهری است شلوغ پر ترافیک ” با رانندگان بسیار عجول و خیابانهای پر از دست انداز و باریک همراه با عدم رعایت قانون و همچنین گرانی مواد غذایی خصوصا میوه

    • سلام ممنون از وقتی که برای مطالعه مقاله گذاشتین و تشکر از اینکه تجربه و نظرتون با ما اشتراک گذاشتی و خوشحال میشیم اهالی ساکن در یزد هم تجربیاتشون با ما در میان بگذارند.

  5. من به خاطر دلایلی مجبورم به یزد نقل و انتقال کنم. اصلا نمی‌شناسم این شهر رو. لطفاً برای زندگی در محله ای خوب و امن راهنمایی کنید

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید