10 ایده برای دکوراسیون ساده و ارزان

دلتان می‌خواهد دکوراسیون کل خانه را تغییر دهید، اما بودجه یا زمان ندارید؟ یک تابلوی کوچک، نقاشی یا چند وسیله رنگی کوچک می‌تواند خانه شما را بسیار متفاوت کند. شما می‌توانید هرکدام از این ایده‌ها را تنها در یک روز بکار ببرید. در این مقاله 10 ایده برای دکوراسیون ساده و ارزان را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

توپک کنفی درست کنید.

دکوراسیون ساده و ارزان

 

با استفاده از یک بادکنک، کنف و چسب چوب می‌توانید آویز کنفی بسیار زیبایی درست کنید. برای این کار کافی است کنف را به چسب چوب رقیق‌شده آغشته کنید و آن را دورتادور بادکنک بپیچید. 24 ساعت زمان دهید تا خشک شود. سپس باد بادکنک را تخلیه کرده و از داخل توپک بیرون بیاورید. تویک های شما آماده هستند.

برای یکی از کوسن‌های مبل جیب بدوزید.

دکوراسیون ساده و ارزان

برخی آن را ریموت و برخی دیگر کنترل می‌نامند. مهم نیست شما آن را چه می‌نامید، آن را در جیب کوسن خود قرار دهید. این کار را می‌توانید با برش جیب یک جین کهنه انجام شود. با این دکوراسیون ساده و ارزان ، دیگر لازم نیست نگران گم‌شدن ریموت خود باشید یا ندانید آن را کجا قرار داده‌اید.

دستگیره‌های درب کابینت را تغییر دهید.

دکوراسیون ساده و ارزان

یک ایده دکوراسیون ساده و ارزان برای ایجاد تحول در آشپزخانه، عوض کردن دستگیره‌های درب کابینت است. برای این کار می‌توانید دستگیره‌های قدیمی را با دستگیره‌های شیک و مدرن جایگزین کنید. پیشنهاد ما این است که دستگیره‌های دکمه‌ای و خطی را با هم تلفیق کنید. از دستگیره‌های دکمه‌ای برای درهای کابینت و از دستگیره‌های خطی برای کشوها استفاده کنید.

گالری عکس‌هایتان را به دیوار آویزان کنید.

دکوراسیون ساده و ارزان

گالری عکس یکی از روش‌های خلاقانه برای پر کردن دیوارهای خالی است. گالری عکس‌های خانوادگی‌تان را با قاب عکس‌هایی در اندازه‌های مختلف به دیوار آویزان کنید. بهتر است قاب عکس‌های شما همه در یک طیف رنگی باشند. هنگام چیدمان گالری عکس، عکس‌های تیره‌تر را در جاهایی قرار دهید که به نور دسترسی دارند و عکس‌های روشن‌تر را در قسمت‌های تاریک منزل خود قرار دهید.

صندلی‌هایتان را دوباره رنگ‌آمیزی کنید.

دکوراسیون ساده و ارزان

اگر صندلی‌های میز ناهارخوری یا عسلی‌هایتان چوبی هستند به‌راحتی می‌توانید رنگ آن‌ها را عوض کنید. از تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل خود غافل نشوید. رنگ قرمز روشن رنگی بسیار انرژی‌زا و اشتهاآور است. برای رنگ‌آمیزی مجدد صندلی‌های با رنگ روشن، هم می‌توانید از رنگ‌های روشن و هم از رنگ‌های تیره استفاده کنید؛ اما برای رنگ‌آمیزی صندلی‌های تیره، هرگز از رنگ روشن استفاده نکنید.

دکوراسیون ساده و ارزان با استفاده از ریسه های نوری

دکوراسیون ساده و ارزان

ریسه‌های نور برای هر فردی که به دنبال یک اتاق‌خواب ایده آل است ضروری هستند. با استفاده از ریسه‌های نور با کمترین هزینه قادر خواهید بود اتاق‌خواب خود را بسیار دنج و رؤیایی کنید. ریسه نوری یک ایده دکوراسیون ساده و ارزان دیگر است و بسیار کاربردی است. می‌توان آن‌ها را در یک‌گوشه از اتاق قرار داد یا می‌توان آن‌ها را به دیوار زده و به آن‌ها عکس آویزان کرد؛ این کار باعث می‌شود تصویر زیباترین خاطراتتان را هرگز فراموش نکنید. هم‌چنین می‌توانید از این ریسه‌ها در دکوراسیون داخل فانوس‌های سالن پذیرایی استفاده کنید.

از تقسیم کننده کشو استفاده کنید.

دکوراسیون ساده و ارزان

برای این کار هر کشو را به وسیله خاصی اختصاص دهید؛ مثلاً یک کشو را به جوراب‌ها، کشو دیگر را به روسری و به همین ترتیب پیش بروید. تقسیم‌کننده‌های کشو را هم خودتان با استفاده از کارتن و مقواهای سخت یا پلاستیک‌های فشرده می‌توانید درست کنید هم اینکه می‌توانید از فروشگاه‌ها آن‌ها را بخرید. تقسیم‌کننده‌های کشو بسیار ارزان هستند. از تقسیم‌کننده‌های کشو می‌توانید برای مرتب کردن وسایل داخل کشوهای خود استفاده کنید.

بالش‌های اضافه را زیر تخت خواب خود قرار دهید.

دکوراسیون ساده و ارزان

برای باز شدن و بزرگ و مرتب رسیدن فضای اتاق، می‌توانید بالش‌های اضافه را زیر تخت خواب قرار دهید.

گلدان‌هایتان را طراحی کنید.

دکوراسیون ساده و ارزان

ممکن است ترکیب شدن رنگ‌ها با هم گاهی اشک شما را درآورده باشد؛ اما در مورد رنگ‌آمیزی گلدان‌ها مسلماً شما را خوشحال خواهد کرد.

آینه‌هایتان را جعبه‌ای کنید.

دکوراسیون ساده و ارزان

جعبه‌های چوبی ضخیم را به‌آسانی می‌توانید در مغازه‌ها پیدا کنید. آینه را برش داده و سپس آن را با چسب چوب به داخل جعبه بچسبانید. برای پوشاندن شکاف‌های داخل از کنف استفاده کنید.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید