10 ایده جذاب برای اجاره و فروش بهتر خانه

فروش بهتر خانه
فروش بهتر خانه

داشتن خانه‌ای مناسب، نیازمند طراحی داخلی،  دکوراسیون جذاب با استفاده از مبلمان  لوکس و تجهیزات جدید است و این روزها همه دوست دارند با تغییر سبک زندگی، خود را از یکنواختی های زندگی برهانند.
از طرفی در زندگی شهری امروز، جابجایی خانه و مسکن به یکی از مهم‌ترین مسائلی تبدیل شده که هر ساله قشر بسیاری از مردم را درگیر تعویض خانه برای شرایط بهتر زندگی می کند.  حالا که وقت سپردن خانه خود به دست دیگران شده که در خانه شما برای همیشه یا موقت زندگی کنند لازم است نکاتی را برای اجاره و فروش بهتر خانه خود بدانید که راحت تر ملک خود را معامله کنید!

در این مقاله ار زومیلا قصد داریم با ۱۰ نکته مهم به شما کمک کنیم تا خانه خود سریع تر و با سهولت بیشتری بفروشید یا اجاره دهید! مطالبی که شایددر نگاه اول ساده و پیش پا افتاد باشد، دریغ از اینکه توجه نکردن به این موارد حتی می تواند مشتری را از دم در خانه شما برگرداند!

۱- دست به دامن تغییر دکوراسیون خانه خود شوید:

هرجای دنیا را بگردید، ظاهر و زیبایی ظاهر، در تصمیمات اکثر افراد دخالت دارد. به طوریکه شما اگر قبل از بازدید مشتری های خانه تان ترفندهای زیر را انجام دهید ، بی شک در تصمیمات خریدار یا مستاجر خانه تاثیرات مثبتی دارد.

1- با چند برچسب دیواری کثیفی های دیوار را بپوشانید!

2- مبل های اضافه را جمع کنید و وسط پذیرایی فرش کوچکی پهن کنید . بگذارید خانه بزرگتر دیده شود.

3- پرده های تیره  رنگ خانه را جمع کنید.

4-اگر پذیرایی شما نور خوبی ندارد ، آینه قدی در پذیرایی بگذارید تا نور را منعکس کند.

5- درب و پنجره خانه را با جلاسنج برق بیندازید. این براقی توجه خریدار را جلب می کند.

6-  یک میز کوچگ در کنج های پرت خانه بگذارید تا ناقصی نقشه خانه کمتر به چشم آید.

(این نکات ظریف وقتی در کنار هم جمع می شوند نتیجه خوبی را در معرفی هر چه بهتر خانه برای خرید رقم می زند.)

۲- صمیمی و گرم برخورد کنید

یک مالک موفق برای معرفی ملک خود به خریدار، باید اول از هر چیز مودبانه و با حوصله به معرفی امکانات ملک خود بپردازد. تا خریدار قبل از پسندیدن خانه، نسبت به مالک اطمینان خاطر داشته باشد و با علاقه خانه را بپسندد نه با دعوا و اجبار! رفتار سرد مالک سبب بازدید سرد مشتری و درنهایت منحل شدن معامله می شود.

۳- ریز به ریز امکانات ملک را توضیح دهید:

امکاناتی مانند انباری بزرگ، بالکن دنج، کابینت زیاد، کمد دیواری جادار، کاغذ دیواری، پنجره بزرگ، و… برای همه مشتریان علی الخصوص بانوان بسیار مهم و حائز اهمیت است. پس  هر امکاناتی خانه شما دارد، باید بازگو شود تا رضایت بیشتری از مشتری را جلب کنید.

۴- صادقانه معایب را بگویید و راه حلی برایش بیندیشید!

خیلی وقت ها پیش آمده که مشتری خانه را خریده است و حواسش به داشتن امکاناتی مانند: مدرسه، دانشگاه یرای آینده فرزندش، بیمارستان و کلینیک، کلانتری و پمپ بنزین، مرکز خرید و ایستگاه اتوبوس و … نبوده و در زمان خاصی نیازمند این امکانات شده که دیگر دیر شده برای جبران! پس اگر خانه شما هر کدام از این امکانات را دارد بازگو کنید و  در غیر این صورت مشتری را مطلع کنید. می توانید مثلا اگر ایستگاه اتوبوس به محله شما دور است، یک کوچه میانبر یا مسیر ایستگاه تاکسی نزدیکتر را معرفی  کنید تا مشتری حس اعتمادش به شما بیشتر شود.

 

۵- نور بهتر برای فروش خانه بهتر:

اگر مدل پذیرایی خانه شما به شکل اتوبوسی است و پنجره ای ندارد، با گذاشتن چراغ های تزیینی و روشن کردن تمامی چراغ ها از تاریک بودن خانه جلوگیری کنید. پرده های پذیرایی را کنار بزنید و اگر مبل های تیره دارید روی آنها ملحفه سفید بکشید!

6- خانه تکانی کنید

بوی مطبوع و فرش عاری از کثیفی یا حتی تمیزی پنجره ها حس خوبی به مشتری می دهد . پس فکر کنید عید است و قرار است خانه تکانی کنید . نگذارید مشتری این فکر را کند که شاید خود شما علاقه ای به ماندن در آن خانه ندارید و مدتهاست که اهمیتی به آن نمیدهد. با  تمیز کردن، خانه را ارزشمند کنید.

فروش بهتر خانه

۷- با زبان بی زبانی عیب ها را بازگو کنید:

اگر بخشی از خانه مثل دیوارها نم داده یا ترک‌خورده است بهتر است با چیدمان مناسب توجه بازدید کننده را به دیگر قسمت های منزل تان جلب کنید. نه اینکه روی آنها تابلویی نصب کنید تا مشتری نبیند . چون در نهایت با اینکار موجب انتقاد و شکایت مشتری می شوید.

فروش بهتر خانه

۸- نقش ورودی منزل در فروش بهتر خانه:

یکی دیگر از مواردی که لازم است هنگام بازدید خریدار یا مستأجر از منزل به آن توجه کنید، پاکیزگی ورودی خانه است.  پادری را تمیز کنید و کفش ها را مرتب بچینید. لکه های درب ورودی را پاک کنید و اگر دست گیره در خراب است آنرا درست کنید.

فروش بهتر خانه

۹- بی اجازه مشتری را به منزل خود راه ندهید:
با توجه به اهمیت نظم و پاکیزگی منزل در تصمیم‌گیری مشتری،باید از قبل آمادگی پذیرایی از مشتری را داشته باشید. کسی را بی اجازه برای بازدید به خانه خود راه ندهید و از او بخواهید در زمان مقرر برای بازدید به خانه تان بیاید.

۱۰- قیمت خانه را از قبل مشخص کنید:

آخرین مورد که یکی از حیاتی ترین موارد است، این است که قیمت ملک را از پیش تعیین کنید تا مستاجر یا خریدار با قیمت های عجیب و غریب معامله را فسخ نکند. مثلا می توانید سری به وب سایت زومیلا بزنید و از رنج قیمت های خانه در هر منطقه از کشور با خبر شوید.

(تیم زومیلا تمام تلاشش برای کیفیت بهتر معاملات خرید و فروش یا رهن و اجاره املاک است . امیدواریم با این نکات به فروش بهتر خانه خود برسید.)

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید