10اشتباه رایج نگهداری از پارکت | اشتباهاتی باورنکردنی که به آنها توجه نمی‌شود!

10اشتباه-رایج-نگهداری-از-پارکت--اشتباهاتی-باورنکردنی-که-به-آنها-توجه-نمیشود

تصور کنید این امکان برای شما فراهم باشد تا پارکت های منزل شما به هیچ عنوان کهنه نشود یا آسیب نبیند و شما بتوانید چندین سال از پارکت خود استفاده کنید، بدون اینکه ظاهر آن با روز اول تفاوتی داشته باشد. اگر این تصور برای شما دور از واقعیت است، همراه ما باشید تا این رویا را تبدیل به واقعیت کنیم.

پارکت ها در حالی که مزایای بیشماری نظیر : عایق دما بودن، انعطاف پذیر بودن، قابلیت نصب بسیار ساده، قیمت مناسب و زیبایی دوچندان نسب به سرامیک ها دارند، نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند که کم تر کسی آنها را میدانید اما شما میتواند با خواندن این مطلب جزو افرادی باشید که قادر هستند به بهترین شکل از پارکت لمینت منزل خود مراقبت کنند.

در ادامه با نکات طلایی استفاده و نگهداری از پارکت لمینت از زمان خرید تا زمان استفاده از آنها آشنا میشوید.

اشتباهات نگهداری از پارکت ها چند دسته اند؟

آسیب دیدگی پارکت لمینت هنگام نصب

اولین آسیب دیدگی پارکت شما در مرحله نصب آن میباشد، که انواع آن به شرح زیر است :

·        آسیب دیدگی در حمل و نقل

  • پس از خرید پارکت لمینت از فروشگاه هنگام حمل و نقل دقت زیادی به خرج دهید و سعی کنید با استفاده از محافظ های مختلف آنها را از صدمه دیدن در اثر برخورد با یکدیگر و یا اشیا دیگر از این آسیب جلوگیری کنید.

·        عدم استفاده از متخصص در نصب

  • برای نصب پارکت لیمنت حتما باید از متخصص استفاده کنید چراکه نصب آنها در عین سادگی نکاتی دارد که رعایت نکردن آنها میتواند آسیب های جبران ناپذیری به پارکت شما برساند مانند : بی توجهی به سیستم گرمایش از کف و باد کردن پارکت و یا عدم استفاده از فوم مناسب برای زیر سازی

·        آسیب دیدگی پارکت لمینت در هنگام نظافت

  • یکی از جدی ترین آسیب دیدگی های پارکت لمینت آسیب دیدگی آنها هنگام نظافت میباشد این آسیب دیدگی ها به دلیل عوامل زیر ایجاد میشود :
  1. استفاده از شوینده ها مختلف ماننده انواع سفیدکننده ها

در بسیاری از موارد یکی از دلایل اصلی آسیب رساندن به پارکت استفاده از شوینده های اسیدی میباشد باعث از بین رفتن ظاهر پارکت میشود لازم به ذکر است که حتی سرکه هم جزو این موارد آسیب رسان به پارکت ها به حساب می آید.

آسیب-دیدگی-پارکت-لمینت-در-هنگام-نظافت

  1. استفاده از دستمال های زبر

در صورتی که قصد دارید با استفاده دستمال اقدام به تمیز کردن پارکت کنید به هیچ عنوان از دستمال های زبر برای این کار استفاده نکنید، زیرا امکان دارد لایه محافظت پارکت آسیب ببیند . دستمال های نرم و نخی بهترین انتخاب هستند.

  1. خیس کردن بیش از حد پارکت

درست است که امروزه پارکت ها ضد آب هستند اما این به آن معنا نیست که کاملا در برابر آب مقاوم باشند، پارکت های ضد آب میتوانند تا حدودی در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهند.

  1. جارو کشیدن اشتباه

در اکثر مواقع دیده شده افرادی که قصد جارو کشیدن پارکت را دارند باعث ایجاد خط و خش روی آن میشوند شما باید از جاروهایی استفاده کنید که  برس های آن زبر نیستند و بر روی سطح کفپوش خط یا خراش نمی اندازند.

آسیب دیدن پارکت لمینت در اثر نور خورشید

شاید برای شما جالب باشد،  نور خورشید چه تاثیری میتواند در صدمه دیدن پارکت داشته باشد؟ باید گفت که نور خورشید به دلیل اشعه uv میتواند در صورت تماس طولانی مدت با پارکت باعث خرابی آن شود و این عامل بسیار تاثیرگذار می باشد.

آسیب دیدن پارکت لمینت بر اثر رطوبت

همانطور که در آسیب دیدن پارکت به دلیل نظافت گفته شد رطوبت عامل مهم خراب شدن پارکت ها میباشد اما رطوبتی که با ریختن لیوان آب یا چای که روی سطح به وجود می آید نگران کننده نیست، رطوبت آسیب زنده اصلی زمانی است که نصب پارکت در مناطق مرطوب انجام میشود. پس باید برای زیرسازی آن اقدامی اصولی انجام داد.

سیستم های گرمایش از کف و لمینت

پارکت لمینت ها در برابر سیستم های گرمایشی از کف مقاوم نیستند بنابراین اگر از این نوع سیستم گرمایشی استفاده میکنید برای نصب اصولی حتما با متخصصین این حوزه در ارتباط باشید.

خرید-پارکت-لمینت

اجسام سنگین

طبیعتا در منزل شما اجسام سنگینی وجود دارد که پایه های آن میتواند موجب آسیب دیدن پارکت شود در این موارد بهتر است از تکه های فوم و یا ابر های مخصوصی استفاده کنید تا بتوانید فشار این ضربه را به پارکت بکاهید.

مقاومت سایشی پارکت لمینت

توجه به میزان مقاومت سایشی پارکت با توجه به میزان تردد شما در ناحیه پارکت شده بسیار مهم است. مقاومت پارکت ها از AC2  تا AC 5 میباشند که با توجه به میزان تردد باید این مورد را درنظر بگیرید.

پاک کردن خط و از بین بردن خراش

در صورتی که بنابر هر دلیلی پارکت شما خط و خش افتاد میتوانید با تمیز کردن آنها با دستمال های مناسب این خط و خش را از بین ببرید و در غیر این صورت باید اقدام به عوض کردن تایل پارکت کنید.

وجود حیوانات خانگی

درصورتی که از حیوانات خانگی نگهداری میکنید این موضوع را بدانید که ناخن های آنها میتواند عامل اصلی خط و خش پارکت شما باشد بنابراین بهتر است از پارکت لمینت های مناسب حیوانات خانگی استفاده کنید.

جمع بندی

شما با خواندن این مطلب توانستید 9 اشتباه رایج در نگهدای پارکت را شناسایی کنید و جزو معدود افرادی باشید که با رعایت کردن همین نکات ساده در بیشترین زمان بهترین استفاده را از پارکت ها کرده است. همچنین اگر قصد خرید پارکت لمینت از بهترین برندها را دارید میتوانید با مشاورین فروشگاه رونیا ارتباط داشته باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید