گلشهر کرج کجاست و چه امکاناتی دارد؟

گلشهر کرج کجاست

بعد از تهران، کرج دومین شهر مهاجرپذیر ایران است و جزو کلان‌شهرهای کشورمان محسوب می‌شود. با توجه به امکاناتی که کرج دارد و نزدیکی آن به تهران، سالانه جمعیت زیادی از سراسر ایران، برای زندگی به کرج مهاجرت می‌کنند. اگر برای خرید آپارتمان در تهران بودجه کافی نداشته باشید، خرید خانه در محله‌های متوسط کرج می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این مطلب زومیلا می‌خواهیم سراغ محله گلشهر کرج برویم، محله‌ای که به لحاظ امکانات در وضعیت خوبی به سر می‌برد و قیمت ملک در آن‌جا متوسط است. گلشهر کرج کجاست و چطوره؟ محله گلشهر چه امکاناتی دارد؟ چقدر تا تهران فاصله دارد؟ بهترین خیابان های گلشهر کرج کدامند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره گلشهر کرج را بدانید.

گلشهر کرج نقشه

محله گلشهر در محدوده مرکزی شهر کرج واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین محله‌های کرج است. کرج دارای ده منطقه شهری است که گلشهر در منطقه ۵ آن قرار دارد. گلشهر از شمال به بلوار هوشیار و حصارک بالا، از شرق به بلوار شمس و از جنوب به آزادراه قزوین-کرج و مهرشهر منتهی می‌شود.

محله‌هایی که با گلشهر همسایه هستند عبارت‌اند از:

  • گلشهر ویلا
  • کرج نو
  • فاز چهار مهرشهر
  • حصارک بالا

موقعیت گلشهر کرج

تاریخچه گلشهر کرج

گلشهر در زمان‌های قدیم به ۴۵ متری معروف بوده و هنوز هم برخی از ساکنین قدیمی، به همین نام محله را می‌شناسند. همچنین به گلشهر “آخر اتوبان” هم می‌گفتند؛ چون وقتی بزرگراه تهران-قزوین راه‌اندازی شد از تهران شروع می‌شد و تا ابتدای گلشهر به پایان می‌رسید. در پاسخ به گلشهر کرج کجاست می‌توانیم بگوییم گلشهر از محله‌های قدیمی و خوب کرج به شمار می‌رود.

فاصله گلشهر کرج تا تهران

گلشهر تا تهران حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد، یعنی باید تقریبا ۴۵ دقیقه الی یک ساعت رانندگی کنید. محله گلشهر به دلیل نزدیکی به آزادراه، دسترسی مستقیم و سریعی به تهران دارد.

مترو گلشهر کرج

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید خانه یا اجاره خانه در گلشهر، وجود مترو در این محله است. متروی گلشهر به صادقیه باعث شده تا کارمندانی که محل کارشان در تهران است یا دانشجویانی که باید به تهران بیایند، به آسانی و بی‌دردسر بتوانند به پایتخت رفت‌وآمد کنند.

در ایستگاه متروی گلشهر پایانه اتوبوس‌رانی و پایانه تاکسی‌رانی هم برای جابه‌جایی مسافران وجود دارد.

مترو گلشهر به صادقیه

مراکز خرید گلشهر

وقتی افراد می‌پرسند گلشهر کرج کجاست و برای زندگی چطوره، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌خواهند درباره آن بدانند، امکانات محله است. این که دسترسی راحتی به فروشگاه‌ها و مراکز خرید داشته باشید، می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب محل زندگی بسیار موثر باشد.

در محله گلشهر کرج هر فروشگاه و مغازه‌ای که بخواهید پیدا می‌شود، از نانوایی، قصابی و میوه‌فروشی گرفته تا سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و… برای خرید مایحتاح روزانه خود نیازی نیست به محله‌های اطراف بروید و همه چیز در محله پیدا می‌شود. همچنین محله گلشهر و نزدیک آن، دارای چندین مرکز خرید و پاساژ و فروشگاه‌های مدرن است.

بهترین رستوران های گلشهر کرج

گلشهر کرج برای آن‌هایی که رستوران‌گردی و کافه‌گردی تفریح اصلی‌شان است نیز محله خوبی محسوب می‌شود. در محله گلشهر و اطراف آن تا دلتان بخواهد کافه، رستوران سنتی و مدرن، کترینگ، کبابی و فست‌فود پیدا می‌شود که می‌توانید لحظات خوش و خاطره‌انگیزی را در آن‌ها بگذرانید. در ادامه چند رستوران خوب و معروف گلشهر کرج را معرفی می‌کنیم:

  • رستوران سنتی دهکده
  • کافه رستوران کاردو
  • کافه رستوران رومنس
  • کباب برتر

بهترین رستوران های کرج

مراکز آموزشی و امکانات درمانی

اگر می‌خواهید بدانید گلشهر کرج کجاست و چه امکاناتی دارد، باید بگوییم در گلشهر مراکز آموزشی و درمانی هم به وفور یافت می‌شود. خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند، می‌توانند با خیال راحت برای زندگی به گلشهر بیایند؛ زیرا در این محله تعداد مناسبی مدرسه دولتی و غیرانتفاعی در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد. همچنین دانشکده دندانپزشکی دانشگاه البرز در این محله قرار دارد.

از مهم‌ترین مراکز درمانی گلشهر هم می‌توان به بیمارستان مریم، مرکز انتقال خون و درمانگاه شبانه‌روزی دکتر شاهرخی اشاره کرد. مراکز دندانپزشکی و داروخانه هم به تعداد کافی در این محل وجود دارد و خلاصه به امکانات درمانی و بهداشتی خوبی دسترسی خواهید داشت.

امکانات تفریحی و ورزشی

به کسانی که می‌پرسند گلشهر کرج کجاست و برای زندگی خوب است یا نه باید بگوییم امکانات این محله در سطح قابل‌قبولی قرار دارد. اگر در گلشهر ساکن شوید و به ورزش هم علاقه‌مند باشید، می‌توانید به چندین باشگاه ورزشی که در این محله قرار دارند مراجعه کنید و با توجه به شرایط خود، در باشگاه موردنظرتان ثبت‌نام کنید. گلشهر زمین تنیس و چندین استخر هم دارد.

بوستان‌ها و پارک‌های گلشهر کرج نیز برای پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه فضای خوبی دارند. عصرها می‌توانید به پارک‌های محله بروید و از هوای پاک و خنک لذت ببرید.

گلشهر کرج چطور جاییه؟

یکی از پرتکرارترین سوالات درباره محله گلشهر این است که گلشهر کرج چطوره برای زندگی؟ تا این‌جا با توضیحاتی که دادیم متوجه شدید که گلشهر کرج کجاست و با توجه به شرایط و امکاناتی که دارد، برای خرید خانه و سکونت گزینه مناسبی است. حالا دوباره دلایل این که می‌گوییم اگر بودجه متوسطی برای خرید خانه دارید، گلشهر انتخاب خوبی برای شماست را مرور می‌کنیم:

  • مناسب بودن قیمت خرید آپارتمان در گلشهر
  • برخورداری از امکانات شهری و خدمات رفاهی مناسب و مطلوب

مراکز خرید، مراکز درمانی، آموزشی، تفریحی، ورزشی، رستوران، مراکز مالی و اداری و… همه چیز در محله گلشهر به قدر کافی یافت می‌شود!

  • آب‌وهوای بهتر و تمیزتر نسبت به تهران
  • وجود ایستگاه مترو گلشهر
  • دسترسی آسان و سریع به پایتخت به دلیل همجواری با آزادراه
  • دسترسی راحت به سایر مناطق کرج
  • افزایش ساخت‌وساز در این محله و رشد اقتصادی

بهترین خیابان های گلشهر کرج

برای اجاره یا خرید خانه در گلشهر لازم است بهترین و مهم‌ترین خیابان‌های این محله را هم بشناسید.

خیابان درختی که از میدان مادر شروع می‌شود و تا خیابان گلشهر ادامه دارد یکی از خیابان‌های اصلی و از بهترین خیابان های کرج است. دو طرف این خیابان از فروشگاه، مراکز خرید، کافه و رستوران و… پُر است و امکانات تقریبا کاملی دارد. دهقان ویلا نیز جزو بهترین و آرام‌ترین مناطق کرج است. خانه‌های لوکس و زیبایی در این محله وجود دارد. خیابان‌های تاجداری، انوشیروان، خیام و اختر از دیگر خیابان‌های مهم این محله هستند. در شهرک دریا واقع در گلشهر کرج نیز می‌توانید خانه‌ای با قیمت مناسب بخرید.

45 متری گلشهر کرج کجاست

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که گلشهر کرج کجاست و از امکانات این محله گفتیم. به دلیل امکانات مناسب و شرایط خوبی که گلشهر دارد، جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است. در ضمن شاهد رشد اقتصادی، افزایش ساخت‌وساز و بالا رفتن ارزش املاک گلشهر نیز هستیم. قیمت خانه در گلشهر کرج نیز بسته به سن بنا، موقعیت ملک، امکانات و سایر موارد متفاوت خواهد بود؛ اما به طور کل قیمت املاک این محله نسبت به سایر مناطق کرج، در سطح متوسطی قرار دارد. برای دانستن قیمت آپارتمان در گلشهر کرج می‌توانید به سایت زومیلا مراجعه کنید و از جدیدترین قیمت خرید خانه در گلشهر مطلع شوید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید