آیا میدانید گران‌ترین خانه‌های جهان کجا قرار دارند؟

گران‌ترین خانه‌های جهان

خانه محلی است که در آن آشپزی می‌کنید، غذا می‌خورید، می‌رقصید، می‌خوابید و درکل هر کاری دلتان بخواهد انجام می‌دهید. خانه اقامتگاهی دائم و همیشگی برای اعضای خانواده است. خانه اساسی‌ترین نیاز برای همه انسان‌هاست. شکل و ظاهر خانه‌ها با هم تفاوت دارد؛ برخی از خانه‌ها آپارتمانی بوده و برخی دیگر ویلایی هستند؛ اما در این میان، خانه‌های شگفت‌انگیز بسیاری نیز وجود دارند. آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که گران‌ترین خانه‌های جهان در کجا قرار دارند؟ در این مقاله از زومیلا، قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

 در اینجا فهرستی از گران‌ترین خانه‌های جهان آورده شده که شاید حتی نام آن‌ها را نیز نشنیده باشید!

کاخ باکینگهام (Buckingham Palace)

محل قرارگیری کاخ باکینگهام

 لندن

قیمت کاخ باکینگهام

 1.55 بیلیون دلار

مالک کاخ باکینگهام

مالک کاخ باکینگهام فردی به نام ملکه الیزابت الکساندرا است که الیزابت دوم نیز نامیده می‌شود. الیزابت دوم که صاحب یکی از گران‌ترین خانه‌های دنیاست از تاریخ 6 فوریه 1952 تا به امروز در کاخ حکومت می‌کند.

جزئیات کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام که اولین خانه گران‌قیمت در جهان است، 775 اتاق ازجمله 188 اتاق دولتی، 52 اتاق سلطنتی و اتاق مهمان، 92 دفتر، 78 حمام و 19 اتاق ویژه دارد. ارزش اموال این کاخ چیزی حدود 1.5 بیلیون دلار تخمین زده‌شده است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

آنتیلیا (Antilia)

محل قرارگیری آنتیلیا

بمبئی، هند

قیمت آنتیلیا

1 بیلیون دلار

مالک آنتیلیا

مالک آنتیلیا ثروتمندترین مرد هند به نام موکش آمبانی است که طبق گفته فوربس، 23.6 بیلیون دلار دارایی دارد. آمبانی پول خود را در شرکت ریلاینس که بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی در جهان است بکار می‌برد.

جزئیات آنتیلیا

آنتیلیا که یکی دیگر از گران‌ترین خانه‌های جهان محسوب می‌شود، ملک خصوصی موکش آمبانی است و در جنوب بمبئی واقع‌شده است. این برج 27 طبقه، 1788 اتاق، 257 حمام و دستشویی، 3 پد فرود هلیکوپتر و بیش از 600 خدمه دارد. این برج 550 فوتی دارای 9 آسانسور است تا مهمانان را به مقصد برسد. موکش آمبانی تنها 6 طبقه از برج را به اتومبیل‌های شخصی خود اختصاص داده است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

هیل رنچ (Hala Ranch)

محل قرارگیری هیل رنچ

آسپن، کلرادو

قیمت هیل رنچ

135 میلیون دلار

مالک هیل رنچ

جان آلفرد پائولسون مالک هیل رنچ، میلیاردر آمریکایی و مدیر صندوق پوشش سرمایه است. آلفرد بنیان‌گذار شرکت پائولسون اند کو می‌باشد.

جزئیات هیل رنچ

هیل رنچ که یکی دیگر از گران‌ترین خانه‌های جهان محسوب می‌شود، دارای 15 اتاق و 16 حمام و دستشویی می‌باشد. این ملک همچنین شامل پمپ گاز، کارخانه تصفیه آب و سایر تکنولوژی‌های جدید است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

فلور د لیس (Fleur de Lys)

محل قرارگیری Fleur de Lys

بورلی هیلز، کالیفرنیا

قیمت Fleur de Lys

125 میلیون دلار

مالک Fleur de Lys

کارآفرین سابق آمریکایی، مایکل رابرت میلکن، مالک Fleur de Lys است.

جزئیات Fleur de Lys

Fleur de Lys  دارای 12 اتاق‌خواب، 15 حمام و دستشویی، دارای یک انبار مشروب 3000 فوتی با یک اتاق تست، کتابخانه دوطبقه، سالن اجتماعات بزرگ، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه تجاری است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

ویلا لئوپولدا (Villa Leopolda)

محل قرارگیری ویلا لئوپولدا

ویلفرنش، فرانسه

قیمت ویلا لئوپولدا

1.3 بیلیون دلار

مالک ویلا لئوپولدا

لیلی سفرا یک خانم برزیلی و صاحب ویلای لئوپولدا می‌باشد. او برخی از سازمان‌های خیریه را تحت پوشش خود قرار داده است.

جزئیات ویلا لئوپولدا

ویلا لئوپولدا که یکی دیگر از گران‌ترین خانه‌های جهان است، توسط معمار آمریکایی اوگدن کدمن طراحی‌شده است. این خانه در منطقه‌ای 50 هکتاری گسترش‌یافته که شامل گلخانه‌های بزرگ، استخر شنا، آشپزخانه بیرونی، هلی پد و خانه‌های مهمانی است که بزرگ‌تر از خانه‌های ثروتمندترین افراد است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

برکه فرفیلد (Four Fairfield Pond)

محل قرارگیری برکه فرفیلد

همپتون، نیویورک

قیمت برکه فرفیلد

220 میلیون دلار

مالک برکه فرفیلد

ایرا رنرت، سرمایه‌گذار آمریکایی و صاحب شرکت Renco Group است که پول خود را در ساخت ماشین‌آلات و ذوب سرمایه‌گذاری می‌کند. او همچنین دارای معادن و فلزات بسیاری است.

جزئیات برکه فرفیلد

برکه فرفیلد عمارتی لوکس است که از 29 اتاق‌خواب در 63 هکتار تشکیل‌شده است. این عمارت فوق‌العاده شامل 39 حمام و دستشویی، زمین بولینگ، زمین بسکتبال، زمین تنیس، زمین بازی اسکواش، استخر شنا، اتاق ناهارخوری 91 فوتی و یک جکوزی 150 هزار دلاری است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

کاخ کنزینگتون 18-19(18-19 Kensington Palace Gardens)

محل قرارگیری کاخ کنزینگتون 18-19

لندن

قیمت کاخ کنزینگتون 18-19

128 میلیون دلار

مالک کاخ کنزینگتون 18-19

لاکشمی میتال، یکی از 100 مرد ثروتمند در هند است. او رئیس و مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تولیدی فولاد آرسلور میتال است.

جزئیات کاخ کنزینگتون 18-19

کاخ کنزینگتون در خیابانی در غرب لندن واقع‌شده که دارای تعدادی ملک گران‌قیمت در جهان است. کاخ کنزینگتون 18-19 از 12 اتاق‌خواب، استخر سرپوشیده، پارکینگ اتومبیل با قابلیت قرارگیری 20 اتومبیل و حمام‌هایی ترکی تشکیل‌شده است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

عمارت الیسون (Ellison Estate)

محل قرارگیری عمارت الیسون

وودساید، کالیفرنیا

قیمت عمارت الیسون

73.2 میلیون دلار

مالک عمارت الیسون

لری الیسون، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اوراکل است. او هشتمین مرد ثروتمند جهان و سومین فرد ثروتمند در آمریکا با دارایی خالص 52 بیلیون دلار است.

جزئیات عمارت الیسون

عمارت الیسون یک عمارت 23 هکتاری به سبک ژاپنی است که شامل 5 اتاق‌خواب، 6 حمام و دستشویی، آشپزخانه بیرونی، قهوه‌خانه و دریاچه مصنوعی است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

خواندن این مطلب نیز توصیه می‌شود: بلندترین برج‌های جهان

Palazzo di Amore

محل قرارگیری Palazzo di Amore

بورلی هلیز، کالیفرنیا

قیمت Palazzo di Amore

195 میلیون دلار

مالک Palazzo di Amore

جف گرین مالک Palazzo di Amore، سرمایه‌دار آمریکایی و چهره‌ای سیاسی است. او نماینده حزب دموکرات و در سال 2010، متقاضی انتخابات مجلس سنای ایالات‌متحده در فلوریدا بود.

جزئیات Palazzo di Amore

Palazzo di Amore دارای یک طبقه متحرک برای رقص و یک سالن رقص مجزا است. Palazzo di Amore ویلایی 53 هزار فوتی است که از 12 اتاق‌خواب، 23 حمام و دستشویی، زمین تنیس، استخرهای شنا، تئاتر، آبشار و یک گاراژ که ظرفیت قرارگیری 27 اتومبیل را دارد تشکیل‌شده است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

عمارت هرست (Hearst Castle)

محل قرارگیری عمارت هرست

سن سیمیون، کالیفرنیا

قیمت عمارت هرست

191 میلیون دلار

مالک عمارت هرست

این عمارت توسط ویلیام راندولف هرست روزنامه‌نگار و سیاستمدار آمریکایی ساخته‌شده است که بزرگ‌ترین روزنامه‌های زنجیره‌ای را در آمریکا پایه‌گذاری کرد. این عمارت به خاطر توریست‌هایش مشهور است و بخشی از سیستم پارک کالیفرنیا را به خود اختصاص داده است.

جزئیات عمارت هرست

عمارت هرست که یکی دیگر از گران‌ترین خانه‌های جهان است از 56 اتاق‌خواب، 19 اتاق نشیمن، استخرهای شنا در فضای باز، 61 حمام و دستشویی، 127 هکتار باغ، تئاتر فیلم و بزرگ‌ترین باغ‌وحش خصوصی جهان تشکیل‌شده است. استخر نپتون نیز در عمارت هرست واقع‌شده است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

خانه پینکل (Seven the Pinnacle)

محل قرارگیری خانه پینکل

 بیگ اسکای، مونتانا

قیمت خانه پینکل

155 میلیون دلار

مالک خانه پینکل

ادرا و تیم بلیکسز مالکین خانه پینکل هستند. تیم بلیکسز یکی از بنیان‌گذاران کلوپ زرد و 400 امین مرد ثروتمند آمریکا است؛ اما مشکلاتی مانند طلاق و ورشکستگی کلوپ در سال‌های اخیر از میزان ثروت او کاسته است.

جزئیات خانه پینکل

خانه پینکل با ارزش خالص 155 میلیون دلار متعلق به ادرا و تیم بلیکسز است. این خانه 10 اتاق‌خواب دارد و کف هر اتاق مجهز به سیستم گرمایشی است.

گران‌ترین خانه‌های جهان

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

3 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید