هر آنچه باید در مورد کولر گازی پرتابل بدانید

کولر گازی پرتابل

کلمه پرتابل به معنای قابلیت حمل یا جابجایی است؛ بنابراین، کولر گازی پرتابل یا کولر گازی متحرک، نوعی کولر گازی قابل‌حمل است که نصب و راه‌اندازی‌اش بسیار آسان می‌باشد. این کولر گازی 2 تا 3 متر ارتفاع دارد و برای ساختمان‌های تا متراژ 30 متر قابل‌استفاده است. در داخل کولرگازی پرتابل، یک کمپرسور تعبیه‌شده است. این کولر دو موتور دارد که یکی جریان هوای خنک را وارد کرده و دیگری جریان هوای گرم را خارج می‌کند. به همین دلیل برای خروج جریان هوای گرم، یک لوله خرطومی در خارج این دستگاه قرار داده شده است.  

تفاوت کولر گازی اسپلیت و پرتابل

کولر گازی اسپلیت نسبت به پرتابل دارای سیستم گرمایش و سرمایش قوی‌تری است.

کولر گازی اسپلیت برق کمتری مصرف می‌کند و برای محیط‌های بزرگ‌تر انتخاب مناسب‌تری است.

اسپلیت روی دیوار نصب‌شده و فضای خانه را اشغال نمی‌کند.

سیستم اسپلیت در مقایسه با پرتابل دارای صدای کمتری است.

از معایب سیستم اسپلیت این است که به نصب نیاز دارد.

تفاوت کولر گازی پرتابل و اسپلیت

 مارک‌های کولرگازی پرتابل

گلدیران (LG)

گری (Gree)

جنرال (General)

اجنرال (OGeneral)

سامسونگ (SAMSUNG)

مدیا ( Midea)

بیشتر بدانید: نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف

مزایای کولر گازی پرتابل

اصلی‌ترین مزیت کولرگازی پرتابل این است که سیستم سرمایشی بدون رطوبتی دارد و مانع از ورود هوای آلوده بیرون به داخل خانه می‌شود.

از مزایای دیگر آن می‌توان به قابلیت نصب آسانش اشاره کرد. نصب کولرهای گازی هم هزینه بالایی دارد و هم لازم است محل مناسبی را جهت نصب کمپرسور پیدا کرد. علاوه بر این، برای نصب برق کولرهای گازی لازم است سیم‌کشی جداگانه‌ای انجام داد؛ اما نصب کولر گازی پرتابل با متصل کردن پریز به برق و قرار دادن لوله خروج هوای داغ کمپرسور به بیرون از محیط داخلی خانه صورت می‌گیرد.  

کولرگازی پرتابل دارای کنترل از راه دور، نمایشگر LCD و قابلیت تنظیم جهت پرتاب باد می‌باشد.

فیلترهای تعبیه‌شده در این کولر را به‌راحتی می‌توان تهیه کرد. علاوه بر این، این فیلترها قابلیت شستشو داشته و می‌توان چندین بار از آن‌ها استفاده کرد.

معایب کولر گازی پرتابل

از مهم‌ترین معایب این نوع کولر گازی می‌توان به صدای بلندش که به خاطر وجود کمپرسور است، اشاره کرد. برای رفع این مشکل، بعضی از تولیدکنندگان با استفاده از عایق‌بندی‌های مناسب، توانسته‌اند این مشکل را تا حدودی کاهش دهند.

از آنجا که کولرگازی پرتابل، کمپرسور کوچکی دارد متراژهای بیشتر از 30 متر را پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین برای خانه‌هایی با متراژهای بزرگ‌تر، کولر گازی پرتابل جوابگو نیست.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

3 نظرات

  1. سلام خسته نباشید کاش میشدفروشگاه های معتبری که این محصولات رو دارن هم بذارید تا مطمن خرید کنیم.من چند روز پیش از فروشگاهی خرید کردم جنس معیوب داد بهم الانم زیر بار نمیره /:

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید