کدام المان ها بر ارزش ملک تاثیرگذارند؟

کابینت آشپزخانه

به هنگام خرید و یا اجاره ملک در یک منطقه، با قیمت های مختلفی مواجه می شوید و در اکثر مواقع این سوال مطرح می گردد که علت این اختلاف قیمت ها چیست؟

همه ما می دانیم که علاوه بر موقعیت جغرافیایی، مواردی از قبیل دسترسی ها، امکانات و سن ساختمان نیز می تواند ارزش ملک را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال برخی از ساختمان ها به دلیل مجهز بودن به اقلام لوکس با قیمت بیشتری به فروش و یا اجاره می رسند.

بدون شک شما هم به هنگام بازدید از ملک به کابینت آشپزخانه، درب ورودی، کمد دیواری و … توجه می کنید. اما در چه شرایطی این اقلام می توانند موجب افزایش ارزش و قیمت ملک شوند؟

کابینت آشپزخانه تنوع بسیار بالایی در سبک های مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک دارد. ام دی اف یکی از رایج ترین متریال برای ساخت کابینت می باشد و انواع کابینت MDF با قیمت های مختلف در بازار موجود می باشد. این اختلاف قیمت با توجه به مدل و طرح کابینت، جنس رنگ و یا روکش، نحوه رنگ آمیزی، یراق آلات و … تعیین می گردد. جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه، کابینت قاب تونیک است ؛ طراحی این کابینت بسیار شیک بوده و بدون شک خریدار و یا مستاجر را در یک نگاه مجذوب می کند.

کابینت های لوکس در سبک کلاسیک نیز دارای جزئیات چشمگیری از قبیل ستون و سرستون هستند که منجر به افزایش قیمت کابینت می شود. برای فضاهای اقتصادی به طور معمول از کابینت با درب فلت و روکش هایگلاس استفاده می گردد که در مقایسه با کابینت های قاب تونیک قیمت مناسب تری دارند. این گزینه ها برای خانه های ارزان قیمت اقتصادی نیستند، به همین دلیل است که اکثر خانه های ارزان قیمت مجهز به کابینت ملامینه و یا فلزی هستند.

کمد دیواری نیز از جمله المان های بسیار مهم در آپارتمان های مسکونی و حتی تجاری است که فضای کافی را برای نگهداری لوازم و البسه تامین می نماید. مدل کمد دیواری و حتی نوع متریال به کار رفته برای ساخت کمد، معماری داخلی ملک را تحت تاثیر قرار می دهد. کمد دیواری با انواع روکش های طبیعی و مصنوعی و یا به صورت رنگ شده تولید می گردد. روکش چوب طبیعی در مقایسه با روکش مصنوعی زیباتر بوده و قیمت بیشتری هم دارد.

مدل کمد دیواری

لازم به ذکر است در بسیاری از خانه های لوکس از طرح مشابه درب های اتاقی برای کمد دیواری استفاده شود. این امر کمک می کند تا فضا یکدست تر شده و هارمونی لازم بین تمامی اجزا برقرار گردد.  بدون شک هماهنگی پنل قاب تونیک با رنگ مشابه برای کمد، درب و کابینت می تواند نظر هر مراجعه کننده ای را جلب نماید.

و در نهایت می توان گفت درب ورودی اولین بخش از آپارتمان است که دیده می شود و می تواند در نگاه اول شخص مراجعه کننده را تحت تاثیر قرار بدهد. اما آیا زیبایی درب به تنهایی ملاک است ؟ به جرات می توان گفت امنیت درب ورودی اولویت بیشتری نسبت به زیبایی درب دارد، به همین دلیل اکثر ساختمان ها مجهز به درب ضد سرقت هستند. این درب ها ساختاری مقاوم در برابر سرقت و ورود غیر مجاز دارند، در نتیجه امنیت را برای ساکنین فراهم می آورد. در هسته این درب از یک ورق فولادی بهره گرفته شده که سطح آن توسط ام دی اف و یا چوب کاور شده است، این ویژگی باعث می شود تا پنل درب کاملا نفوذ ناپذیر گردد. در نتیجه افراد غیر مجاز قادر نخواهند بود تا با بهره گیری از دیلم و یا پتک به پنل درب آسیب برسانند.

درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت در انواع ایرانی، ترک و چینی با قیمت های متفاوتی در بازار موجود هستند. درب ضد سرقت ترک یکی از معتبرترین انواع درب های مقاوم در برابر سرقت می باشد، با این حال بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی اقدام به تولید درب مقاوم در برابر سرقت با کیفیت مشابه نموده اند.

شرکت روماک تولیدکننده درب ضد سرقت با ساختاری مشابه درب های ترک می باشد که با بهره گیری از ورق فولادی با ضخامت 1.25 میلیمتر اقدام به ساخت درب ضد سرقت لوکس ایرانی نموده است. با مراجعه به سایت www.romakcompany.com جدیدترین مدل های درب، کمد و کابینت را مشاهده نمایید.

علاوه بر موارد ذکر شده المان های دیگری نظیر کف، پوشش دیوارها، طراحی سقف، نورپردازی، شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام تاثیر شگرفی بر قیمت ملک می گذارد.

از نظر شما سایر المان های تاثیرگذار بر ارزش یک ملک کدامند ؟ آیا شما هم به هنگام بازدید از ملک به این المان ها توجه می کنید ؟

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید