کامرانیه تهران ،باکلاس‌ترین محله تهران برای زندگی

کامرانیه تهران

کامرانیه تهران محله‌ای مرفه نشین است که در شمال شهر و در منطقه 1 تهران واقع‌شده است و جزو یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران است.

کامرانیه همانند فرمانیه بافتی روستایی داشته و ترکیبی از سازه‌های مدرن و سنتی است. این محله به دلیل اینکه در دامنه قله کلکچال واقع‌شده است شیب و ارتفاع زیادی دارد.

دلیل نام‌گذاری کامرانیه این بوده که به شخصی به نام کامران میرزا پسر ناصرالدین‌شاه قاجار تعلق داشته است.

پیشینه کامرانیه تهران

زمین‌های کامرانیه ابتدا به میرزا سعید انصاری تعلق داشته و سپس کامران میرزا، مالک زمین‌های جماران و حصار بوعلی، اهالی این منطقه را مجبور کرده آنجا را ترک کنند و آنجا را کامرانیه نامیده است.

باغ کامرانیه نیز که وسعت آن تقریباً 900 هزار مترمربع است در سال 1295 ساخته شد. در این باغ حوض‌های فواره داری طراحی‌شده بود که آب آن از قنات حصار بوعلی تأمین می‌شد.

زیبایی باغ به دلیل گل‌های فراوانی بود که توسط باغبانان فرنگی کاشته شده بود.

بعد از مرگ کامران میرزا (1307)، باغ کامرانیه به ثروتمندان تهران فروخته شد. هم‌چنین ملکه جهان، دختر کامران میرزا، بخشی از زمین‌های کامرانیه را به عبدالحسین میرزا فرمانفرما فروخت و او نام این باغ را فرمانیه نهاد. پس‌ازآن، باغ فرمانیه به سفارت ایتالیا فروخته شد و هنوز هم در اختیار همین سفارت قرار دارد.

بافت کامرانیه

کامرانیه تلفیقی از بافت مدرن و سنتی است. ساختمان‌های موجود در کامرانیه شمالی، ساختمان‌هایی بلند و برج‌هایی مرتفع هستند. این در حالی است که کامرانیه جنوبی غالباً بافتی مسکونی دارد. ساکنان محله را قشر مرفه تشکیل می‌دهند؛ به همین دلیل بافت اجتماعی محله یکسان است و بین ساکنان روابط عمومی گسترده‌ای دیده نمی‌شود.

کامرانیه تهران

سازه‌های معروف کامرانیه تهران

برج کوه نور

برج روما رزیدنس

برجی 15 طبقه شامل 65 واحد مسکونی که در کامرانیه شمالی قرارگرفته است. این برج امکانات بسیاری ازجمله سالن ورزش، Wifi، سالن انتظار، معماری منحصربه‌فرد، سیستم ساختمان هوشمند و غیره را دارا می‌باشد.

در طراحی این برج از سبک نئوکلاسیک بهره گرفته‌شده است.

مراکز خرید کامرانیه تهران

از مراکز خرید کامرانیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز خرید کوه نور

این مرکز خرید در برج کوه نور واقع‌شده است. دوطبقه بوده و از 19 واحد تجاری تشکیل‌شده است. در مرکز خرید کوه نور می‌توانید اجناسی با انواع برندهای مشهور دنیا را پیدا کنید.

مجتمع تجاری-اداری روما سنتر

مجتمع تجاری-اداری شووان

مراکز درمانی کامرانیه تهران

از مهم‌ترین مراکز درمانی کامرانیه می‌توان به بیمارستان فرمانیه و بیمارستان باهنر اشاره کرد.

قیمت آپارتمان در کامرانیه تهران

قیمت آپارتمان در کامرانیه مانند محله‌های دیگر تهران متفاوت بوده و با توجه به متراژ، سن بنا، امکانات و غیره از متری 22 میلیون تومان شروع‌شده و تا متری 47 میلیون تومان ادامه دارد.

کامرانیه تهران

آیا تجربه زندگی در کامرانیه را داشته‌اید یا در حال حاضر در کامرانیه ساکن هستید؟ شما دلایل محبوبیت محله کامرانیه برای زندگی را چه میدانید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین زومیلا به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان مقاله همراه ما بودید متشکریم.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید