کاغذ دیواری یا رنگ، کدام بهتر است: راهنمای انتخاب بهترین دیوارپوش

کاغذ-دیواری-یا-رنگ،-کدام-بهتر-است-راهنمای-انتخاب-بهترین-دیوارپوش

چکیده 

کاغذ دیواری و رنگ دو نوع از مهم ترین انواع دیوارپوش ها محسوب می شوند اما به راستی رنگ یا کاغذ دیواری ، کدام بهتر است؟ این سؤالی ست که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

دیوارپوش ها همواره بخش مهمی از دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص می دهند؛ خوب طبیعی هم هست چراکه هم بزرگ هستند و هم خیلی در دامنه دید افراد. به همین دلیل اهمیت به آنها در بازسازی و زیباسازی منزل از ملزومات اساسی محسوب می شود. اما چه نوع دیوارپوشی می تواند بهترین گزینه باشد؛ به طور عمده کاغذ دیواری و رنگ دو نوع از مهم ترین انواع دیوارپوش ها محسوب می شوند که اغلب کار انتخاب را برای افراد دشوار می کنند. اما براستی رنگ یا کاغذ دیواری کدام بهتر است؟ این سؤالی ست که قرار است در ادامه بیشتر به آن بپردازیم و شما را از این تردید نجات دهیم.

رنگ یا کاغذ دیواری

رنگ و یا به عبارت کامل تر نقاشی ساختمان سالهاست که به عنوان یک روش مرسوم برای نوسازی دیوارهای منزل مورد استفاده قرار می گرفته است. استفاده از نقاشی ساختمان هم اکنون نیز به دلایلی که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت می تواند یک گزینه ایده آل برای بسیاری از افراد باشد. کاغذ دیواری نیز در سوی دیگر یکی دیگر از دیوارپوش های رایج در دکوراسیون داخلی محسوب می شود که به دلیل تنوع بالای طرح و  رنگ می تواند در زیبایی دکوراسیون نقش عمده ای داشته باشد. اما اینجا این سؤال قدیمی مطرح می شود که رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری ؟

یک-دیوارپوش-ایده-آل

انتظارات از یک دیوارپوش ایده آل

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ بپردازیم لازم است بدانیم که یک دیوارپوش خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و هر یک از دیوارپوش های یاد شده تا چه میزان این ویژگی ها را دارا می باشند.

مقاومت در برابر رطوبت

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می توان از یک دیوارپوش خوب انتظار داشت مقاومت بالا در برابر رطوبت دانست. درواقع دیوارها بسته به اینکه در کدام فضا قرار دارند باید تا حدودی در برابر رطوبت مقاومت داشته باشند. نکته ای که وجود دارد این است که رنگ ها و کاغذ دیواری ها هر دو می توانند تا حدی در برابر رطوبت مقاومند اما به طور کلی کاغذ دیواری ها مقاومت کمتری در برابر رطوبت دارند.

مقاومت در برابر آلودگی هوا

از مهم ترین ویژگی هایی که می توان برای یک دیوارپوش خوب انتظار داشت این است که در فضاهای آلوده جذب آلودگی کمتری داشته باشد. به خصوص در شهر آلوده ای مثل تهران دارا بودن این ویژگی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. رنگ ها آلودگی را جذب می کنند و در محیط های آلوده حداکثر می توانند تا دو سال دوام داشته باشند این درحالیست که کاغذ دیواری ها جذب آلودگی کمتری دارند و می توان آلودگی سطحی آنها را با دستمال نمدار تمیز کرد. به همین دلیل در پاسخ به این سؤال که برای ساختمان رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری از این جهت لازم است بدانید که کاغذ دیواری ها عملکرد بهتری دارند.

مقاومت در برابر سایش و خراش

اینکه مطمئن باشیم هنگام برخورد اجسام تیز دیوارپوش جدید منزلمان جان سالم به در خواهد برد نکته ایست که باید در انتخاب دیوارپوش مد نظر قرار بگیرد. دیوارها به دلیل در دسترس بودن بسیار بیشتر از سایر عناصر در معرض خراش و سایش قرار دارند به همین دلیل باید از این جهت مقاومت کافی داشته باشند. رنگ ها به این دلیل که بر روی دیوار خشک می شوند بسیار بهتر از کاغذ دیواری ها که قرار است به عنوان یک عنصر مستقل روی دیوار چسبانده شوند در برابر سایش و خراش مقاومند. به همین دلیل در پاسخ به افرادیکه  می پرسند کاغذ دیواری خوبه یا رنگ باید گفت رنگ می تواند مقاومت بهتری داشته باشد.

مقاومت در برابر نور خورشید

نور خورشید به عنوان یک فرساینده طبیعی می تواند ظاهر دیوارپوش ها را بشدت مخدوش کند. نور خورشید می تواند بر روی رنگ کاغذ دیواری و رنگ اثرات نامطلوبی داشته باشد. گرچه جنس  ماده اولیه به کار رفته در هر یک از انواع دیوارپوش ها می تواند در این مورد بسیار تعیین کننده باشد.

قیمت مناسب

قیمت نه به عنوان اولویت اصلی بلکه به عنوان یک عامل فرعی می تواند در انتخاب یک دیوارپوش مناسب نقش داشته باشد. قیمت تمام شده رنگ گرچه ممکن است از کاغذ دیواری کمتر باشد اما عمر کوتاه رنگ ها باعث می شود در درازمدت استفاده از کاغذ دیواری مقرون به صرفه تر باشد.

شرکت-دکورچوب

نصب ساده

یکی از عیوب رنگ که ممکن است برخی از افراد را از خرید آنها منصرف کند شرایط سخت و طولانی مدت اجرای آن است. نقاشی ساختمان ممکن است تا روزها به طول بیانجامد و علاوه بر آنکه هزینه بالایی دارد ریخت و پاش های متعددی نیز خواهد داشت. در سوی مقابل کاغذ دیواری براحتی نصب می شود و خبری از بوی بد و ریخت و پاش های رایج در رنگ در انها نیست به همین دلیل در مقایسه بین رنگ یا کاغذ دیواری می توان گفت کاغذ دیواری بسیار بهتر خواهد بود.

تنوع بالا

از مزیت های دیگر کاغذ دیواری می توان به تنوع بسیار بالای آن اشاره کرد. کاغذ دیواری ها در طرح ها و رنگ های متعددی عرضه می شوند و می توانند بخوبی فضا را از سادگی خارج کنند. رنگ ها اما بسیار ساده هستند و می توانند در دکوراسیون منازل مینیمال به کار گرفته شوند. به همین دلیل اگر می پرسید کاغذ دیواری یا رنگ بهتر است بگوییم آیا در فضای داخلی منزلتان نیاز به عنصری جذاب دارید یا نه؟

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی موضوع رنگ یا کاغذ دیواری پرداختیم و مزایا و معایب هر یک از این دیوارپوش های محبوب را به صورت بی طرفانه مورد بررسی قرار دادیم. اما به نظر می رسد خرید کاغذ دیواری در اغلب موارد می تواند یکی از گزینه های اصلی محسوب شود. اگرچه خرید از یک فروشگاه معتبر و برند معتبر در این زمینه می تواند بشدت تعیین کننده باشد. اما هستند فروشگاههایی که به دلیل سابقه بسیار بالا اجناسی با کیفیت تضمین شده ارائه می کنند. به عنوان مثال شرکت دکورچوب را می توان یکی از نمونه های آن دانست که اقدام به فروش انواع عناصر دکوراسیون داخلی و از جمله کاغذ دیواری می نماید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید